×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

لباس ورزشی مناسب

در دنیای وسیع پوشاک ورزشی، انواع و اقسام پارچه ها و دوخت ها استفاده می شود و به دلیل تقاضای بالا، افراد زیادی با سلیقه های مختلف وارد این بازار شده اند. باید هوشیار باشید تا لباس ورزشی حرفه ای و متناسب با ورزش مورد نظرتان را پیدا کنید چون لباس رابطه مستقیمی با انگیزه و سلامت شما در هنگام ورزش دارد. در ادامه به صورت کامل ویژگی لباس ورزشی مناسب را توضیح خواهیم داد.

رابطه مستقیم لباس ورزشی با انگیزه

اگر یک ورزشکار ماهر هستید و یا حتی استارت ورزش کردن را در ذهن خود پرورش داده‌اید، لباس‌های ورزشی زیبا و مناسب می‌تواند شور و شوق شما را بیشتر و بیشتر کند‌‌. در کنار رنگ‌های جذاب و طرح‌های زیبا، راحتی و مناسب بودن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لباس ورزشی است که درخشش آن را در تن شما به هنگام فعالیت، بیشتر خواهد کرد. در ادامه رازهای بیشتری از ویژگی یک لباس ورزشی مناسب را برایتان برملا کرده‌ایم که با آن‌ها آشنا خواهید شد!

ویژگی های لباس ورزشی مناسب

ویژگی های لباس ورزشی مناسب

اولین ویژگی که باید در این مدل لباس‌ها به آن توجه کرد، راحتی آن هنگام ورزش کردن و فعالیت است. یک ست مناسب و راحت در کنار رنگ مورد نظر، می‌تواند انگیزه فعالیت و ورزش کردن را در شما دوچندان کند. پس با انتخاب لباس ورزشی مناسب، مصمم به سمت هدف دلخواه خود حرکت کنید!

۱. حس راحتی بی‌نظیر

شاید لباس‌های مختلفی تعویض و امتحان کرده باشید، اما آن حس راحتی و کشش بدون اذیت را در آن لباس احساس نکرده باشید. لباس ورزشی زنانه و مردانه باید متناسب با ورزش کردن باشد و به راحتی به شما امکان فعالیت‌های مختلف را بدهد؛ نه که جلوی دست و پایتان را هم بگیرد! با توجه به نوع فعالیت و ورزش خود باید لباسی را انتخاب کنید که مناسب و راحت باشد.

به عنوان مثال اگر تخصص شما در دویدن است باید لباس‌هایی بپوشید که آفتاب، پوستتان را نسوزاند، یا در ورزشی مانند بسکتبال و والیبال لباس‌های تنگ و یا گشاد، هر کدام به نحوی می‌تواند کیفیت فعالیت و آسودگی شما را مختل سازد. پس اول از همه به دنبال راحتی و کیفیت لباس ورزشی مناسب ورزش خود باشید‌.

۲. جاذب تعریق و رطوبت بدن

شاید لباس‌های مختلفی از جنس پلاستیک برای ورزش مناسب نباشد؛ زیرا تعریق و رطوبت بدن شما را بیشتر و بیشتر می‌کند‌. اگر ورزش شما از نوعی است که با فعالیت بسیار، مدام تعریق دارید، لباس‌های ورزشی خنک و از جنس نخی و سبک می‌تواند یک عنصر عالی برای کاهش این مسئله و بهبود فعالیت‌های بدنی شما باشد. توجه به این مورد کمک می‌کند تا دیگر از بوی نامطبوع عرق نجات پیدا کرده و راحت با دوستان خود ورزش کنید. توصیه ما در این موارد استفاده از لباس های جنس فلامنت، مخصوصا فلامنت سوزنی که دارای منافذ برای عبور هوا هستند می باشد.

۳. رنگ تاثیرگذار

رنگی بودن و یا نبودن لباس های ورزشی به خودی خود در ورزش کردن بسیار مهم هستند. بعنوان مثال برای بانوان اگر ورزش‌های آرامی مانند یوگا یا پیلاتس را انتخاب کرده‌اید، پس لباس‌هایی با رنگ خنثی مانند سفید و کرم می‌تواند مناسب فعالیت شما باشد و مانع از افت انرژیتان شود. با توجه به مکانی که در آن ورزش می‌کنید رنگ لباس هم تاثیرگزار است. به عنوان مثال اگر زیر آفتاب باشید، ست تیره رنگ بیشتر نور و گرما را جذب می‌کند و تنفس پوست شما را مسدود می‌سازد. اگر در فضای باز ورزش می کنید سعی کنید از لباس های رنگی استفاد کنید. البته در پوشیدن لباس ورزشی حتما لباسی را انتخاب کنید که دوست دارید و به شما انگیزه زیادی می دهد.

۴. جنس باکیفیت و مناسب

شما بر اساس نوع ورزشی که انتخاب می‌کنید، لباس ورزشی متفاوتی باید داشته باشید. البته بهتر است بگوییم به طور کلی اکثر ست‌های ورزشی مورد تایید، از جنس اسپندکس، نخ پنبه و الیاف طبیعی هستند که به راحتی رطوبت و عرق را جذب می‌کنند. شاید لباس‌هایی از الیاف مصنوعی مانند نایلون دیده باشید که بسیار سبک‌تر و بادوام‌تر هم باشند؛ اما عرق را جذب نمی‌کنند. همین مورد باعث می‌شود سریعا باعث انتشار بوی بد عرق شوند و یا ناراحتی‌های پوستی برای شما ایجاد کنند. پس انتخاب یک برند و جنس باکیفیت را برای یک خرید مناسب، مد نظر قرار دهید.

پارچه های جنس مختلفی در صنایع پوشاک ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد و بستگی به کیفیت قیمت ها هم متغییر هستند. در بازار ایران جنس هایی نظیر فلامنت، غواصی ، کجراه و … به وفور مورد استفاده قرار می گیرد که توصیه ما جنس فلامنت و غواصی است. جنس های وارداتی شامل سیملس، اسپندکس، فلامنت و غواصی می شود که از نظر کیفیت حرف اول را می زنند.

۵. سایز مناسب

قبل از خریدن هر گونه لباس ورزشی، حتما باید سایز خودتان را داشته باشید و متناسب با سایزتان خرید کنید. اگر لباسی که میخرید تنگ باشد مانع از ورزش کردن و داشتن حس راحتی می شود و اگر گشاد باشد انگیزه و تمرکز شما را در هنگام ورزش می گیرد. قبل از خرید باید نواحی مهم بدنتان را اندازه بگیرید و به یاد داشته باشید. نواحی مهم بدن که باید اندازه بگیرید عبارت است از: دور سینه، دور کمر، دور باسن و دور ران . به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که اگر قصد کم کردن یا اضافه کردن وزن دارید، حتما متناسب با وزنی که برنامه ریزی کرده اید خرید کنید.

لباس ورزشی گشاد ممنوع! تصور غلطی که در اکثر افراد وجود دارد این است که اگر لباس ورزشی گشاد باشد، هنگام ورزش راحت تر خواهند بود. ولی اینطور نیست! لباس ورزشی باید اندامی و جذب باشد تا تمرکز شما را روی حرکات بیشتر کند و همچنین تغییرات بدنی خود را ببینید و حس کنید که این امر باعث چندین برابر شدن انگیزه شما می شود.

۵. کشش مناسب

نکته مهم دیگری که باید در ویژگی های لباس ورزشی مناسب باید به آن توجه کرد، کشش آن است. لباس ورزشی باید کشش مناسبی را داشته باشد. به طوری که هنگام ورزش به میزان کافی و بسته به فعالیت شما کش بیاید. کشش لباس رابطه مستقیمی با حرکات شما دارد و اگر کشش به اندازه کافی نباشد، حرکات شما ناقص یا نادرست انجام خواهد شد.

۶. دوخت استاندارد

در هنگام خرید لباس ورزشی نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید، دوخت آن است. اگر دوخت محکم و استانداردی استفاده نشده باشد، با چند بار پوشیدن و ورزش کردن باز خواهد شد. جدیدا دوختی وارد بازار لباس ورزشی شده که به آن دوخت سیملس(بدون درز) می گویند. این دوخت ۴ سوزنه است و استحکام بسیار بالایی دارد و هنگام ورزش کمی کشش دارد و این باعث می شود تا آسیبی به دوخت وارد نشود.

حس امنیت و راحتی یک خرید

اگر می‌خواهید یک ویترین پر زرق و برق از انواع برندهای بی‌نظیر لباس ورزشی خارجی و داخلی را ببینید، فروشگاه اینترنتی ورزشاپ با بیش از یک دهه تجربه، بهترین و با کیفیت ترین ها را ارائه می دهد. تمام ویژگی‌های مهمی که در بالا ذکر شده است، در ورزشاپ دیده می‌شود، تا احساس راحتی و یک تجربه خوشایند را برای شما به ارمغان بیاورد. انواع لباس های ورزشی وارداتی سیملس و باکیفیت که شایسته شما عزیزان باشد در این فروشگاه به چشم می‌خورد که از قیمت مناسب و منصفانه‌ای برخوردار هستند.

تضمین اصالت، کیفیت و حتی ضمانت بازگشت کالا جزو موارد مهم ورزشاپ به شمار می‌روند. شما می‌توانید بدون دردسر و تنها با چند کلیک ساده از منزل خود، لباس ورزشی دلخواهتان را سفارش دهید و خود را آماده چشیدن حس نابی از ورزش موردعلاقتان کنید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.