×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

واردات خودرو - خودروهای وارداتی دی ماه از طریق بورس عرضه می شود - خودرو

به گزارش ایرنا، منوچهر منطقی در خصوص افزایش قیمت خودرو در کشور گفت: برنامه دولت در این حوزه عرضه بیشتر است تا قیمت متعادل شود. قیمت واقعی قیمت بورس است.

وی افزود: قیمت گذاری خودروهای وارداتی در بورس بر مبنای عرضه و تقاضا انجام خواهد شد که فرآیند کنترلی بهتری روی قیمت آن خواهد بود، اگرچه در موضوع واردات بر خودروهای اقتصادی تاکید شده، اما قیمت این خودروها لزوماً اقتصادی نخواهد بود، زیرا در بورس عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: تاکنون دو دسته در خصوص واردات خودرو به وزارت صمت مراجعه کرده‌اند؛ دسته اول که پیش از این وارد کننده اصلی بودند و دسته دوم خودروسازان داخلی بودند، ضمن اینکه برخی واردکنندگان بزرگ خودرو در گذشته اکنون به تولیدکننده خودرو تبدیل شده‌اند.

معاون صنایع و حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: ما به دنبال این هستیم که یک عرضه را بیشتر کنیم و دوم اینکه کانال‌های تعیین قیمت را بیشتر مورد توجه مردم قرار دهیم.
منطقی گفت: در حوزه واردات خودرو ۴۰۰ گروه ثبت نام کردند. از مجموعه‌های ثبت نامی حدود ۲۸ مورد مراحل لازم را طی کردند.
وی افزود: این وارد کننده ها نیز باید خودروها را انتخاب می‌کردند و قرارداد می‌بستند و مجوزهای استاندارد و محیط زیست را می‌گرفتند و خدمات پس از فروش را ساماندهی می‌کردند که در نتیجه از این تعداد در نهایت هفت وارد کننده به مرحله نهایی رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.