×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر

word image 213528 1 - بازاریابی عصبی در مدیریت ارتباط با مشتری چگونه مشتریان شما را جادو می کند؟ -

ابتدای مطلب به سراغ سوالی می رویم که ممکن است برایتان عجیب باشد و آن این است که تا کنون به این موضوع فکر کرده اید که دنیا را از نگاه سایر افراد ببینید؟ بهتر است پاسخ را اینگونه بیان نماییم که تعداد افرادی که دوست دارند به جای شخص دیگری باشند بسیار است.

جهت اطلاع بیشتر از ذکر این مطالب و ارتباط آن ها با حوزه بازاریابی می بایست بدانید که در بازاریابی عصبی از رویای دیرینه انسان استفاده می شود.

بازاریابی عصبی

هنگامی که صحبت از بازاریابی عصبی می شود ذهن ها ممکن است فقط به سمت یک روش بازاریابی رفته و به دنبال چگونگی جذب مشتری از این طریق باشند اما در واقع باید بدانید که بازاریابی عصبی یک علم با ادغام علوم بازاریابی و علوم عصبی است که نظر افراد بسیاری را نیز به سمت خود جلب نموده است.

تعریف بازاریابی عصبی را می توان اینگونه شرح داد که به مطالعه کردن در خصوص پاسخ‌ های مغز به فعالیت‌ های بازاریابی گویند. یعنی هر بازاریابی که اقدام به استفاده از یک تکنیک می کند در قدم اول به بررسی واکنش های افراد به این تکنیک می پردازد. با این عمل می توان تکنیک خود را جهت جذب مشتریان بیشتر تغییر داده و یا با قدرت شروع به پیاده کردن آن در بازاریابی باشیم هنگامی که در این بازاریابی به صورت حرفه ای پیش بروید اثر بخشی فوق العاده آن را نیز شاهد خواهید بود.

شاید شما نیز به این موضوع اندیشیده اید که اگر اطلاعات کامل را از یک محصول در اختیار مشتری قرار دهید ممکن است فروش هایتان بیشتر شود اما در این رابطه نیز باید بدانید که تصور شما اشتباه و نتیجه این کار دقیقا عکس آن رخ می دهد، چرا که این روش مشتری را دلسرد کرده و آن ها اینگونه می اندیشند که شما می خواهید با اطلاعات بیشتر و تعریف از محصول خود آن را به فروش برسانید پس بهتر است به جای تعریف های طولانی از یک کالا خودتان را بجای مشتری قرار داده و یا به ذهن مشتری خود نفوذ کرده و صحبت هایتان را طوری تنظیم نمایید که از دید آن بدون مشکل و فقط جهت رفع مشکلات او پیشنهاد خرید یک کالا را داده اید.

بهتر است این موضوعات را نیز در نظر بگیرید که جهت جذب یک مشتری و تبدیل آن به مشتری وفادار ممکن است چه میزان از زمان و انرژی خود را صرف نمود و حتی چه میزان هزینه ای را در این مسیر متقبل شد. جهت خرید هر نوع محصولی توسط یک فرد حتی به صورت یکباره بازاریاب ها از تاکتیک های مختلفی استفاده می کنند و همین خرید اول اگر برای مشتری کار ساز و با ارتباط مثبت همراه باشد می تواند تاثیر بالایی در فروش محصولات دیگر به صورت مجدد توسط همان مشتری صورت گیرد، همچنین استفاده از نرم افزار فروش نیز در وفادار سازی مشتریان نیز اثر بخش است.

حال به روش پیاده سازی بازاریابی عصبی در ذهن مخاطبان می پردازیم؛

در این نوع روش از بازاریابی، بازاریاب به صورت حرفه ای و عمیق به حالات عاطفی و عصبی یک مشتری پرداخته و با این کار قادر است تا یک نتیجه بی نظیر را رقم زند.

در بازاریابی عصبی به این نکات توجه لازم را داشته باشید؛

نکاتی که در خصوص تفاوت و تضاد برجسته هستند

ذهن اکثر افراد به تضاد واکنش بالایی نشان می‌ دهد. یعنی زمانی که شما یک تصویری را که با تضاد روبرو باشد نگاه کنید در همان لحظه متوجه آن تضاد می شوید. پس از این بابت باید این گونه نتیجه گرفت که ذهن افراد در رفتن به سمت تضاد ها زودتر واکنش خواهد داد و با این امر نظر مخاطبان خود را به سمت کسب و کار و همچنین محصولات خود جلب نمایید.

اطلاعاتی که از راه احساسات دریافت می‌ شوند

برانگیختن احساسات باعث ترغیب شدن ذهن مخاطب شده و در هر امری با نتیجه مثبتی می تواند همراه شود، حال منظور از احساسات را می توان حس ترسیدن، عاشق بودن، نفرت داشتن و… دانست.

در این مسیر بازاریاب هایی که از روش بازاریابی عصبی استفاده می کنند تلاش خود را در جهت درگیر نمودن حواس پنجگانه می کنند. در این راستا با ایجاد یک حس مثبت در ذهن هر فرد باعث می شوند آن را وادار به خرید یک یا چند محصول از مجموعه کاری شما شوند.

اطلاعاتی که در خصوص سود آوری و یا ضرر و زیان مشتری است

اطلاعات قابل لمس، را می توان به راحتی درک نمود یعنی با تصویر سازی که مغز انجام می دهد می توان این عمل را به صورت لمس کرده درک کرد.

می توان از مطالب بالا و بر اساس شواهدی که در بازاریابی های بازاری مشاهده می شود اینگونه نتیجه گرفت که یک کسب و کار می تواند با توجه به تاثیر گذاری بر ذهن هر شخص، به سود دهی بالایی برسد! نکته حائز اهمیت این مطلب در نحوه و نوع ارتباط و همچنین انتخاب بهترین مسیر برای تعامل با مشتری است که باید با توجه به خلاقیت بازاریاب از مسیر های متنوع ارتباط گرفت و کلیه این موارد به سلیقه و خلاقیت یک بازاریاب بستگی دارد، بهتر است این چنین عنوان نمود که در روش بازاریابی عصبی فرد بازاریاب سعی می نماید که خود را در جایگاه مشتری قرار داده و سپس از مسیر درست با آن ها ارتباط بگیرد تا به نتیجه دلخواه و درخشانی برسد.

تیم بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتری نرم افزار crm چیتاک با ارائه اخرین راهکارها و متدهای روز دنیا در حوزه آموزش فروش و بازاریابی و ارائه نرم افزارهای فروش در خدمت شماست.

می توانید درخواست های خود را با ما در میان بگذارید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.