پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • برای ساخت اتاق تمیز چه الزاماتی لازم است؟
    05 دی 1401 - 17:19
    شناسه : 213937
    0

    برای ساخت اتاق تمیز و راه‌اندازی سیستم‌ های آن به بهترین نحو، باید محصولات با کیفیتی خریداری شود. شما محصولات مورد نیاز را می‌توانید از شرکت اتاق تمیز اکیاس با وجود سایت معتبری که در اختیار کاربران قرار داده، خریداری کنید.

    پ
    پ

    word image 213937 1 - برای ساخت اتاق تمیز چه الزاماتی لازم است؟ -

    با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی زمانه که انسان به حد بالایی از درک و آگاهی در زمینه‌های مختلف رسید، بر همین اساس به تولید و طراحی یکسری سیستم‌های بسیار کارآمد و قدرتمند پرداخت. بنابراین یکی از سیستم‌هایی که توانست پس‌ از گذشت چندین سال آزمایش و بررسی آن را طراحی و راه‌اندازی کند، اتاق تمیز است. شاید از خود بپرسید اتاق تمیز چه نوع اتاقی است؟ باید بگوییم در این اتاق تجهیزات و وسایل بسیار پیشرفته‌ای وجود داشته که به واسطه آن‌ها شرایط برای انجام آزمایشات و تولید مواد شیمیایی فراهم می‌شود.  برای ساخت اتاق تمیز یکسری مراحل وجود دارد که اگر این مراحل به‌ ترتیب و با دقت بالا صورت نگیرد، عملاً کلین روم هیچ کاربردی نداشته و راه‌اندازی آن بی‌فایده است.

    پس کسی که قصد دارد در کارخانه، بیمارستان یا هر مکان دیگری سیستم اتاق تمیز را به راه بیندازد  باید تمام مراحل مربوطه را دقیق و به‌ ترتیب انجام دهد. یکی از نکاتی که بعد از ترتیب مراحل راه‌اندازی اتاق تمیز باید به آن توجه شود، استفاده از وسایل و تجهیزات استاندارد است. برای خریداری این تجهیزات افراد می‌توانند به سایت معتبر و مجرب اکیاس مراجعه کنند. این سایت با وجود پشتیبانی بسیار قوی محصولات کارآمد و پیشرفته ای را به متقاضیان معرفی می کند. در ادامه محتوا برای آگاهی هرچه بیشتر شما موضوع ساخت اتاق تمیز را دقیق‌ تر بررسی می‌کنیم. پس توصیه می‌کنیم همراه ما باشید.

    ساخت اتاق تمیز چه اهمیتی دارد؟

    وجود هر گونه ذرات معلق در هوا می‌تواند روند تولید برخی داروها و مواد شیمیایی را به‌ شدت تحت تأثیر قرار دهد. پس انجام آزمایشات لازم در این حیطه که به‌ شدت حساس هستند، باید در محیطی فاقد هرگونه آلودگی و ذرات معلق صورت بگیرد. اگر این نکته رعایت نشود تولیدات با مشکل مواجه شده و روند کار به‌ طور کامل متوقف می‌شود. پس با در نظر گرفتن این مسئله و توجه به عواقب ناشی از آن اهمیت ساخت اتاق تمیز چندین برابر افزایش می‌یابد.

      توجه داشته باشید، اهمیت اتاق تمیز تنها به موارد فوق ختم نمی‌شود. بلکه این سیستم با حضور تجهیزات بسیار پیشرفته دما، رطوبت، فشار و دیگر عوامل محیطی قابل اهمیت را تحت کنترل قرار می‌دهد.  برای‌ اینکه بتوان یک اتاق تمیز استاندارد را راه‌اندازی کرد باید مراحل به‌ طور دقیق و مشخص صورت‌گرفته و استانداردهای ایزو در نظر گرفته شود.

    از کاربردهای بسیار مهم اتاق تمیز در بخش های مختلف می‌توان به بیوتکنولوژی، داروسازی، علوم زندگی، فرایندهای هوافضا و نظامی، وزارت انرژی و تولید محصولات صنعتی اشاره کرد.

    بررسی روند ساخت در اتاق تمیز

    درست است که روند تولیدات و راه‌اندازی اتاق تمیز کار دشوار و پیچیده‌ای است. اما این موضوع حمل بر غیرممکن بودن آن نیست. پس هر شخص با داشتن یک سری نیروی کار ماهر و داشتن مکان و تجهیزات مناسب می‌توانند در مرکز مربوطه خود اتاق تمیز راه‌اندازی کند. اما پیش‌ از هر کاری باید یکسری متغیرها و پارامترها را رعایت شود تا بتوان به‌ طور اصولی در این زمینه گام برداشت. داشتن اطلاعات در هر زمینه‌ای به خصوص راه‌اندازی کلین روم می‌تواند شخص را چند قدم به هدف خود نزدیک‌تر کند. پس کسب اطلاعات درست و دقیق از دیگر مراحل پیش‌ از راه‌اندازی اتاق تمیز است. برای ساخت کلین روم در حالت کلی دو استاندارد فدرال ایالات‌متحده آمریکا  و استاندارد ایزو سری ISO14-6444-2 باید در نظر گرفته شود.

    ترتیب مراحل اختصاصی در ساخت اتاق تمیز

    در بخش پیشین این مطلب را بیان کردیم که راه‌اندازی اتاق تمیز و استفاده از تجهیزات استیل اتاق تمیز ، یکسری مراحل دارد. اما تنها در حالت کلی به بررسی آن پرداختیم. اما در این قسمت به‌ صورت جزئی، تفکیک شده و به ترتیب هر یک از مراحل را شرح می‌دهیم.

    1. ارزیابی جریان تردد و بررسی تعداد نفراتی که به داخل اتاق تمیز ورود یا خروج می‌کنند
    2. در نظر گرفتن تمیز بودن و طبقه‌بندی کردن آن بر همین اساس
    3. بررسی و تعیین فشار در اتاق تمیز
    4. چک کردن جریان هوا
    5. مورد بررسی قرار دادن  جریان هوای عبوری که از فیلترهای خروجی عبور می‌کنند.
    6. در نظر گرفتن تعادل هوا
    7. ارزیابی متغیرهای نادیده گرفته شده
    8. انتخاب تجهیزات و وسایل مکانیکی و درنهایت چیدمان آن‌ها
    9. انجام محاسبات مربوط به گرمایش و خنکی هوا
    10. مرحله‌ی آخر ساخت و راه‌اندازی یک کلین روم

    خریداری محصولات کلین روم از اکیاس

    برای ساخت اتاق تمیز و راه‌اندازی سیستم‌ های آن به بهترین نحو، باید محصولات با کیفیتی خریداری شود. شما محصولات مورد نیاز را می‌توانید از شرکت اتاق تمیز اکیاس با وجود سایت معتبری که در اختیار کاربران قرار داده، خریداری کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.