سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41419 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • راهنمای خرید صندلی اداری
    12 دی 1401 - 13:36
    شناسه : 214373
    0

    صندلی‌هایی اداری در طرح‌ها، رنگ‌ها و کاربردهای گوناگونی طراحی و تولید می‌شوند. برای آن که مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید، می‌توانید از صندلی‌های چرخان و مخصوص گیمینگ استفاده نمایید. برای مبلمان اداری نیز می‌توان از مبلمان چستر فیلد یا صندلی‌های انتظار کمک گرفت. انتخاب هر کدام از آن‌ها با توجه به شرایط، بودجه و سبک دکوراسیون فضای اداری شما صورت می‌گیرد.

    پ
    پ

    اگر کارمند، مدیر، پزشک، فریلنسر یا حتی یک گیمر باشید، شما بیش از 8 ساعت از روز را در پشت صندلی می‌نشینید، به همین علت در یک فضای کاری علاوه بر صندلی، باید مبلمان اداری نیز به گونه‌ای متناسب و با ماندگاری و کارایی بالایی انتخاب شوند. اگر در هنگام خرید صندلی اداری به کیفیت و ارگونومی آن دقت و توجه کافی نداشته باشید، ممکن است در دراز مدت با مشکلات درد مفاصل و آسیب به ستون فقرات مواجه شوید.

    خرید صندلی اداری

    کدام صندلی برای اداره مناسب است؟

    صندلی‌هایی اداری در طرح‌ها، رنگ‌ها و کاربردهای گوناگونی طراحی و تولید می‌شوند. برای آن که مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید، می‌توانید از صندلی‌های چرخان و مخصوص گیمینگ استفاده نمایید. برای مبلمان اداری نیز می‌توان از مبلمان چستر فیلد یا صندلی‌های انتظار کمک گرفت. انتخاب هر کدام از آن‌ها با توجه به شرایط، بودجه و سبک دکوراسیون فضای اداری شما صورت می‌گیرد.

    انتخاب صندلی اداری برای کارمندان

    هنگام خرید صندلی اداری، به جز محیط کاری، در زمان فعالیت دورکاری در منزل نیز شما نیاز به یک صندلی ایده­آل دارید. نشستن بیش از ۸ ساعت بر روی صندلی و بی­تحرکی می­تواند در دراز مدت آسیب‌های جبران­ناپذیری را به افراد وارد کند؛ برای همین استفاده از یک صندلی مناسب که قابلیت‌های فراوان داشته باشد و همگام با ارگونومی بدن طراحی شود، برای کارمندان نیز ضروری است.

    خرید صندلی اداری

    اورگونومی چیست؟

    شاید این را شنیده‌اید که برخی از صندلی‌های اداری و صندلی‌های گیمینگ، مناسب ارگونومی بدن طراحی و تولید می‌شوند؛ صندلی که با بدین شکل تهیه و ساخته می­شود، کاملاً شکل بدن را ساپورت می­کند. ستون فقرات در مناسب­ترین وضعیت قرار می‌گیرد و از گودی کمر و مهره‌های گردن محفاظت می‌شود. وقتی این ناحیه‌ها در تماس مستقیم با صندلی باشند؛ نگرانی از بابت آرتروز گردن یا کمردردهای شدید و عواقب بی­تحرکی نخواهید داشت. ارگونومی عامل بسیار مهمی در هنگام خرید صندلی اداری است.

    صندلی‌های گیمینگ چه ویژگی‌هایی دارند؟

    در اصل صندلی‌های گیمینگ، برای گیمرها طراحی و عرضه شدند. اما پس از مدتی این صندلی‌ها، مناسب کارمندان و محیط­های اداری نیز قرار گرفتند. پشتی و جک با کیفیت قابل تنظیم، می‌تواند زاویه‌ مناسب شما را به وجود آورد. کاهش درد عضلانی، جلوگیری از آسیب­دیدگی ستون فقرات، جلوگیری از آسیب دیدن پا، دست، کمر و گردن، افزایش بهره‌وری و کارایی از جمله مزایای استفاده از صندلی‌های گیمینگ است.

    جدیدترین مدل صندلی چرخان با قابلیت تنظیم کمر

    این صندلی‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که در قسمت گودی کمر دارای یک بالش مناسب و طبیعی باشند. این ویژگی، باعث محافظت از گودی کمر شده و همچنین کمر و ستون فقرات در وضعیت مناسبی قرار می‌گیرند. هنگام انتخاب و خرید صندلی اداری، در نظر داشته باشید که اگر نحوه قرارگیری کمر و گودی کمر مناسب نباشد، در دراز مدت باعث ایجاد سیاتیک و مشکلات کمری شدید می‌شود.

    خرید صندلی کارمندی

    یک صندلی اداری چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    در خرید صندلی، آنچه که بیش از رنگ و طرح و خصوصیات ظاهری مهم است؛ قابلیت تنظیم ارتفاع توسط جک بالا برنده و مناسب است. حرکت روان چرخ‌ها و میله‌ اتصالی نیز باید به درستی کار کنند. نشیمنگاه این صندلی‌ها باید به گونه‌ای انتخاب شوند که باعث فاصله بیشتر میان کمر و تکیه گاه نشوند.

    چطور پشت میز اداری بشینیم؟

    نحوه‌ نشستن و بلندشدن شما در پشت میز اداری بسیار مهم است. اما اینکه میز و صندلی استاندارد در اختیار داشته باشید، نیز یکی از فاکتورهای حائز اهمیت در جهت حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری‌هاست. هنگام نشستن پشت میز اداری، لازم است تا به پشتی صندلی تکیه دهید تا به خوبی انحنای ستون فقرات را در برگیرد.

    پس از خرید صندلی اداری، ارتفاع صندلی را باید تنظیم کنید که دست‌هایتان عمود بر میز باشد. زیرپایی برای حفاظت از پاها لازم است. ارتفاع کامپیوتر نیز باید به گونه‌ای باشد که چشم‌ها و گردن‌تان بدون هیچ فشار و حرکت اضافی باشد.

    خرید صندلی

    کدام صندلی برای میز اداری بهتر است؟

    بهترین صندلی برای میز اداری، صندلی است که ارتفاع آن قابل تنظیم باشد، زاویه ۹۰ درجه بازوها رعایت شود. هنگام تایپ بازوها عمود بر روی میز قرار گیرند و باعث بروز درد مچ و آسیب‌های عضلانی نشود. آسیب­دیدگی در حین انجام کار با کامپیوتر، ابتدا مسئله ساده­ای به نظر می‌رسد.

    اما با گذشت زمان، دردها مزمن می شوند و موجب آرتروز و سایر مشکلات عضلانی خواهد شد. علاوه بر صندلی‌های چرخان، صندلی‌های طبی، صندلی،های گیمینگ نیز از بهترین صندلی‌های برای میز کامپیوتر و میزهای اداری به شمار می روند.

    نتیجه گیری

    در این مقاله راهنمای خرید صندلی اداری را ارائه دادیم. صندلی‌های چرخان و صندلی‌های گیمینگ بهترین گزینه به عنوان صندلی اداری به شمار می‌روند. برای خرید این صندلی­ها، بهتر است علاوه بر توجه به طرح و رنگ، به وضعیت ارگونومی آن‌ها نیز دقت و توجه کافی داشته باشید.

    هر چه ویژگی‌هایی همچون قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی و پشتی آن با کیفیت باشند، کمتر دچار دردهای مزمنی همچون کمردردها و آرتروز یا آسیب به گردن می‌شوید. علاوه بر صندلی کارمندان، انتخاب مبلمان اداری نیز مهم است.

    از مبلمانی همچون چستر فیلد و صندلی‌های انتظار می‌توان برای محیط اداری استفاده کرد. برای خرید صندلی اداری و انواع مبلمان آن، می‌توانید از محصولات متنوع طراحان چیدمان ارک بازدید کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.