×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

به دنیا آوردن فرزند کاری بزرگ و دشوار است که نیاز به برنامه ریزی و مراقبت های بسیاری دارد. به همین منظور زوج ها باید به تکنیک ها و روش های زایمان آشنایی داشته باشند تا روشی که مناسب تر، ایمن تر و راحتتر برای مادر و فرزند هست را برای زایمان انتخاب کنند. ویزیت آنلاین مامایی یکی از راه های است که شما میتوانید بهترین راه برای زایمان را با نظر و مشورت یک متخصص و کارشناس مامایی انتخاب کنید. اما برای آشنایی شما و انتخاب بهترین روش برای زایمان، تعدادی از روش های زایمان آسان را در اینجا معرفی خواهیم کرد. این روش ها به دو دسته پیش از زایمان و حین زایمان تقسیم میشوند.

 دسته اول مراقبت های قبل از زایمان هستند که شما برای داشتن یک زایمان راحت و بدون دردسر بهتر است که از این روش ها استفاده کنید.

 بارداری آسان 600x420 1 - روشهای زایمان آسان چیه؟ -

مراقبت های پیش از زایمان برای داشتن یک زایمان آسان

۱- ماساژ

ماساژ به مادران این کمک را می‌کند تا عضلات ناحیه شکم خود را شل کنند و درد کمتری را تحمل کنند. این کار علاوه بر کاهش درد به بهبود فرآیند تنفس افراد نیز کمک خواهد کرد. عمل ماساژ علاوه بر القای حس راحتی در طول دوران بارداری، باعث می‌شود عضلات شکم در طول زایمان نیز، پس از انقباض برای خروج نوزاد راحتتر شل شوند و این عمل به مراتب کار زایمان را برای شما آسان خواهد کرد. این کار را میتوانید به همسرتان بسپارید. برای اطلاع بیشتر از اهمیت ماساژ در کاهش درد حین زایمان می‌توانید از ویزیت آنلاین مامایی لیلا علی آبادی استفاده کنید.

۲- یوگا

از بین تمام ورزش ها در دوران بارداری، یوگا بیشترین طرفدار را دارد و علاوه بر این بهترین بازدهی را نیز خواهد داشت. یوگا بدن را برای فرایند زایمان آماده می‌کند، این ورزش با القای احساس آرامش و همچنین آمادگی عضلات بدن، می‌تواند بهترین انتخاب برای مادران در طول حاملگی باشد. توصیه اکید متخصصان این است که مادران باردار هرگز نباید در تمام طول بارداری تنها به استراحت بپردازند و فعالیتی نداشته باشند و انجام ورزش باید در اولویت آنها قرار بگیرد. یکی دیگر از فواید این ورزش این است که قدرت تمرکز بر تنفس را به افراد می‌دهد. کشیدن نفس های عمیق و منظم و تمرکز بر آنها در حین زایمان طبیعی بسیار اهمیت دارد و می‌تواند در راحتتر شدن زایمان بسیار کمک کننده باشد.

تمرکز روی دم و بازدم، بخصوص فرایند بازدم و دوری از تنش در حین زایمان درد را به شدت کاهش خواهد داد.

 مشاوره آنلاین مامایی زایمان آسان 600x420 1 - روشهای زایمان آسان چیه؟ -

۳- ایجاد بهترین موقعیت برای جنین در شکم مادر

متاسفانه سبک زندگی کنونی افراد در جامعه که مادران باردار را نیز شامل می‌شود، مبتنی بر بی تحرکی است. مثلا لم دادن مکرر بر روی صندلی یا مبل، نشستن طولانی مدت در اتومبیل. این عدم تحرک باعث می‌شود، نیروی جاذبه سنگین ترین قسمت بدن جنین را به پشت بدن مادر بچرخاند. این مورد باعث می‌شود مادر در حین زایمان دچار کمر درد شده و زایمان طولانی تری را تجربه کند. بهترین توصیه برای این موضوع، داشتن تحرک و تغییر موقعیت بدن است. برای مثال هر روز زمانی را بصورت عمودی بنشینید و کمی به جلو خم شوید یا روی زمین نشسته و با خم شدن به جلو حرکات کششی انجام دهید. برای اطلاع بیشتر از تغییر موقعیت جنین حین بارداری می‌توانید از ویزیت آنلاین مامایی لیلا علی آبادی کمک بگیرید.

۴- داشتن یک برنامه برای زایمان

انجام برنامه ریزی و داشتن یک پلن برای زمان زایمان، آمادگی شما را افزایش خواهد داد. محققان برنامه ریزی برای فرایند زایمان را عاملی مهم برای کاهش اضطراب در طول دوران حاملگی می‌دانند. ویزیت آنلاین مامایی میتواند بهترین راه برای یک برنامه ریزی درست توسط یک متخصص برای شما باشد.

البته این مورد، یعنی برنامه ریزی برای زایمان برای همه صادق نیست. برخی افراد با انجام برنامه ریزی، نه تنها کاهشی در استرس نخواهند داشت بلکه اضطراب آنها از ترس نرسیدن به برنامه بیشتر نیز خواهد شد.

۵- تغذیه مناسب 

تغذیه مناسب یکی از بهترین راه هایی است که مادر می‌تواند خودش را برای یک زایمان آسان و ساده آماده کند. مصرف فرآورده های پروتئینی، مصرف سبزیجات، کاهش مصرف کربوهیدرات و غذاهای دارای قند، میتواند خطرات مربوط به بارداری را به حداقل برساند. در پژوهشی، محققان مصرف خرما شش روز قبل از زایمان، برای شل شدن عضلات ناحیه رحم حین زایمان طبیعی را توصیه کرده اند. این شل شدگی سبب کوتاه تر شدن فرایند زایمان خواهد شد. خرما دارای مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی است که میتواند در جلوگیری از یبوست حین بارداری نیز برای مادران مفید باشد.

۶- از ویزیت آنلاین مامایی و مشاوره مامایی استفاده کنید

بسیاری از زوج ها اطلاعات کافی درباره نحوه مراقبت های پیش از زایمان را نمی‌دانند و به همین دلیل ممکن است در هنگام زایمان دچار مشکل شوند. یکی از بهترین راه هایی که میتواند اطلاعات شما را در این زمینه افزایش دهد و سبب بهبود سبک زندگی شما در طول بارداری شود استفاده از مشاوره مامایی است. شاید خیلی از افراد به دلیل موقعیت مکانی، دسترسی مناسبی به یک متخصص یا کارشناس مامایی را نداشته باشند. در این موارد ویزیت آنلاین مامایی بهترین روش برای دسترسی به کارشناس مامایی می‌باشد.

 زایمان آسان 600x420 1 - روشهای زایمان آسان چیه؟ -

راه های زایمان آسان چیست؟

اما چه روش هایی برای زایمان وجود دارد که میتواند به آسان شدن و راحت شدن این فرایند کمک کند؟ در اینجا به چند مورد اشاره خواهیم کرد.

۱- زایمان طبیعی 

زایمان طبیعی یعنی به دنیا آمدن نوزاد بطور طبیعی و بدون مداخلات پزشکی از داخل رحم و از طریق کانال زایمان. شاید در ابتدا تصور کنید که این سخت ترین روش برای زایمان است. اما بهتر است بدانید که اکثر پزشکان تا جایی که ممکن است این روش را برای مادران انتخاب می‌کنند. چراکه این روش کمترین عوارض پس از زایمان را برای مادران خواهد داشت. این نوع زایمان بخصوص برای مادرانی قصد بارداری مجدد را دارند توصیه میشود.

۲- سزارین

شاید راحت ترین و بدون درد ترین روش، سزارین باشد. در سزارین یک برش جراحی در شکم و رحم مادر ایجاد می‌شود و نوزاد از رحم خارج می‌شود. این روش بدلیل بیهوشی و عدم احساس درد مورد استقبال بسیاری از مادران قرار گرفته است. البته در بعضی مواقع که امکان انجام زایمان طبیعی برای مادر نباشد یا انجام آن برای مادر و فرزند خطر آفرین باشد. توصیه پزشکان انجام سزارین خواهد بود. هرچند مادر در این روش دردی احساس نمی‌کند، اما این روش به دلیل عوارض پس از آن کمتر توصیه شده است.

۳- انجام فرایند زایمان در آب

این روش نوعی زایمان طبیعی است که مادر در داخل یک وان آب گرم اقدام به به دنیا آوردن فرزند میکند. این کار باید زیر نظر یک مامای با تجربه و متخصص انجام شود. اما چرا در داخل آب؟ تحقیقات نشان میدهد آب گرم درد را حین فرآیند زایمان کاهش می‌دهد، بنابراین یکی از روش هایی که زایمان را آسان می‌کند. انجام زایمان طبیعی در داخل آب است.

۴- تکنیک Lamaze   

این تکنیک نوعی روش تنفس حین زایمان طبیعی است که به کاهش درد در حین زایمان کمک خواهد کرد. این تکنیک تنفسی باعث افزایش آرامش و کاهش درک درد حین زایمان خواهد شد. البته این تکنیک شامل فرآیندهای مختلف دیگر نیز خواهد شد، اما کنترل فرآیند تنفس در این تکنیک شناخته شده تر از سایر فرایندها می‌باشد. برای آگاهی بیشتر از این تکنیک میتوانید از ویزیت آنلاین مامایی لیلا علی آبادی استفاده کنید.

۵- هیپنوتیزم

روش هیپنوتیزم بیشتر از اینکه یک تکنیک باشد، یک فلسفه است. منظور از هیپنوتیزم همان آرامش عمیق یا حالت خلسه ای است که در طول فرایند مدیتیشن انجام می‌شود. در این روش آرامش به بدن القا می‌شود و بدن مادر را نسبت به درد تقویت می‌کند تا زایمان با درد کمتر یا حتی بدون درد و با اطمینان انجام شود. این روش، بر روی افراد مختلفی انجام شده است و افراد پاسخ مثبتی از آن دریافت کرده اند. مهمترین فایده این روش علاوه بر کاهش درد هنگام انجام زایمان، عدم استفاده از دارو برای کاهش درد است که به شدت عوارض پس از زایمان را کاهش می‌دهد.

۶- مثبت فکر کنید و متمرکز باشید

داشتن روحیه بالا و تفکر مثبت حین زایمان بسیار کمک کننده خواهد بود. هرچه تفکرات بهتری داشته باشید و مثبت تر بیندیشید و متمرکز بر کنترل خود باشید، زایمان شما سریع تر و راحت تر انجام میشود. حین زایمان فکر خود را بر روی موضوعی که عاشق آن هستید متمرکز کنید و سعی کنید به هیچ چیز دیگر فکر نکنید. هرگز قدرت ذهن را دست کم نگیرید.

۷- استفاده از کمپرس سرد و گرم

استفاده مکرر از یک کیسه آب گرم بر روی قسمت پایین شکم و همچنین کیسه آب سرد بر روی کمر میتواند درد را حین فرآیند زایمان تا حدی کاهش دهد، هرچند این کاهش درد اندک خواهد بود اما به آسودگی بیشتر شما حین زایمان کمک خواهد کرد.

هرکدام از روش های زایمان آسان دارای محاسن و معایب خاص خود هستند. همچنین نمیتوان یک روش را برای همه افراد انتخاب کرد. پزشک یا کارشناس مامایی بسته به شرایط طرف مقابل بهترین روش را چه از لحاظ کاهش درد و چه از لحاظ حفظ سلامت فرد برای او انتخاب می‌کند.  برای انتخاب بهترین روش برای زایمان و مشاوره زایمان، میتوانید از ویزیت آنلاین مامایی لیلا علی آبادی استفاده کنید.

 mamaei logo1 - روشهای زایمان آسان چیه؟ -

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. زینب

    سلام مشاوره‌ مامایی علاوه بر این که تو بارداری کمک میکنه دیگه چه کمک های و مشاوره های میتونه انجام بده

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.