پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تاثیرات مثبت اندیشی در زندگی انسان
    04 دی 1401 - 13:49
    شناسه : 213896
    0

    در زندگی افراد عبوس و لجباز مثبت اندیشی و سلامت روان هیچ جایگاهی نخواهد داشت. وقتی که اندیشه های منفی را در ذهن رشد می کنند چندین بار در طول  روز در ذهن تکرار می گردد و افکاری قوی تر و اثرگذار تر را ایجاد می کند. بنابراین حتی بدون اینکه متوجه باشید بخش قابل توجهی از توانایی های بالقوه و بالفعل خود را از دست خواهید داد.

    پ
    پ

    تاثیر مثبت اندیشی به گونه ای است که همواره آینده فرد در زندگی تحت تاثیر آن قرار دارد. لازم به ذکر است که تنها مثبت اندیشی نیاز این موضوع نیست ، چرا که فرد لازم است تا آموزش ببیند تا در همه ی مراحل زندگی اش همواره نگرشی مثبت داشته باشد. مهم ترین تاثیر مثبت اندیشی ایجاد و دریافت آرامشی عمیق و ماندگار در زندگی می باشد. مواردی دیگری همچون افزایش اعتماد به نفس و دوری از همه ی افکار منفی و مشکلات ناشی از آن همچون افسردگی، استرس و …، افزایش در تمرکز بر روی موفقیت و شاد زیستن و ایجاد بهترین موقعیت ها در زندگی، آمادگی همیشگی ذهن و جسم در جهت دریافت اتفاق های خوب و زیبا همه را از جمله موارد مثبت اندیشی می دانند. امروزه با افزایش سطح آگاهی افراد از زندگی مثبت، اعمالی همچون مدیتیشن و چاکرا توجه بیشتری می شود.

    images 1671955370 - تاثیرات مثبت اندیشی در زندگی انسان -

    ضرورت مثبت اندیشی و سلامت روان

    روانشناسان بر این باورند که تاثیر مثبت اندیشی بر سلامت روان بسیار ضروری است و بر این باورند که اندیشه هر فرد حاکی از کیفیت زندگی او می باشد. افکار و اندیشه ها یک فرد را می تواند به موفقیت یا شکست، سلامتی یا مریضی و خوشبختی یا بدبختی برساند. بنابراین با نگرشی مثبت و جملات پر انرژی انسان یک زندگی کاملا متفاوت را تجربه خواهد کرد. اندیشه های مثبت به صورت چشمگیری باعث افزایش توانایی و اعتماد به نفس فرد خواهد شد در صورتی که افکار منفی حقارت و ناتوانی را برای او به بار می آورد.

    در زندگی افراد عبوس و لجباز مثبت اندیشی و سلامت روان هیچ جایگاهی نخواهد داشت. وقتی که اندیشه های منفی را در ذهن رشد می کنند چندین بار در طول  روز در ذهن تکرار می گردد و افکاری قوی تر و اثرگذار تر را ایجاد می کند. بنابراین حتی بدون اینکه متوجه باشید بخش قابل توجهی از توانایی های بالقوه و بالفعل خود را از دست خواهید داد.

    مدیتیشن چیست

    هرج و مرجی که در دنیای امروز دیده می شود به تسکینی نیاز دارد . در میان همه ی این شلوغی‌ ها و استرس‌ های کاری و شخصی، همه ‌ی ما به آرام ‌تنی و تزریق آرامش احتیاج داریم. مدیتیشن به ما این آرامش و حس خوب را هدیه می کند. هزاران سال است که مدیتیشن در فرهنگ ‌های مختلف جهان صورت می گیرد و تقریباً یم توان گفت همه ی آیین ‌ها سنت استفاده از اعمال مراقبه ‎‌ای را اموزش می دهند. در گذشته مدیتیشن معمولا تنها برای اهداف مذهبی به کار گرفته می شد ولی در حال حاضر بسیاری از افراد آن را مستقل از هرگونه اعتقادات مذهبی یا معنوی باور داشته و همواره انجام می دهند. در حال حاضر از مدیتیشن به‌عنوان یک روش روان ‌درمانی استفاده می شود.

    images 1671955374 - تاثیرات مثبت اندیشی در زندگی انسان -

    چاکرا چیست ؟

    باوری که در آیین هندو به مراکز انرژی در بدن انسان وجود دارد، اصطلاحا چاکرا می گویند که به معنی چرخش می باشد. چاکرا یا شاکرا در وجود هر موجود زنده‌ای وجود داشته به گونه ای که در گیاهان نیز قابل مشاهده خواهد بود. این چاکراها منابع انرژی ها یا به عبارتی شریان‌های حیات را تشکیل می دهند. چاکراها یا مراکز انرژی همواره در حال چرخش می باشند و بخش‌ های بسیار مهمی از کالبد انرژی به شمار می روند. یک چاکرا درست شبیه یک دیسک عمل می کند که در حال چرخش که مانند لنز یک دوربین باز و بسته می گردد. همانند جسم مادی و فیزیکی که شامل اعضای حیاتی و کم اهمیت تر می باشد. کالبد انرژی نیز از چاکراهای اصلی و فرعی و چاکراهای بسیار کوچک برخوردار می باشند.

    ویژگی چاکرا ها

    به طور کلی بدن انسان از هفت چاکرا اصلی برخوردار می باشد که هر یک از این هفت چاکرا با یکی از هفت غدد درون ریز بدن و همچنین با گروهی از اعصاب که شبکه معرفی می گردند ارتباط دارند. هر یک از این چاکراها به یکی از قسمت های بدن و وظایف مخصوص درون بدن می پیوندند که توسط شبکه عصبی یا غددی که به آن چاکرا مربوط می ‌باشند کنترل و زیر نظر گرفته می شود. همه احساسات ، ادراک ، آگاهیها و هر چیزی که ممکن است برای شما رخ دهد می توان به هفت دسته تقسیم بندی نمود و هر یک از این دسته ‌ها به یکی از چاکراها می پیوندد و جهت انجام درست فعالیت های شان پاکسازی چاکراها ضرورت بالایی خواهند داشت.

    با توجه به جدید بودن مبحث مدیتیشن مالی و توجهی که این روز ها در کشورمان به این علم می شود، می توان آن را یکی از ارکان مهم و بسیار علمی در انجام معاملات و تحلیل به شمار آورد. به طور کلی در کنار تمام قدرتی که تحلیلگران سنتی اعم از تکنیکالیست ها و فاندامنتالیست ها برخوردار می باشند ولی همگی در یک مطلب مشترکاً دارای ضعف می باشند و آن مبحث زمان هست. درآسترولوژی باید دانست تا چگونه وچه زمان با تصمیم جمعی، یک سهم یا ارز یا ارزی دیجیتال شروع به رشد یا ریزش می نماید. به طورکلی آموزش ها و ارائه خدماتی تحت این عنوان با وب سایت های زیادی صورت می گیرد . شما می توانید با مراجعه به وب سایت این مجموعه به نشانی astrofarsisally.com ضمن دریافت اطلاعاتی جامع در این خصوص، خدماتی ار جمله راه های مثبت اندیشی و روش های فعالسازی چاکرا را دریافت نمایید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.