یکشنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۳ Sunday, 14 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41293 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2368×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ماشین‌ لباسشویی اینورتر چیست؟
    13 دی 1401 - 12:06
    شناسه : 214415
    0

    کره ای ها اولین کسانی بودند که موتور اینورتر را در ماشین لباسشویی نصب کردند.  این نوع موتورها قبلا در مایکروویو و کولرهای گازی استفاده می شد. نوع اینورتر موتور در سال ۲۰۰۵ توسط دانشمندی که برای شرکت کره ای ال جی کار می کرد ساخته شد.  دستگاه های اینورتر از نوع تسمه محرک استفاده نمی کنند. درام به طور مستقیم با موتور (درایو مستقیم) ترکیب می شود که به طور مثبت در فرآیندهای کار منعکس می شود.

    پ
    پ

    ماشین‌ لباسشویی اینورتر ، دستگاه های جدیدی هستند که فرصت‌های جدیدی را در اختیار مصرف‌ کننده قرار می‌دهند. این دستگاه ها به دلیل طراحی خاص موتور نام اینورتر را به خود اختصاص دادند. نتیجه این نوآوری ها ، بهره وری انرژی بی سابقه دستگاه های دارای موتور اینورتر بود که ۲۰٪ بیشتر از مدل های معمولی است.
    آیا میدانید ماشین لباسشویی اینورتر چیست، مزایای آن چیست و آیا ارزش صرف هزینه برای خرید  دارد یا خیر.

    موتور اینورتر چیست؟

    کره ای ها اولین کسانی بودند که موتور اینورتر را در ماشین لباسشویی نصب کردند.  این نوع موتورها قبلا در مایکروویو و کولرهای گازی استفاده می شد. نوع اینورتر موتور در سال ۲۰۰۵ توسط دانشمندی که برای شرکت کره ای ال جی کار می کرد ساخته شد.  دستگاه های اینورتر از نوع تسمه محرک استفاده نمی کنند. درام به طور مستقیم با موتور (درایو مستقیم) ترکیب می شود که به طور مثبت در فرآیندهای کار منعکس می شود. سیستم  Direct Drive (موتور اینورتر دایرکت درایو) که توسط LG ایجاد شده است، به مظهر قابلیت اطمینان و کمال ماشین لباسشویی تبدیل شده است.
    اصل عملکرد مکانیزم به شرح زیر است:
    – فرکانس موتور  توسط یک مبدل فرکانس یا اینورتر کنترل می شود.
    – مبدل جریان متناوب را ثابت و سپس دوباره متناوب می کند، اما فرکانس متفاوتی دارد.
    – تبدیل جریان به شما این امکان را می دهد تا بتوانید سرعت چرخش درام را کنترل کنید و فرکانس چرخش آن را در سطح مورد نیاز حفظ کنید.
    به لطف موتور اینورتر، چرخش در سرعت های بالا رایج تر شده است که می تواند جایگزین عملکرد خشک کردن در دستگاه شود.

    images 1672642168 - ماشین‌ لباسشویی اینورتر چیست؟ -

    مزایای ماشین لباسشویی اینورتر

    تفاوت اصلی بین یک موتور اینورتر و موتور معمولی در ماشین لباسشویی عدم وجود برس ها یا گرافیت هایی است که در موتورهای الکتریکی معمولی وجود دارد.  از این رو مزیت بدون ساییدگی برس ها.را در بر می گیرد .
    مزایای موتورهای اینورتر در ماشین لباسشویی عبارتند از :
    – بی سر و صدا کار می کند. عدم وجود برس به تکنیک شستشو کمک کرده و  تقریباً بی صدا است.
    – سرعت چرخش بالا.   درام ماشین لباسشویی با سرعت ۱۶۰۰-۲۰۰۰ دور در دقیقه چرخیده و لباس ها پس از شستشو تقریباً خشک از دستگاه بیرون می آیند و سطح رطوبت آنها بسیار کم است.
    – صرفه جویی در مصرف آب طراحی خاص و محل قرارگیری درام در این دستگاه ها به شما این امکان را می دهد تا بتوانید در مصرف آب صرفه جویی کنید – تا ۱۰٪ باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود.
    – مصرف برق اقتصادی با راندمان بالا.
    – لرزش کم بدلیل اینکه لباس های شسته شده به طور مساوی در درام توزیع می شوند.
    – تشکیل مجموعه ای سریع از سرعت مورد نظر و حفظ ثبات آنها.
    – استهلاک کمتر موتور

    اگرچه ماشین لباسشویی اینورتور مزایایی نسبت به انواع معمولی دارد ، ولی بی نیاز از مراقبت نبوده و خرابی و تعمیرات آن اجتناب ناپذیر است که در اینصورت باید از تعمیرگاه های باسابقه و مجاز کمک بگیرید .
    در کلانشهر کرج و مناطق اطراف ، ماهان سرویس مرکز تخصصی تعمیر لوازم خانگی است. تعمیر لباسشویی بوش در کرج ، تعمیر لباسشویی در فردیس  ، تعمیر لباسشویی در محمدشهر و سایر مناطق کرج ، در محل و در زمانی کوتاه انجام می شود . ۰۹۳۵۳۰۰۱۶۹۵

    مقایسه موتور اینورتر با موتور معمولی در ماشین لباسشویی

    اولا، ماشین های لباسشویی با اصل کار اینورتر همیشه گران تر از ماشین های لباسشویی با موتور معمولی نیستند (اغلب با تخفیف فروخته می شوند).  ثانیا، با توجه به شاخص های کلیدی، اینورتر دارای یک مزیت است و آن نیز این است که  ۲۷٪ کارآمدتر است.  اگرچه در سطح نویز و سرعت تفاوت وجود دارد، اما مهم نیست.
    بر اساس مصرف انرژی، اینورتر حدود ۴۱ کیلووات ساعت در سال صرفه جویی می کند. داده ها بر اساس ۲۲۰ شستشو در سال با بار کامل، و ۶۰ درجه سانتیگراد است.

    نحوه مراقبت از اینورتر

    موتورهای ماشین لباسشویی اینورتر مانند فیلترهای آب یا ظروف پودر که هر ۱ تا ۳ ماه یکبار باید تمیز شوند  ، نیاز به تعمیر و نگهداری جداگانه ندارند،. اگر موتور اینورتر معیوب باشد، دستگاه روشن نمی شود و یک کد خطا روی صفحه نمایش ظاهر می شود که در صورت بروز این مشکل شما نمی توانید خودتان آن را تعمیر کنید، و باید از یک تعمیرکار ماهر و متخصص کمک بگیرید  ، زیرا در این صورت  تقریباً هر آسیبی قابل تصور است.
    از الزامات عملکرد کلی برای ماشین لباسشویی اینورتر می توان به موارد زیر اشاره نمود:
    – دستگاه را بیش از حد بار نکنید .
    – اجسام کوچک یا نوک تیز را که ممکن است به درام آسیب برساند یا داخل آن گیر کنند را داخل درام نگذارید.
    – فقط از مجموعه شلنگ اصلی دستگاه برای جلوگیری از نشتی استفاده کنید.
    – به طور مرتب بررسی کنید که تمام اتصالات (شلنگ منبع تغذیه، تخلیه و آب سرد) محکم و بدون آسیب یا  نشتی هستند .

    نحوه انتخاب ماشین لباسشویی اینورتر

    هنگام انتخاب ماشینی با موتور اینورتر، آن را با توجه به معیارهای زیر ارزیابی کنید:
    – بهره وری انرژی
    A، A+، A++  یا  A+++  ، (B، C و غیره درجات پایین تر هستند)
    مقرون به صرفه تر از همه دستگاهی با کلاس A +++ است.

    – سرعت چرخش  ۱۰۰۰-۱۶۰۰
    شما لازم نیست به دنبال سرعت بالا باشید. سرعت بالا، اتفاقا، برای پارچه های ظریف خطرناک است.

    – بارگذاری.
    بارگذاری بستگی به نیاز خانواده دارد. برای ۳-۴ نفر،  دستگاهی با درامی که می تواند حداقل ۶ کیلوگرم را تحمل کند مورد نیاز است.

    – سر و صدا.
    سطح نویز نباید از ۷۶ دسی بل تجاوز کند.

    – عملکردی.
    این پارامتر به صورت جداگانه انتخاب می شود، اما مطلوب است که عملکردهایی مانند شستشوی بخار، شروع  با تاخیر، محافظت از کودک، کنترل کف ارائه شود.

    سخن پایانی
    صرف نظر از قیمت بالاتر ماشین لباسشویی اینورتور ، مصرف انرژی و صدای کمتر این دستگاه ها در بلند مدت یک مزیت است. هر چند بسیاری از لباسشویی های جدید معمولی هم در صورت نصب صحیح صروصدای بلند و مزاحمی ندارند .
    هر دو نوع لباسشویی نیاز به مراقبت و سرویس دارند.

    www.arvandoxin.com

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.