چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41424 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آشنایی با سنسور فیبر نوری
    16 دی 1401 - 3:22
    شناسه : 214667
    0

    سنسور فیبر نوری یک روش نوین برای انتقال اطلاعات با سرعتی بسیار عالی و درجه بالایی از کیفیت و امنیت در جهان امروزی می باشند که از تار های نوری شفاف بهره می برند.

    پ
    پ

    آشنایی با سنسور فیبر نوری

    سنسور فیبر نوری از تار نوری که مشابه با مو هستند تشکیل شده است. فیبر نوری در واقع مانند موی انسان بوده و تار هایی با ضخامتی بسیار نازک دارند. در دنیای امروز که تکنولوژی پیشرفت چشمگیری داشته است مباحث مربوط به انتقال داده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. و در این میان سرعت انتقال اهمیت دو چندان دارد. سنسورهای فیبر نوری روشی بسیار پر سرعت در انتقال داده است.

    سنسور فیبر نوری تنها یکی از انواع مختلف سنسور های موجود در کره خاکی هستند. این نوع از سنسورها دارای سطح بالایی از دقت و اطمینان بوده و در انتقال داده دارای درصد خطای بسیار پایینی می باشند.

    سنسور فیبر نوری دارای قیمت های مختلف و نیز انواع متنوعی می باشد. تار نوری به منظور انتقال اطلاعات در مسافت های طولانی مورد استفاده واقع می شود. سنسور های فیبر نوری دارای انواع بسیار متنوعی هستند که هر کدام برای مواردی خاص کارایی دارند.

    سنسور فیبر نوری علاوه بر داشتن سرعت بالا برای انتقال داده دارای دقت کاربردی بسیار بالایی هم هست. همان طور که در بالا اشاره شد مهم ترین دلیل برای استفاده از این نوع سنسور ها برقرای ارتباطات در حوزه مخابرات است.

    شماره کارت: 6037997164446834 شماره حساب: 0346418343007 شماره شبا: IR880170000000346418343007 سنسور فیبر نوری

    مشخصات سنسور های فیبر نوری

    سنسور فیبر نوری یکی از انواع سنسورها برای فرستادن حجم های زیادی از اطلاعات به مکان هایی با مسافت طولانی می باشد. طراحی این نوع از سنسور ها از مهره هایی 6 ضلعی استفاده شده است که کار نصب و اجرا را آسان نموده است.

    سنسور فیبر نوری شرایط نصب و اجرای بسیار راحتی دارد. اساس کاری فیبر نوری این گونه است که از تار نوری شفافی مانند شیشه تهیه شده که قادر به عبور نور از خود می باشند. یکی دیگر از ویژگی هایی که سنسور های فیبر نوری دارند طول عمر مفید بالایی دارند.

    سنسور فیبر نوری نیاز بسیار کمی به تعمیر، بازسازی و یا تعویض پیدا خواهد نمود. نوعی از سنسورهای فیبر نوری در بازار موجود می باشند که دارای جنس بدنه مقاوم و به خصوصی هستند.

    حسگر فیبر نوری دارای مدلی خاص می باشد که قادر به تحمل دمای بالا تا حد 200 درجه سانتی گراد نیز می باشند. نوعی از این سنسور ها وجود دارند که در واکنش های بسیار خطرناک شیمیایی از خود مقاومت نشان داده و آسیب نمی بیند.

    قیمت سنسورهای فیبر نوری

    سنسور فیبر نوری از زمانی که در ایران تولید شد و دانش ساخت آن ها بومی سازی گردید قیمتش کاهش یافته است. با توجه به افزایش چشمگیری که در نرخ تورم ایجاد گردیده است، قیمت سنسور های فیبر نوری افزایش رفته است.

    سنسور فیبر نوری مانند هر جنسی قیمتش تابع نرخ تورم می باشد. شرکت پردیس کابل البرز با برند آکوسنس خدماتی بسیار شایسته در زمینه واردات انواع سنسور القایی، سنسور نوری استوانه ای، سنسور نوری یک طرفه و غیره داشته است.

    سنسور فیبر نوری وارداتی به علت نوسانات بالای نرخ ارز دارای تغییرات بسیار زیاد قیمتی می باشد. بالا رفتن قیمت جهانی دلار و طلا بر قیمت این نوع از سنسور های فیبر نوری وارداتی نیز تاثیر زیادی داشته اشت.

    سنسور فیبر نوری دارای تنوع در کشور سازنده، فاصله تشخیصی، دمای قابل تحمل و … است که بر قیمت آن بی تاثیر نیست. قیمت این نوع از سنسور ها به برند تولیدی آن و کیفیت مواد اولیه به کار رفته در آن ها ارتباط زیادی دارد.

    با پیشرفت های بسیار زیاد در زمینه سنجش از راه دور تقاضا برای سنسور های فیبر نوری بالا رفته و موجب افزایش قیمت شده است. قیمت هر نوع کالایی از جمله سنسور های فیبر نوری در درجه اول بستگی به کیفیت آن دارد که تضمین کننده عمر مفید آن خواهد بود.

    سنسور فیبر نوری آکوسنس

    دلایل برتری سنسور فیبر نوری

    سنسور فیبر نوری دارای سرعت بسیار بالایی در انتقال اطلاعات به هر دو شکل دیجیتالی و غیر دیجیتال است. به علت استفاده از نور، سنسورهای فیبر نوری در فواصل طولانی نیز تضعیفی در انتقال سیگنال ندارند. فیبر نوری دارای قابلیتی است که می توان پهنای باند آن را افزایش داد. افزایش پهنای باند در خلال زمان و با پیشرفت دانش در سراسر دنیا به وقوع پیوسته است.

    سنسور فیبر نوری انتقال داده را با استفاده از نور انجام می دهد. یکی از مهم ترین مزایای این مدل از سنسور ها عدم نیاز به جریان برق در آن ها می باشد. سیگنال های ارسال و دریافت شده با استفاده از تکنولوژی سنسور فیبر نوری تا کیلومتر ها قوی می باشد.

    سنسور فیبر نوری برای مسائل امنیتی یک کشور نیز بسیار مفید و حیاتی هستند زیرا درجه بالایی از ایمنی اطلاعات را فراهم می نمایند. تارهای فیبر نوری که اساس ساخت سنسور های فیبر نوری هستند انرژی تشعشع نکرده و امنیت بالایی در انتقال داده دارند. از آنجایی که این مدل از سنسور ها از نور برای ارسال پیام استفاده می نمایند امکان ایجاد هیچ نوع جرقه ای وجود نخواهد داشت.

    حسگر فیبر نوری

    انواع سنسور فیبر نوری

    در حالت کلی در سراسر جهان دو مدل کلی سنسور فیبر نوری وجود دارد که هر کدام در جایگاهی ویژه کاربردهای منحصر به فردی خواهند داشت.

    سنسور فیبر نوری دارای دو دسته درونی و بیرونی می باشند که دارای تفاوت های اساسی با یکدیگر می باشند. نوع درونی از این نوع سنسور ها برای اندازه گیری کردن فاصله های بسیار طولانی استفاده می شوند. در میان دو مدل از سنسور های فیبر نوری مدل درونی دارای طیف کاربردی وسیع تری است.

    سنسور فیبر نوری بیرونی بیشترین کاربرد را در موتور داخلی جت ها دارد تا دمای درون موتور را اندازه گیری و گزارش نماید. در نوع بیرونی این نوع سنسورها از کابل فیبر نوری استفاده گردیده است. تفاوت اصلی که این دو مدل این است که در مدل درونی سنجش درون فیبر رخ می دهد ولی در مدل بیرونی از یک کابل خارجی کمک گرفته می شود.

    سنسور فیبر نوری با استفاده از مکانیسم ها و روش های متنوعی ساخته و روانه بازار می گردد که بستگی به شرکت سازنده آن دارد. هر دو مدل از سنسورهای فیبر نوری توسط شرکت های متنوع داخلی و خارجی با سطوح مختلف کیفی ساخته شده و به دست مصرف کننده می رسند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.