سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41328 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • کسب و کاری در خصوص برنج مرا به درآمد دلاری رساند
    24 آذر 1401 - 21:54
    شناسه : 213316
    0

    همانطور که می دانید برنج علاوه بر اینکه در خود کشور ایران از طرفداران بالایی برخودار است حتی در بسیاری از کشور های دیگر نیز برنج ایرانی به دلیل عطر و طعمش طرفداران زیادی دارد و این کشورها خواهان برنج ایرانی هستند، از همین رو بنده با کشت این محصول و ارسال آن به کشور های خارجی توانستم به درآمد دلاری برسم.

    پ
    پ

    برنج طارم عطری

    علاوه بر برنج سفيد ايراني، برنج طارم عطری و هند نيز در ايران مصرف مي شود كه البته كيفيت پايين تري نسبت به برنج ايراني دارند و به طبع، قيمت پايين تري هم دارند.

    به طور كلي برنج يكي از مهم ترين غلاتي است كه غذاي حدود ۵۰ درصد از جمعيت جهان است و مصرف آن از قديم الايام رواج داشته است.

    به طور كلي در سراسر دنيا چيزي حدود ۴۰ هزار نوع برنج كشت مي شود كه علاوه بر كيفيت از لحاظ اندازه نيز با هم تفاوت دارند و به سه دسته دانه بلند، دانه كوتاه و دانه متوسط تقسيم مي شود.

    C:\Users\MacanPc\Downloads\logo (27) (29).jpg

    برنج عنبربو معطر

    توجه داشته باشيد كه اگر برنج عنبربو معطر را زياد در برنامه غذايي خود قرار مي دهيد و مصرف برنجتان مثل اغلب ايرانيان زياد است حتما برنج را با مصلحات آن ميل نماييد زيرا طبع برنج سرد است.

    البته در ميان برنجهاي ايراني برنج طارم و هاشمي كه از نوع برنجهاي شمالي هستند و در نواحي شمالي مثل گيلان كشت مي شوند طبع سردي دارند اما برنج چمپا كه در جنوب غربي كشور مثلا در استان خوزستان كشت مي شود، طبع گرمتري نسبت به برنجهاي ديگر دارد.

    دو نوع رايج برنج مصرفي در اغلب كشورها از جمله ايران ،برنج سفيد و برنج قهوه اي است كه هر دوي آنها خواص و ويژگيهاي مخصوص به خود را دارند.

    اگر برايتان سوال است كه كدام نوع برنج براي مصرف بهتر است و نمي دانيد كه برنج قهوه اي را انتخاب كنيد يا سفيد، با ما همراه باشيد تا در انتهاي مطلب بتوانيد با توجه به مطالبي كه در مورد اين دو نوع برنج خوانده ايد، بهترين تصميم را بگيربد.

    C:\Users\MacanPc\Downloads\logo (27) (30).jpg

    برنج عنبربو اعلا

    جالب است بدانيد كه اين دو نوع برنج محبوب، يعني برنج عنبربو اعلا سفید و قهوه اي علي رغم تفاوتهاي بسيارشان در طرز پخت و خواص هر دو منشا يكساني دارند با اين تفاوت كه برنج قهوه اي يك دانه برنج كامل به همراه سبوس و آندوسپرم است.

    اما برنج سفيد سبوس و جوانه خود را و به دنبال آن نيز آندوسپرم را از دست داده است و دقيقا به همين دليل است كه برنج قهوه اي فيبر، جوانه هاي سرشار از مواد مغذي و كربوهيدرات بسيار زيادي نسبت به برنج سفيد دارد.

    همچنين كالري و كربوهيدرات برنج سفيد بسيار بيشتر از برنج قهوه اي است.

    C:\Users\MacanPc\Downloads\logo (27) (31).jpg

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.