×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

word image 213645 1 - داروین استرالیا کجاست و چگونه می‌توان به این شهر زیبا مهاجرت کرد؟ -

داروین استرالیا یکی از شهرهای زیبا، با امکانات رفاهی بالا و از بهترین شهرهای استرالیا برای رسیدن به کار، تحصیل وزندگی است. زندگی در داروین استرالیا برای بیشتر افراد می‌تواند خوشایند باشد که یکی از علت‌های آن چندملیتی بودن این شهر است. داروین استرالیا که دو بار در تاریخ به دلایل گوناگون رو به نابودی رفته، اما هر بار با رسیدگی و بازسازی رشد کرده و حالا یکی از مدرن‌ترین شهرهای استرالیا است.

قابل‌ذکر است که علاقه جوانان به زندگی در داروین استرالیا می‌تواند به دلیل پر جنب‌وجوش بودن، خوراکی‌های چند فرهنگی، جمعیت کم که اکثر آن‌ها را قشر جوان تشکیل می‌دهد، امکانات تفریحی و وجود دانشگاه چارلز داروین باشد.

شهر داروین استرالیا (Darwin)را بشناسیم

داروین، پایتخت و بندر اصلی قلمرو شمالی کشور استرالیا، با موقعیت کاری بالا که در یک‌شبه جزیره کم ارتفاع در شمال شرقی، مستقرشده است. جالب آن‌که بدانید این بندر به نام طبیعت شناس بریتانیایی چارلز داروین نام‌گذاری شده است. اگر درباره شهر داروین استرالیا (Darwin) به تاریخچه نگاهی بندانیم، پس از بمباران توسط ژاپنی‌ها در سال ۱۹۴۲ به‌طور گسترده‌ای بازسازی شد. پس‌ازآن در سال ۱۳۵۹ داروین به‌عنوان یکی از شهرهای استرالیا شناخته شد. زندگی در داروین استرالیا که از شهرهای مدرن و پیشرفته استرالیا است، به دلیل تابستان‌های گرم و مرطوب ممکن است برای افراد بسیاری مورد استقبال قرار نگیرد. همچنین برای علاقه‌مندان به داشتن چهارفصل در سال، داروین استرالیا شهری دو فصلی می‌باشد.

جمعیت و بافت فرهنگی داروین استرالیا

بر اساس آخرین برآورد، شهر داروین دارای بیش از ۱۴۰ هزار نفر جمعیت است که با توجه به مساحت آن دارای چگالی جمعیت ۴۶ نفر به ازای هر کیلومترمربع می‌باشد و ازنظر جمعیت در بین شهرهای استرالیا در رتبه ۱۶ ام قرار دارد؛ درصورتی‌که احداث شهر با جمعیت ۱۳۵ نفر شروع گردیده است. متوسط سن جمعیت این شهر ۳۳ سال است که از متوسط کشوری ۳۷ سال، ۴ کمتر است که دلیل آن افزایش نیروهای نظامی در این شهر و اینکه ترجیح دادن بسیاری برای سپری کردن دوران بازنشستگی خود در شهر دیگری می‌باشد. جمعیت شهر داروین از پس جنگ جهانی دوم دچار تحولات آشکاری گردید و رو به افزایش رفت و ابتدا مهاجرانی بیشتر از یونان و ایتالیا را جذب خود نمود و سپس از دیگر کشورهای اروپایی ازجمله آلمان و هلند نیز مهاجر پذیرفت و در سال‌های اخیر بیشترین مهاجران آن از آسیا و بخصوص کشور تیمور شرقی می‌باشند.

ترکیب‌بندی جمعیت استرالیا ازنظر ملیت به ترتیب بدین‌صورت است: استرالیایی، انگلیسی، ایرلندی، اسکاتلندی، بومیان استرالیا، آلمانی، فیلیپینی، چینی، یونانی، هندی، هلندی، اندونزیایی و نیوزلندی. طبق آمار سال ۲۰۱۶  ۳۸.۳ درصد از جمعیت این شهر در کشورهای دیگر متولدشده‌اند؛ و اینکه ۸.۷ درصد از جمعیت شهر داروین به‌عنوان جمعیت بومیان اصیل استرالیایی شناسایی‌شده‌اند که این بیشترین تناسب بین بومیان و سایر مردم در بین مراکز ایالات در استرالیا می‌باشد.

همچنین ازنظر زبانی، مسلماً زبان قالب در این شهر انگلیسی بوده و دیگر زبان‌های مردم در این شهر به ترتیب جمعیت عبارت‌اند از: زبان تاگالوگ، یونانی، ماندارین، نپالی، اندونزیایی، بومی استرالیایی، مالایالم، ویتنامی، کانتونی، ایتالیایی، پرتغالی و تامیلی. ازنظر دین و مذهب هم ۴۹.۵ درصد مردم داروین مسیحی هستند و بقیه ادیان به ترتیب جمعیت عبارت‌اند از: بی‌دین، بودا، مسلمان، هندو و یهودی

شرایط زندگی در داروین استرالیا برای کار

قطعاً پس از ارزیابی آب‌وهوا و فرهنگ شهر داروین، شرایط زندگی در داروین استرالیا و کار استرالیا جزو موارد بسیار مهم برای تصمیم‌گیری است. زندگی در داروین استرالیا در سال‌های اخیر بنا بر بهبود شرایط کاری و وجود فرصت‌های شغلی مناسب، متقاضیان بسیاری را به خود جذب کرده است؛ بنابراین یکی از موارد خیلی مهم برای بررسی پیش از اقدام به مهاجرت، بررسی نرخ بیکاری و شرایط کاری در آن کشور و شهر مدنظر است. به‌طورکلی کشور استرالیا در مقایسه با کشورهایی مانند هلند، انگلستان و آلمان نرخ بیکاری بالاتری دارد. منتها شهر داروین به دلیل وجود صنایعی مانند نفت و گاز، تأثیر شگرفی در وضعیت شغلی و ارتقا سطح زندگی مردم دارد. جالب است بدانید که تفاوت نرخ بیکاری در شهر داروین استرالیا در مقایسه با کل کشور حدوداً نصف می‌باشد. به این مفهوم که نرخ بیکاری کل در استرالیا، چیزی تقریباً ۵.۱۱ درصد در سال‌های اخیر است که در خود شهر داروین این عدد ۳.۲۴ درصد می‌باشد.

شرایط تحصیل در داروین استرالیا

بدون شک دانشجویانی که علاقه به زندگی در داروین استرالیا رادارند، اسم دانشگاه چارلز داروین را در لیست دانشگاه‌های معتبر دیده‌اند. شرایط تحصیل در داروین استرالیا در مقایسه با شهرهای ملبورن و سیدنی، به خاطر کوچک و کم‌جمعیت بودن، کمی متفاوت و دارای بعضی مزایا می‌باشد. تعداد کم‌دانش آموزان در هر کلاس می‌تواند باعث افزایش تمرکز اساتید بر تک‌تک دانش آموزان شود. قطعاً با توجه به حساسیت‌های کشور استرالیا به‌طورکلی، متقاضیان تحصیل در استرالیا نیازمند دارا بودن سطح زبان انگلیسی عالی و بعضی شرایط خاص خواهند بود. زندگی در داروین استرالیا برای تحصیل، به دلیل استاندارد بالای تحصیل، بین‌المللی بودن و تنوع قومیت می‌تواند برای دانشجویان بین‌المللی جذاب باشد.

کیفیت و هزینه‌های زندگی در داروین

متوسط درآمد مردم شهر داروین تقریباً ۶۶ هزار دلار استرالیا در سال می‌باشد و نرخ بیکاری در این شهر ۵.۷ درصد است. درصورتی‌که استرالیا تا حدودی از کمبود منابع آب شرب برای آینده رنج می‌برد، شهر داروین دارای منابع ذخیره‌شده قابل اوجی از آب و آذوقه و انرژی توسط اداره آب و برق قلمروی شمالی استرالیا می‌باشد. سد نهر داروین بیش از ۹۰ درصد از آب آشامیدنی این شهر را تامین می‌کند. داروین و حومه آن یعنی پالمرستون و کاترین، از نیروگاه Channel Island که بزرگ‌ترین نیروگاه در قلمرو شمالی استرالیا است تغذیه می‌کنند.

سیستم حمل‌ونقل عمومی شهر داروین عموماً اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی است و این شهر سیستم حمل‌ونقل ریلی مانند مترو ندارد اما سامانه اتوبوس‌رانی آن در تمام نواحی اصلی این شهر تردد دارند. دو فرودگاه بین‌المللی داروین و فرودگاه نظامی نیروی هوایی سلطنتی استرالیا در این شهر قرار دارند؛ و اینکه بیمارستان دولتی رویال داروین یکی از برترین بیمارستان‌های قلمروی سرزمین شمالی استرالیا و دیگری بیمارستانی خصوصی بزرگ و مجهز در مجاور رویال داروین ازجمله بیمارستان‌های برتر این شهر هستند.

مکان‌های دیدنی شهر داروین

زندگی در داروین استرالیا، برای دانشجویان و جوانان می‌تواند خیلی جذاب باشد. با توجه به مکان‌های تفریحی و دیدنی‌های شهر داروین، هیچ روزی برای مردم ساکن و مسافران این شهر کسل‌کننده نخواهد بود.

ساحل Mindil

این ساحل چشم‌نواز تقریباً پنج دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد و یکی از بهترین مکان‌های داروین برای تماشای غروب خورشید است.

موزه و گالری هنری

یکی از هفت موزه مرتبط در قلمرو شمالی است که از هنر بومی، آسیای جنوب شرقی و اقیانوسی و همچنین آثاری از نقاشان استرالیایی را به نمایش می‌گذارد.

اسکله استوکس هیل

از دیگر نقاط مهم گردشگری در داروین استرالیا است. در این اسکله با چند دقیقه قدم زدن روی پل از ساحل داروین، می توانید عبور کشتی‌های دریایی بندر، گشت‌های جت اسکی و منشور ماهیگیری که از آن خارج می‌شوند را ببینید؛ و اینکه یک نقطه عالی برای صرف غذا در کنار آب است.

همان‌طور که خواندیم داروین استرالیا یکی از شهرهای زیبا، با امکانات رفاهی بالا و از بهترین شهرهای استرالیا برای رسیدن به کار، تحصیل وزندگی است. اگر شما هم قصد مهاجرت به این شهر را دارید می‌توانید از مشاوران مجرب کانگروز کمک بگیرید.

منبع این مطلب

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.