×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

word image 213225 1 - انواع فن سانتریفیوژو کاربرد آن -

فن‌ های سانتریفیوژ فن هایی هستند که هدف از استفاده از آن‌ها منتقل کردن هوا از نقطه‌ ای به نقطه دیگر می‌باشد. این محصولات با عنوان پروانه سانتریفیوژ نیز شناخته می‌شوند. انواع این محصول متشکل گونه‌های مختلفی هستند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا انواع فن سانتریفیوژ را به شما معرفی کرده و در مورد کاربرد، ویژگی‌ها و همچنین مزایای استفاده از آن‌ها توضیحاتی را به شما ارائه دهیم.

می ‌توان گفت که این محصول نوعی پروانه اگزاست فن بوده که هوا را با فشار بسیار بالایی مکش و سپس دمش می‌کند. این ‌گونه است که می‌تواند هوا را از محیطی به محیط دیگر انتقال دهد. این فن‌ها دارای نمونه‌ های مختلفی بوده و از نظر سایز، کاربرد و هم چنین ظرفیتی که دارند، در دسته ‌بندی‌های متعددی قرار می‌گیرند.

از جمله متداول ‌ترین نمونه‌ های این فن سانتریفیوژ می‌توان می‌توان به فن سانتریفیوژ بکوارد، فوروارد و شعاعی اشاره کرد که هر ۱ دارای ویژگی‌های منحصر به ‌فرد هستند. مجموعه جام فن یکی از برترین فروشندگان انواع این محصولات است و شما می توانید برای خرید این محصول با کیفیت بالا و قیمت مناسب به آن ها اعتماد کنید.

فن سانتریفیوژ چیست و چگونه کار می‌کند؟

انواع پروانه‌ها از قسمت مرکز به هدف جابجایی هوا شکل دمیدن یا مکیدن می‌توانند با استفاده از فن سانتریفیوژ از یک محیط به محیط دیگر منتقل شوند. این محصول یکی از نمونه‌ های رایج فن ها بود که در صنعت تهویه مطبوع جایگاه ویژه‌ای دارد. عمده استفاده از آن برای جا به‌ جایی هوا است. این پروانه‌ها و با توجه به پرتاب زیاد هوایی که دارند، در سیستم‌های کانال کشی استفاده فراوانی دارند.

انواع فن سانتریفیوژ چه کاربردی دارد؟

پیش ‌از معرفی انواع فن سانتریفیوژ بهتر است که در مورد کاربرد آن نیز اطلاعاتی داشته باشید. این فن در ساختمان‌ها، کارخانه‌ها، آشپزخانه‌ها، رستوران‌ها و همچنین کارگاه‌ ها به‌ منظور تهویه هوا مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حقیقت هدف اصلی از خرید و فن سانتریفیوژ این است که به ‌خوبی جا به ‌جایی هوا را انجام داده و هوای موجود در فضا را محیط دیگر منتقل کند.

انواع این پروانه در بسیاری از آشپزخانه‌ ها به‌ منظور تخلیه هوای محیط استفاده می‌گردد و آلودگی‌ های ناشی از کباب پز ها و پخت غذاهای مختلف باید از طریق وسیله ای به محیط دیگر منتقل گردد. فن‌ های سانتریفیوژ مناسب ‌ترین محصولاتی هستند که می‌توان برای این کار از آن‌ها استفاده کرد.

انواع فن سانتریفیوژ کدام‌اند؟

رایج ‌ترین انواع فن سانتریفیوژ عبارتند از:

فن سانتریفیوژ بکوارد

این مدل در قسمت مرکزی خود متشکل از پره هایی بود که به شکل خم و رو به عقب هستند. دلیل ساختار پره های این محصولات تحت سیستم‌ های مکش کننده استفاده می‌شود. نوع دبل فن بکوارد در بسیاری از طراحی ها به کار می‌رود و به ‌جای یک داکت ورودی هوا دارای دو دهانه مکش است.

فن سانتریفیوژ فوروارد

این نوع فن سانتریفیوژ پره‌ های خم رو به جلو دارد و از قسمت مرکزی نیز دارای سیستم دمنده است. پروانه به ‌کار رفته در این محصول سیستم در این محصول موجب پرتاب هوا از داکت خروجی به محل طراحی خواهد شد. مدل دبل فوروارد فن‌های سانتریفیوژ نیز در اکثر ای ایر واشر ها هوا سازها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدل رادیال

پره‌های این نوع فن شکل شعاعی یا همان رادیال هستند. تیغه‌های پروانه‌ های این محصول در راستای شعاعی پره به شکل خطی خواهند بود. این مدل پروانه ‌ها برای جابجایی هوای آلوده و اسیدی از متریالی نظیر استنلس استفاده می‌کنند.

فن سانتریفیوژ ایرفویل

از جمله دیگر انواع فن سانتریفوژ می‌توان به مدل ایر فویل اشاره کرد که جزو جدید ترین نمونه‌ها هستند. این محصول دارای راندمان بالا و لرزش پایین بوده و برای هوا دهی در موارد مختلفی استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از انواع سانتریفیوژ

درواقع برای انتقال هوا از محیطی به محیط دیگر انواع فن سانتریفیوژ بسیار کاربردی خواهد بود. شما با تهیه این محصولات برای مکان ‌های مختلف از مزایای زیر بهره ‌مند می‌ شوید:

  • وجود گردش هوا با فشار زیاد
  • قابلیت نصب در خارج از محیط
  • کاهش سروصدا
  • جابجایی هوا در مسافت طولانی
  • ماندگاری نسبت ‌به پروانه‌های محوری
  • مقاومت بالا در مقابل نور خورشید با استفاده از رنگ‌های الکترواستاتیک
  • مقاومت بالا در تخلیه گازهای شیمیایی و هوای چرب

word image 213225 2 - انواع فن سانتریفیوژو کاربرد آن -

کلام آخر

همان طور که متوجه شدید وجود ویژگی هایی در فن سانترفیوژ باعث شده تا استفاده از آن در حوزه های مختلف روز به روز افزایش پیدا کند. این محصول دارای انواع مختلفی بوده که هرکدام برای شرایط خاصی مناسب هستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.