شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41376 تعداد نوشته های امروز : 11 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • سیر تا پیاز ایمپلنت های دندان
    28 آذر 1401 - 15:49
    شناسه : 213600
    0

    ایمپلنت دندان در واقع از دو بخش تشکیل شده است. بخش درونی آن که شامل یک فلز تیتانیومی می باشد که بعنوان ریشه دندان عمل می کند و داخل فک دندان قرار می گیرد. بخش بیرونی که شامل تاج دندان است و یک دندان مصنوعی روی فلز تیتانیوم قرار می گیرد. ایمپلنت یا کاشت دندان یک روش مدرن در علم دندانپزشکی به حساب می آید.

    پ
    پ

    word image 213600 1 - سیر تا پیاز ایمپلنت های دندان -

    امروزه با پیشرفت علم دندانپزشکی، این فرصت برای ما بوجود آمده است تا برای دندانهای از دست رفته خود یک دندان، مانند دندان واقعی داشته باشیم که به این روش ایمپلنت دندان گفته می شود.

    ایمپلنت دندان چیست؟

    ایمپلنت دندان در واقع از دو بخش تشکیل شده است. بخش درونی آن که شامل یک فلز تیتانیومی می باشد که بعنوان ریشه دندان عمل می کند و داخل فک دندان قرار می گیرد. بخش بیرونی که شامل تاج دندان است و یک دندان مصنوعی روی فلز تیتانیوم قرار می گیرد. ایمپلنت یا کاشت دندان یک روش مدرن در علم دندانپزشکی به حساب می آید.

    زمانی که هر کدام از ما بنا به دلایلی دندان خود را از دست می دهیم یا مجبور می شویم دندان خود را بکشیم یا حتی اگر بصورت مادرزادی یکی از دندانهای خود را از دست داده ایم باید از روش ایمپلنت دندان استفاده کنیم.

    مهمترین دلیل استفاده از ایمپلنت، طول عمر بالای آن و سازگاری عالی آن با دهان می باشد. زمانیکه شما از روش ایمپلنت دندان برای دندانهای خود استفاده می کنید بعد از مدتی فلزی تیتانیوم که داخل لثه شما قرار داده شده شروع به برقرار پیونده با لثه می کند و این باعث استحکام بیشتر ایمپلنت می گردد.

    word image 213600 2 - سیر تا پیاز ایمپلنت های دندان -

    چه زمانی می توانیم ایمپلنت دندان انجام دهیم؟

    ایمپلنت دندان محدودیت سنی خاصی ندارد و شما در هر سنی می توانید ایمپلنت انجام دهید اما قبل از انجام ایمپلنت باید استخوان فک شما کیفیت و اندازه مناسب را داشته باشد یعنی به عبارتی استخوان فک شما باید آمادگی لازم را داشته باشد. در این خصوص نیازی به نگرانی نیست زیرا قبل از انجام ایمپلنت دندان، پزشک متخصص از شما آزمایشات لازم را می گیرد تا از آماده بودن لثه و استخوان فک شما مطمئن شود.

    آیا جراحی ایمپلنت درد دارد؟

    ایمپلنت یک عمل سرپایی است که در آن ابتدا ریشه دندان شما خارج شده و سپس توسط دستگاه مخصوص شروع به قرار دادن ایمپلنت در داخل استخوان فک می کند. این روش ممکن است با کمی خون ریزی همراه باشد و نیازی به نگرانی نیست زیرا خون ریزی کاملا طبیعی است و پزشک متخصص با تجهیزات مخصوص خود تلاش می کند تا این فرآیند سریعتر انجام شود و جلوی خون ریزی را بگیرد.

    اگر شما به صورت صحیحی از ایمپلنت دندان خود مراقبت کنید و همچنین نکات بهداشتی را رعایت کنید تا آخر عمر می توانید از آن استفاده کنید. تنها در برخی موارد به شیوه دوره ای برای تنظیم این نوع کاشت بایستی به متخصص رجوع نمود. شاید شما هم شنیده باشید که دوام ایمپلنت حدود ۲۵ سال یا حتی بیشتر است مسلماً این صحیح است. ولی تا موقعی که از آن‌ها به صورت درستی نگهداری شود.

    word image 213600 3 - سیر تا پیاز ایمپلنت های دندان -

    عوارض ایمپلنت دندان

    هر عملی ممکن است همراه خود عوارضی نیز داشته باشد که این کاملا طبیعی است. حتی زمانی که شما قرص هم مصرف می کنید دارای عوارضی است اما این عوارض آنقدر کم است که می توان از آن چشم پوشی کرد.

    ایمپلنت دندان نیز مانند سایر عمل های جراحی دارای عوارضی است که معمولا به ندرت رخ می دهد اما آگاهی از آن باعث می شود تا بتوانیم جلوی این عوارض را بهتر بگیریم.

    برخی از این عوارض عبارتند از:

    عفونت لثه ، آسیب رسیدن به استخوان فک، بوجود آمد مشکلات سینوسی به دلیل بیرون زدگی ایمپلنت در فک دهان و …

    این عوارض به راحتی قابل درمان هستند و شما باید هواستان به این عامل باشد و در صورت مشاهده علائم عجیب می توانید فورا به پزشک خود مراجعه کنید تا دندان شما را بررسی کند.

    مدت زمان جراحی ایمپلنت دندان تقریبا بین ۱ تا ۲ ساعت طول می کشد که این بستگی به میزان آمادگی دهان شما دارد.. دندانپزشک در ابتدا از بی حسی موضعی برای جراحی استفاده می کند، مگر اینکه ایمپلنت های متعددی داشته باشید. در این حالت ممکن است به بی هوشی عمومی یا آرام بخش نیاز داشته باشید که این مورد توسط پرستار انجام می شود. سپس با قرار دادن پیچ در استخوان فک، جراحی ایمپلنت آغاز می شود.

    حدود ۲ تا ۴ هفته طول می کشد تا پیچ در جای خود قرار بگیرد. تاج دندان بعد از حدود ۳ ماه در پیچ قرار خواهد گرفت. این دو مرحله با توجه به شرایط فک شما ممکن است همزمان و یا در جلسات مختلف انجام شود که معمولا تعداد این جلسات بستگی به دهان شما دارد زیرا برای برخی از افراد ممکن است 4 جلسه زمان ببرد در حالیکه برای برخی تا 8 جلسه یا بیشتر می تواند طول بکشد. به همین خاطر برخی افراد تنها کاشت پیچ خود را در ایران انجام می دهند.

    علاوه بر این، اگر استخوان فک شما برای دریافت یا نگه داشتن ایمپلنت کافی نباشد، ممکن است قبل از کاشت نیاز به جراحی پیوند استخوان داشته باشید. در این صورت چند ماه طول می کشد تا استخوان فک شما بهبود پیدا کند.

    بهترین متخصص ایمپلنت دندان

    برای انجام ایمپلنت دندان بسیار مهم است که به متخصص ایمپلنت مراجعه کنید زیرا در این روش دهان توسط دستگاهی شکافته و سوراخ می شود که بسیار حساس است و با کوچک ترین اشتباهی ممکن است به فک دهان آسیب جدی وارد شود.

    دکتر مژگان آزادخواه جزء یکى از برترین دندانپزشکان موجود در زمینه دیجیتال است که با اسکن فک بیمار و آنالیز توسط نرم افزار بهترین مکان جهت قرار دادن ایمپلنت را بررسى نموده و ایمپلنت را در دقیق ترین جاى ممکن جایگذاری مى کند، همچنین با طراحى دقیق توسط نرم افزار در کمترین زمان روکش هایى با بالا ترین کیفیت و دقت براى بیماران فراهم مى نماید.

    دکتر مژگان آزادخواه جراح دندانپزشک، فارغ التحصیل سال ١٣٧۵ از دانشگاه دندانپزشکى مشهد و شماره نظام پزشکى ۵٧۶٨٨ داراى ٢٣ سال سابقه کار در حیطه دندانپزشکى با تجربه بالا و یکى از بهترین دندانپزشکان ترمیمى و زیبایى واقع در خیابان ونک، ملاصدرا ى تهران است که داراى فلوشیپ ترمیمى زیبایى Esthetic cosmetic در سال هاى ٢٠٠٨ و ٢٠١٣ مى باشد که دوره ى دندانپزشکى ترمیمى و زیبایى را در حضور پروفسور دکتر برقى و آقاى دکتر یزدانى در سال ٢٠١٣ گذرانیده است.

    کلیه کارهاى ایمپلنت همراه با ضمانت نامه کتبى و با استفاده از جدیدترین متدها و سیستم هاى روز دنیا توسط ایشان ارائه مى گردد.

    برای مشاهده نمونه کارهای ایمپلنت دندان و دریافت مشاوره رایگان می توانید به سایت دکتر مژگان آزادخواه به نشانی اینترنتی www.drmojganazadkhah.com مراجعه کنید یا با شماره های زیر تماس بگیرید.

    02188616310

    02188605541

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.