×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

خودروهای خارجی - قانون عجیب و غریب فروش خودرو که باید در گینس ثبت شود ! -

جدیدترین طرح فروش خودرو در بورس کالا که روز یکشنبه مورخ ۱۱ دی ماه سال جاری برای دو محصول ایران خودرو برگزار می شود حاوی قانون عجیبی است. آن طور که در اطلاعیه فروش دو محصول آبی های جاده مخصوص یعنی پژو ۲۰۷ با گیربکس دستی و هایما S8 آمده تنها متقاضیانی امکان خرید این خودروها از بورس کالا را خواهند داشت که نه تنها پیش تر از بورس کالا خودرو نخریده باشند که باید از سال ۹۸ تا کنون نیز از شرکت های خودروساز محصول سواری را دریافت نکرده باشند.

این قانون در حالی جز شرایط فروش جدیدترین طرح ایران خودرو قرار گرفته است که بورس کالا قرار است بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا صاحبان کالاهای عرضه شده را بشناسند. هنگامی که صحبت از مکانیزم عرضه و تفاضا می شود دیگر نباید محدودیتی برای آن در نظر گرفته شود.

برنامه ریزی برای این اعمال این قبیل محدودیت ها تنها منجر به بستن دست متقاضیانی خواهد شد که قصد حضور در طرح فروش خودروسازان از مسیر بورس کالا را دارند. ایجاد محدودیت هایی از این دست و بستن راه متقاضیان برای حضور در رقابت های شکل گرفته برای عرضه خودرو در بورس کالا منجر به این می شود که کشف واقعی قیمت آن طور که باید و شاید صورت نگیرد زیرا تعداد حضور متقاضیان در فروش خودروها مهندسی می شود.

شاید این ایده در زمانی که شرکت های خودروساز خود مسئول فروش محصولات خود با قیمت های دستوری بودند تا حدی توجیه داشت اما اعمال این محدودیت ها در طرح های فروش خودروسازان از مسیر بورس کالا اتفاقی است که تنها در ایران می توانیم شاهد آن باشیم بنابراین می توان این ایده ها را از فرط نادر بودن در کتاب گینس ثبت کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.