×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

شاید خیلی از افراد با تخلف‌های رانندگی آشنایی نداشته باشند و بدون اینکه متوجه شوند توسط دوربین‌ها یا پلیس راهنمایی و رانندگی تخلف آن‌ها به عنوان جریمه ثبت شود. همانطور که می‌دانید طبق قوانین موجود در ایران، در صورتی که جرایم ثبت شده برای خودرو شما در موعد معین پرداخت نشود، موجب می‌شود که این مبالغ چندین برابر شوند. به همین منظور نیز استعلام خلافی خودرو و آشنایی با نحوه پرداخت آن اهمیت پیدا می‌کند.

برای استعلام خلافی خودرو و همچنین برای پرداخت آن روش‌های متعددی وجود دارد که در این مقاله به آن‌ها اشاره خواهیم نمود.

images 1672640140 - آشنایی با روش های استعلام خلافی خودرو و نحوه پرداخت آن -

روش های استعلام خلافی خودرو

در ادامه چندین روش را به شما معرفی می‌کنیم که از طریق آن‌ها می‌توانید خلافی خودرو خود را استعلام بگیرید و متوجه شوید که در چه زمان و مکانی و به چه دلیلی جریمه شده‌اید.

مراجعه حضوری به پلیس ۱۰+

شما می‌توانید با مراجعه حضوری به یکی از مراکز پلیس ۱۰+ اقدام به دریافت استعلام خلافی خودرو خود بکنید. در این مراکز به شما ریز خلافی را با شرح کامل می‌دهند. در همین مراکز نیز با استفاده از کارت بانکی و دستگاه پز می‌توانید اقدام به پرداخت جرایم خود نمایید.

در صورت قطع بودن دستگاه پز مراکز پلیس ۱۰+ نیز می‌توانید از طریق مراجعه حضوری به بانک یا ATMها اقدام به پرداخت نمایید. اما باید اطلاع داشته باشید که مراجعه به این مراکز می‌تواند وقت شما را بسیار گرفته و مجبور به تحمل صف‌های طولانی شوید.

در هر صورت اگر بخواهید جرایم رانندگی خود را به صورت نقد پرداخت کنید، باید بدانید که نیاز به مدارک زیر وجود دارد:

  • سند مالکیت خودرو
  • بیمه شخص ثالث
  • اصل کارت شناسایی مالک خودرو

در ادامه به شما راه‌هایی را معرفی می‌کنیم که بدون اتلاف وقت و معطلی می‌توانید از طریق گوشی یا کامپیوتر خود اقدام به استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن نمایید.

استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن از طریق پیامک

در صورتی که سوال شما هم این است که چطور خلافی خودرو را از طریق پیامک پرداخت کنید و باید به چه شماره‌ای پیامک بزنید باید بگوییم که می‌توانید با ارسال کد VIN به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ شناسه پرداخت قبض را دریافت نمایید.

images 1672640215 - آشنایی با روش های استعلام خلافی خودرو و نحوه پرداخت آن -

استعلام خلافی خودرو در دست شماست و می‌توانید با مراجعه به بانک، خودپرداز و یا حتی اپلیکیشن‌های بانکی اقدام به پرداخت خلافی‌های خودرو خود نمایید.

استعلام خلافی خودرو بدون نیاز به اینترنت

در این قسمت می‌خواهیم به شما روشی را جهت استعلام خلافی های خودرو معرفی کنیم که نیاز به اینترنت ندارد. تنها کافی است کد دستوری #۱۱۰* را با موبایل خود شماره گیری نمایید. در این مراحله با دو گزینه مواجه خواهید شد:

  1. خدمات قابل ارائه
  2. خدمات در دست اقدام

در صورتی که بخواهید میزان خلافی های خودروتان را مشاهده کنید، باید عدد ۱ را ارسال نمایید. پس از ارسال عدد یک با گزینه استعلام خلافی خودرو مواجه می‌شوید و برای دریافت و مشاهده آن کافی است عدد ۱ را مجدد ارسال نمایید.

پس از آن به مرحله‌ای خواهید رسید که از شما می‌خواهد کد VIN را ارسال کنید. در این مرحله باید شماره ۱۷ رقمی پشت کارت خودروی خود را وارد نمایید.

نکته مهم: حتما توجه کنید که زمان وارد کردن شماره‌ها در این روش، حتما کیبورد گوشی در حالت انگلیسی قرار داشته باشد.

در آخر و پس از طی کردن این مراحل شما می‌توانید استعلام خلافی خودرو خود را ببینید و اقدام به پرداخت نمایید.

استعلام خلافی خودرو از سایت راهور

شما با استفاده از شناسه قبض خلافی امکان این مورد را دارید که به صورتی موردی خلافی های خودرو را پرداخت نمایید. در این بخش می‌خواهیم نحوه گرفتن استعلام خلافی های خودرو و پرداخت آن از سایت راهور را توضیح دهیم.

ابتدا باید وارد سایت پلیس راهور ناجا شوید و پس از آن بر روی بخش “پرداخت الکترونیکی جرائم” کلیک نمایید. پس آن صفحه جدیدی برای شما باز خواهد شد که باید شناسه قبض و شناسه پرداخت را در آن وارد نمایید.

در صورتی که شناسه قبض و شناسه پرداخت را نداشته باشید، می‌توانید بر روی گزینه “استعلام میزان تخلف رانندگی” کلیک کرده و بارکد کارت خودرو خود را وارد نمایید تا به شما فهرست تخلفات را نمایش دهد. پس از آن می‌توانید اقدام به پرداخت جرایم نمایید.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که سایت راهور بروز نیست. در واقع اطلاعات موجود در این سایت هر هفته یکبار بروزرسانی می‌شود. در نتیجه اگر شما بخواهید جرایم یک هفته اخیر خود را پرداخت کنید، این روش مناسب نخواهد بود.

دیگر موردی که باید برای ورود به سایت راهور در نظر داشته باشید این است که اگر IP شما برای خارج از کشور باشد و یا فیلترشکن شما روشن باشد، این سایت باز نخواهد شد.

استعلام خلافی خودرو با اپلیکیشن موبایل

برخی از اپلیکیشن‌ها وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها اقدام به دریافت استعلام خلافی های خودرو و پرداخت آن‌ها نمایید. شما از طریق این اپلیکیشن‌ها می‌توانید اقدام به پرداخت جرایم دست نویس، جرایمی که توسط پلیس و یا حتی دوربین اعمال شده، بکنید. برخی از این اپلیکیشن‌ها توسط شرکت‌های اجاره خودرو در مشهد به متقاضیان این خدمات معرفی شده و به منظور پرداخت خلافی ثبت شده در زمان اجاره استفاده می‌شود.

برخی اپلیکیشن‌هایی که می‌توانید از طریق آن‌ها اقدام به پرداخت خلافی های خودرو کنید به شرح زیر است:

  • خلافی خودرو
  • خلافی | پلیس ۱۰+
  • خلافی خودرو پر سرعت
  • فرمون – استعلام خلافی خودرو هوشمند
  • و…

هر کدام از این اسامی را داخل برنامه بازار جستجو کنید می‌توانید اپلیکیشن مربوطه را دانلود کرده و اقدام به دریافت استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن نماید.

سخن پایانی

ما در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با انواع روش های استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن آشنا کنیم. از طریق روش‌ها مطرح شده می‌توانید این کار را انجام دهید و قبل از دو برابر شدن جرایم آن‌ها را از حساب خود کسر نمایید. همانطور که توضیح دادیم ساده‌ترین راه برای پرداخت این جرایم سایت راهور است.

با استفاده از این روش دیگر نیاز ندارید که به صورت حضوری مراجعه کنید. درست است که استفاده از اپلیکیشن و پیامک نیز می‌تواند روشی برای پرداخت جرایم باشد. اما این روش‌ها نیز ممکن است اندازه کافی امن نباشد و یا زمان بیشتری از شما بگیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.