جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • جراحی زیبایی شکم بعد از سزارین
    21 آذر 1401 - 16:30
    شناسه : 213088
    1

    برای برخی، بارداری و زایمان می‌تواند اثرات فیزیکی طولانی ‌مدتی مانند جای زخم، افزایش وزن و اگر سزارین کرده ‌اید، چسبندگی‌ ها و پوست بیش از حد ناشی از عمل جراحی بر جای بگذارد. یکی از نتایج رایج جراحی سزارین ایجاد یک کیسه پف‌کرده از پوست است که درست زیر جای زخم ایجاد می ‌شود. برای حل این مشکل می توان از جراحی زیبایی شکم بعد از سزارین استفاده کرد.

    پ
    پ

    ابدومینوپلاستی

    جراحی زیبایی شکم بعد از سزارین چیست؟

    برای برخی، بارداری و زایمان می‌تواند اثرات فیزیکی طولانی ‌مدتی مانند جای زخم، افزایش وزن و اگر سزارین کرده ‌اید، چسبندگی‌ ها و پوست بیش از حد ناشی از عمل جراحی بر جای بگذارد. یکی از نتایج رایج جراحی سزارین ایجاد یک کیسه پف‌کرده از پوست است که درست زیر جای زخم ایجاد می ‌شود. برای حل این مشکل می توان از جراحی زیبایی شکم بعد از سزارین استفاده کرد.

    ورزش و داشتن یک رژیم غذایی خوب کیسه سزارین را از بین نمی برد. این کار به یک روش جراحی مانند ابدومینوپلاستی یا شکل دیگری از برداشتن جای زخم نیاز دارد. روش های مختلفی وجود دارد که از بین بردن جای زخم می تواند انجام شود، مانند برداشتن اسکار با لیزر. با گذشت زمان، در طول دوره بهبودی، ممکن است برآمدگی کیسه کاهش یابد یا متوجه شوید که جای زخم شروع به بدتر شدن می کند، اما این تضمینی نیست. این به این دلیل است که چربی طبیعی را می توان با یک رژیم غذایی خوب و ورزش منظم کاهش داد، اما روی بافت اسکار اثری نمی شود.

    گزینه های جراحی زیبایی شکم بعد از سزارین چیست؟

    اینکه کدام روش جراحی مناسب است و ماهیت اسکار بستگی دارد. در زیر لیستی از گزینه های مختلف موجود است:

    • ابدومینوپلاستی (تامی تاک): این یک گزینه محبوب برای بسیاری از زنانی است که سزارین می کنند. این عمل می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند و همچنین می تواند بسته به جایی که جراحی در ناحیه شکم انجام شده است، جای زخم ها را از بین ببرد.
    • مینی تامی تاک: این روش شبیه به یک تامی تام معمولی است با این تفاوت که این روش بیشتر بر روی ناحیه تحتانی شکم تمرکز دارد. این برای بیمارانی که این روش را بدون پوست اضافی انجام داده اند و پس از سزارین وزن کم کرده اند ایده آل تر است.
    • برداشتن اسکار: این روش به جای زخم اجازه می دهد تا جای زخم را در اطراف بافت ترمیم یا ترکیب کند.

    شایان ذکر است که در طی عمل جراحی شکم ممکن است جای زخم نیز ایجاد شود. این موضوع این سوال را ایجاد می کند که آیا با توجه به اینکه هنوز جای زخم خواهید داشت، انجام عمل شکم ارزش دارد یا خیر. تفاوت بین اسکار سزارین و جراحی ابدومینوپلاستی در این است که عمل ابدومینوپلاستی می تواند پوست اضافی کیسه را از بین ببرد. این به این معنی است که جای زخم در مقایسه با اسکار کمتر قابل مشاهده است و پوست اطراف معده شما سفت تر به نظر می رسد. علاوه بر این که جراحی ابدومینوپلاستی فواید زیادی برای پوست شما دارد، می تواند معایبی نیز داشته باشد.

    4 روش جراحی پس از بارداری که می توانید در نظر بگیرید:

    تامی تاک

    داشتن پوست شل بعد از زایمان بسیار رایج است. در دوران بارداری، پوست کشیده می شود و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. همچنین ممکن است دچار جدا شدن یا ضعیف شدن عضلات شکم شوید.

    کشیدن شکم دو کار را انجام می دهد. پوست اضافی را از بین می برد و ماهیچه های شکمی را که ضعیف شده یا جدا شده اند سفت می کند. در حالی که تامی تاک می تواند ناحیه شکمی صاف و محکم تری ایجاد کند، نمی تواند جایگزینی برای کاهش وزن باشد. قبل از انجام عمل جراحی شکم، باید در مرحله ای باشید که دیگر قصد کاهش وزن نداشته باشید.

    بزرگ کردن سینه

    تغییر دیگری که ممکن است بعد از زایمان متوجه آن شوید، کاهش حجم سینه ها است. این کاهش حجم ممکن است تا پس از پایان شیردهی قابل توجه نباشد. با این حال، بسیاری از زنان احساس می‌کنند که سینه‌ هایشان پس از زایمان خالی شده است. بزرگ کردن سینه می تواند سینه ها را به اندازه و حجم قبلی بازگرداند.

    انواع مختلفی از ایمپلنت در دسترس است و جراح پلاستیک شما نوعی را توصیه می کند که به شما نتایج دلخواه را بدهد. برخی از گزینه ‌های محبوب عبارتند از: پروتز سینه نمکی، پروتز سینه سیلیکونی و پروتز سینه گرد. پروتز سینه نیز در گزینه های صاف یا بافتی موجود است.

    لیفت سینه

    راه دیگر برای رسیدگی به تغییراتی که بعد از بارداری می تواند در سینه شما ایجاد شود، لیفت سینه است. اگر افتادگی سینه یک نگرانی اصلی برای شما است، لیفت سینه، سینه ‌های شما را به حالت بالاتر باز می‌گرداند. در طول لیفت سینه، پوست اضافی برداشته می‌شود و نوک پستان و آرئول در موقعیت بهتری قرار می‌گیرند.

    جراحی زیبایی شکم بعد از سزارین

    کانتورینگ بدن

    بازگرداندن فرم پس از زایمان می تواند یک چالش بزرگ باشد. حتی با رژیم غذایی و ورزش، ممکن است متوجه شوید که چربی های سرسختی دارید که تکان نمی خورد. کانتورینگ بدن از طریق لیپوساکشن می تواند درخواست شما را ساده کند و به شما کمک کند تا به نتایجی برسید که تنها از طریق روش های سنتی نمی توانید به دست آورید.

    لیپوساکشن روشی هدفمند برای حذف چربی است و از آنجایی که برش ها کوچک هستند، جای زخم کمی باقی می ماند. لیپوساکشن شامل تزریق مایع بی حس کننده به ناحیه و سپس برداشتن چربی با کانولا است. تقریباً در هر نقطه از بدن قابل انجام است. با این حال، معمولاً برای از بین بردن چربی شکم، ران ها، باسن، زیر چانه و بازوها استفاده می شود.

    آیا جراحی زیبایی شکم بلافاصله بعد از سزارین بی خطر است؟

    • عوارض جراحی- همه جراحی ها دارای خطراتی هستند و ترکیب جراحی ها احتمال بروز این عوارض را افزایش می دهد. احتمال عفونت، لخته شدن خون و احتباس مایعات همگی خطرات بیشتری در هنگام انجام جراحی های شکم و رحم هستند.
    • بهبودی دشوار – بهبودی همزمان از هر دو عمل جراحی می تواند برای بدن و سبک زندگی شما به عنوان یک مادر دشوار باشد.
    • نتایج رضایت بخش – در طول نه ماه بارداری، پوست شکم شما کشیده می شود. این انحراف می تواند تعیین دقیق میزان سفت کردن پوست بلافاصله پس از زایمان را برای جراح دشوار کند. اگر با عجله انجام عمل جراحی شکم خود را انجام دهید، این خطر وجود دارد که به حداکثر توانایی خود عمل نکند.

    گزینه های انجام جراحی زیبایی شکم بعد از سزارین چیست؟

    به طور سنتی دو نوع مختلف عمل جراحی زیبایی شکم وجود دارد که می توانید بسته به ترکیب بدن خود انجام دهید:

    • تامی تاک کامل – محبوب ترین عمل برای بعد از سزارین است که مادران اخیر این گزینه را برای صاف کردن کل شکم و از بین بردن جای زخم سزارین انتخاب می کنند. اگر پوست اضافی یا ترک های پوستی بالای ناف دارید، این احتمالا بهترین گزینه شما خواهد بود. یک تامی کامل شکم ممکن است با لیپوساکشن ترکیب شود.
    • مینی تامی تاک – برای مادرانی که قبل از بارداری در محدوده وزن ایده آل خود قرار دارند و وزن بارداری خود را از دست داده اند مناسب است. این روش فقط بر روی قسمت پایین شکم متمرکز است و ممکن است با لیپوساکشن نیز ترکیب شود.

    جراحی زیبایی شکم بعد از سزارین

    بهترین زمان برای اقدام به جراحی زیبایی شکم بعد از سزارین

    تا زمانی که بدن شما به طور کامل از سزارین بهبود نیافته و به وزن قبل از بارداری و متابولیسم طبیعی خود بازگردد، نباید عمل جراحی شکم انجام دهید. قبل از زایمان و چند ماه پس از آن، وزن، سطح هورمون و خون شما در نوسان است. برای اینکه بهترین نتیجه را داشته باشید،  بدنتان باید به حالت عادی بازگردد. همچنین، اگر قصد دارید در آینده بچه‌ های بیشتری داشته باشید، ممکن است لازم باشد تا بعد از آخرین بارداری خود از انجام عمل جراحی شکم خودداری کنید.

    برخی از زنان به یک سال یا حتی بیشتر نیاز دارند تا به طور کامل از نظر جسمی و روحی پس از بارداری و زایمان بهبود یابند. ذخایر انرژی در ماه های اول پس از زایمان کم است. از آنجایی که بهبودی پس از عمل جراحی به زمان و انرژی نیاز دارد، برنامه ریزی زودهنگام عمل جراحی شکم ممکن است مادر را در موقعیتی قرار دهد که بی دلیل استرس زا باشد. پس از جراحی، مهم است که یک هفته لازم را صرف تمرکز روی خود کنید. وقتی کودک شما هنوز خیلی کوچک است، این می تواند تقریباً غیرممکن باشد، مگر اینکه کمک تمام وقت داشته باشید.

    جراحی زیبایی شکم بعد از سزارین برای چه کسانی مناسب است؟

    • خانم هایی که قصد بارداری مجددا ندارند.
    • خانم های که اضافه وزن ندارند.
    • خانم هایی که در قسمت شکم خود خیلی چربی ندارند.
    • خانم هایی که دچار شلی در پوست هستند.
    • خانم هایی که در دوره بارداری یا زایمان مشکل خاصی نداشته اند.

    مزایای جراحی زیبایی شکم بعد از سزارین

    • از بین بردن پوست اضافی
    • کاهش ظاهر جای زخم سزارین
    • کاهش یا از بین بردن کشیدگی پوست
    • شکمی صاف تر و سفت تر
    • خط دور کمر بیشتر
    • شکم قوی تر از طریق ترمیم عضلات کشیده شده
    • یک جای زخم جراحی که به راحتی زیر لباس زیر یا بیکینی پنهان می شود.
    • افزایش اعتماد به نفس بدون توجه به آنچه او پوشیده است.
    • ترمیم عضلات جدا شده شکم
    • از بین بردن علائم کششی و اسکارهای شکمی
    • کمر خود را کانتور کنید
    • انتخاب لباس بیشتر

    معایب جراحی زیبایی شکم بعد از سزارین

    • عفونت
    • خونریزی
    • عدم نتیجه گیری

    دوره نقاحت بعد از جراحی زیبایی شکم بعد از سزارین

    شما باید حدود 4 تا 6 هفته از کار و ورزش به دور باشید. تا چند هفته بعد از عمل نمی توانید رانندگی کنید. حدود 6 هفته طول می کشد تا به طور کامل بهبود یابد و تاثیر کامل عمل جراحی شکم را مشاهده کنید.

    معمولاً باید به مدت 6 هفته نوع خاصی از سوتین یا شلوار مخصوص کنترل شکم را بپوشید تا پوست شما به خوبی ترمیم شود و تورم کاهش یابد. به طور کلی، در این مدت باید راحت باشید و در حالی که در رختخواب هستید زانوهای خود را خم نگه دارید تا از وارد آمدن فشار به بخیه های خود جلوگیری کنید.

    پس از چند هفته احتمالاً از شما خواسته می شود که با پزشک خود ملاقات کنید تا مطمئن شوید که زخم به درستی بهبود می یابد. پس از 6 هفته شما معمولاً می به انجام بیشتر فعالیت های معمول خود بازگردید.

    مراقبت های بعد از جراحی زیبایی شکم بعد از سزارین

    چند روز اول پس از ابدومینوپلاستی اوضاع معمولاً کمی برای شما سخت است، زیرا حرکات شما همچنان بسیار محدود خواهد بود. با این حال، پیروی دقیق از دستورالعمل‌ های پزشک پس از عمل می ‌تواند به بهبود سریع ‌تر برش‌ ها و جلوگیری از ایجاد اسکار عمیق کمک کند.

    دکتر کامبیز ایزدپناه فوق تخصص جراحی زیبایی شکم

    جمع بندی

    جراحی شکم یک طبقه بندی گسترده از روش های جراحی است که در ناحیه شکم برای تشخیص یا درمان یک بیماری پزشکی انجام می شود. بسته به اینکه کدام اندام شکمی درگیر است، از جمله معده، کبد یا کلیه و غیره، تکنیک های مختلفی را شامل می شود. اغلب این روش‌ها به طور سنتی نیازمند باز کردن شکم با یک برش بزرگ هستند و تحت عنوان جراحی‌های باز شکم یا لاپاراتومی نامیده می‌شوند که به عنوان عمل‌ های بزرگی در نظر گرفته می ‌شوند که طولانی ‌تر شدن دوره بهبودی و دوره‌ی کوتاهی به دنبال دارند.

    با این حال، تکنیک ‌های جدیدتر راه را برای جراحی ‌های لاپاراسکوپی هموار کرده ‌اند که فقط به برش ‌های بسیار کوچک ‌تری نیاز دارند که جای زخم کمتری بر جای می‌گذارد و درد کمتری پس از عمل ایجاد می‌کند.

    اگر شما هم متقاضی عمل جراحی زیبایی شکم هستید، می توانید با دکتر کامبیز ایزدپناه از طریق سایت ایشان به نشانی drkambizizadpanah.com در ارتباط باشید. همچنین در پیج اینستاگرام دکتر کامبیز ایزدپناه می توانید نمونه عمل های ایشان را ببینید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.