پنجشنبه, ۲۳ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 11 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41257 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2366×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مانند مدیرعامل شرکت تنسنت باهوش باشید تا به ثروت برسید
    19 آذر 1401 - 11:09
    شناسه : 212851
    0

    نکته‌ بااهمیت درباره‌ی شرکت تنسنت این است که در حال حاضر این شرکت فقط روی شرکت‌های بزرگ تمرکز نکرده است بلکه در حدود ۸۰۰ کسب و کار جدید را نیز زیر سر دارد تا پرورش دهد. گفتنی است که این شرکت علاقه‌مند به تأثیرگذاری روی استارتاپ‌ها است و به این موضوع شهرت دارد. حال اجازه دهید در ادامه بیشتر در این خصوص صحبت کنیم.

    پ
    پ

    اگر به کارآفرینی و موضوعات مرتبط با آن علاقمند هستید توصیه می‌کنیم حتماً سری به وب‌سایت‌هایی مانند فرچون، فوربز، دانشگاه کسب و کار، بیزینس اینسایدر و هاروارد بیزینس ریویو بزنید و اطلاعات خودتان را در موضوعات کارآفرینی، استارتاپ، سرمایه‌گذاری و توسعه فردی بالا ببرید. به همین جهت ما هم در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم درباره‌ی شرکت تنسنت صحبت کنیم چرا که بنیان‌گذار و مدیرعامل این شرکت از جمله افراد موفق در حوزه‌ی کارآفرینی است.

    نکته‌ بااهمیت درباره‌ی شرکت تنسنت این است که در حال حاضر این شرکت فقط روی شرکت‌های بزرگ تمرکز نکرده است بلکه در حدود ۸۰۰ کسب و کار جدید را نیز زیر سر دارد تا پرورش دهد. گفتنی است که این شرکت علاقه‌مند به تأثیرگذاری روی استارتاپ‌ها است و به این موضوع شهرت دارد. حال اجازه دهید در ادامه بیشتر در این خصوص صحبت کنیم.

    images 1670055227 - مانند مدیرعامل شرکت تنسنت باهوش باشید تا به ثروت برسید -

    مدیرعامل شرکت تنسنت کیست

    ما هواتنگ پایه‌گذار این شرکت است که با نام مستعار پونی شناخته می‌شود. این شخص از همان دوران کودکی به ستارگان و آسمان در شب علاقه‌مند بود و حتی در حال حاضر نیز فعالیت‌های گسترده‌ای در این زمینه انجام می‌دهد. با این وجود، این مدیرعامل باتجربه رشته مهندسی کامپیوتر را انتخاب کرد و کم کم به زبان ++c مسلط شد و آنقدر در این زمینه تجربه داشت که در دوران دانشگاه در اوقات بیکاری با نوشتن ویروس اقدام می‌کرد تا سیستم‌های عمومی دانشگاه را از کار بیندازد.

    پونی پس از فارغ التحصیلی تصمیم گرفت در شرکتی به نام China Motion Telecom Development مشغول به فعالیت شود اما این کافی نبود و او تصمیم گرفت کار تخصصی‌اش یعنی توسعه خدمات و تحقیق را در شرکت Runxun دنبال کند که نتیجه آن، ساخت نرم افزار پیام‌رسان به نام FidoNet است. این پیام‌رسان آنقدر برای پونی جذاب بود که تصمیم گرفت مشابه آن را برای مردم چین در نظر بگیرد که تلاش‌های پونی به راه‌اندازی Ponysoft.net ختم شد که شروع کار استارتاپ این کارآفرین موفق است.

    شروع کسب و کار جدید با شرکت تنسنت

    ایده‌ جدید پونی که بهمراه چند تن از دوستان و هم‌کلاسی‌های قدیمی‌اش اجرا شد در همان ابتدا به نام تنسنت نامیده شد. این ایده با روبرو شدن پونی با برنامه‌ جدید ICQ رنگ واقعیت و بهترین به خود گرفت. در واقع پونی توانست از طریق این برنامه کسب و کار کوچک تنسنت را گسترش دهد که نتیجه‌ آن، انتشار برنامه OICQ بوده است که از استقبال خوبی از طرف مردم چین شد و بازخوردهای دریافتی نشان از رضایت مردم از این برنامه داشت. البته انتشار این برنامه پونی را با مشکلاتی اعم از شکایت رسمی شرکت ICQ مواجه کرد چرا که این شرکت معتقد بوده است که حق کپی رایت رعایت نشده است. این مشکل بنیان‌گذار شرکت تنسنت را با ناامیدی مواجه کرد اما تصیم دو هلدینگ خارجی مبنی بر سرمایه‌گذاری بر روی پروژه‌ پونی شانس وی را برای موفقیت دوچندان کرد. در واقع با پرداخت حق شکایت شرکت ICQ و تغییر نام برنامه‌ از OICQ به QQ، پونی بار دیگر استارت رسیدن به موفقیت‌های بزرگ را زد.

    images 1670055230 - مانند مدیرعامل شرکت تنسنت باهوش باشید تا به ثروت برسید -

    مهم‌ترین اقدامات پونی برای موفقیت شرکت تنسنت

    اولین اقدام مهم برای پیشرفت این شرکت ایجاد توکن پونی بوده است و همچنین ما هواتنگ تصمیم گرفت برنامه QQ را برای گروهی از افراد شخصی‌سازی کند که برای این منظور، محصولاتی را به برنامه افزود که قابل خرید بوده‌اند. ضمناً پونی تخفیف‌های گسترده‌ای برای این برنامه در نظر گرفت که از این طریق بتواند جذب سرمایه داشته باشد که مطمئناً برای شرکت تنسنت چیزی جز پیشرفت نداشته است. همه‌ این موفقیت‌ها سبب نشد که پونی راه دیگری را در قالب موفقیت باز نکند که در واقع ایده‌ راه‌اندازی استودیوی توسعه‌ بازی‌های ویدیویی را برای شرکت اختصاص داد. در این بخش، بازی‌های QQ که با استفاده از توکن‌های ترتیب داده شده بوسیله‌ ما هواتنگ قابل خرید بود، ابتکارات عالی را برای دست‌یابی به موفقیت بیشتر برای پونی به همراه داشت که باعث رشد و توسعه‌ بیشتر شرکت تنسنت شد.

    ورود شرکت تنسنت به بورس هنگ هنگ

    پس از موفقیت در موارد عنوان شده، این شرکت توانست به بورس هنگ هنگ راه پیدا کند که این موضوع در کنار تبدیل شده به بزرگ‌ترین جامعه‌ آنلاین با بیشترین کاربران به یک نقطه عطف عالی برای این شرکت تبدیل شد. ضمن اینکه پونی که در حال حاضر یک کارآفرین خبره است در سال ۲۰۰۸ تصمیم به حمایت از استارتاپ‌های خارجی گرفت تا از این طریق بتواند شرکت خود را به موفقیت‌های بیشتر نزدیک کند. در کنار این موارد وقتی گوشی‌های متصل به اینترنت به بازار افزایش یافت، ایده‌ جدید فکر پونی را مشغول کرد که نتیجه‌ آن پیام‌رسانی به نام Weixin بوده است که البته این برنامه در دیگر کشورها با نام وی‌چت شناخته می‌شده است. بنابراین می‌توان گفت که این دستاوردها نشان از عملکرد عالی ما هواهتنگ داشته است و هیچکدام به طور اتفاقی ایجاد نشده است.

    به طور کلی می‌توان نتیجه گرفت که افراد در هر زمینه‌ای که علاقه داشته باشند، می‌توانند به موفقیت‌های بزرگ دست یابند و حتی می‌توان به پیشرفت‌‌های بیشتر از افرادی مانند پونی فکر کرد. در واقع گفتنی است که زمینه‌های فعالیت همه افراد آنقدر زیاد است که برای هر کدام می‌توان شرکت‌هایی مانند شرکت تنسنت را راه‌اندازی کرد و به فکر موفقیت‌های آنچنانی بود. ناگفته نماند که آرش فردوسی از جمله کارآفرینان ایرانی است که بنیان‌گذار دراپ‌باکس بوده و توانسته است به دیر موفقیت‌ها نیز دست یابد و همه‌ افراد می‌توانند به چنین اتفاق‌هایی لبخند بزنند؛ اگر خودشان را باور داشته باشند.

    images 1670055232 - مانند مدیرعامل شرکت تنسنت باهوش باشید تا به ثروت برسید -

    جمع‌بندی

    دانشگاه کسب و کار رسانه‌ای تخصصی در حوزه کارآفرینی است که تمامی موضوعات مرتبط با کارآفرینی را پوشش می‌دهد. حال اگر شما عزیزان نیز به کارآفرینی علاقه دارید حتماً نیاز به یک منبع معتبر برای کسب اطلاعات درست دارید که پیشنهاد می‌کنیم به سایت دانشگاه کسب و کار به نشانی http://businessuni.net مراجعه کنید. در این سایت با انواع و اقسام ایده‌ها، کتاب‌ها، افراد موفق و… مواجه خواهید بود که با بررسی هر کدام می‌توانید شانس‌تان را مانند بنیان‌گذار شرکت تنسنت برای دست‌یابی به موفقیت افزایش دهید. حال برای اینکه بتوانید به این منابع درجه یک دسترسی داشته باشید کافی است که از آدرس سایت دانشگاه کسب‌وکار استفاده کنید.

    دانشگاه کسب و کار رسانه تخصصی کارآفرینی

    ثبت دیدگاه

    1 دیدگاه برای “مانند مدیرعامل شرکت تنسنت باهوش باشید تا به ثروت برسید”
    1. نکات خیلی جالبی بود متاسفانه برخی مدیران عامل خودشون رو رسانه ای نمیکنن واگرنه اطلاعات بسیار خوبی برای آموزش دادن دارن

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.