پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تولید کاغذ با استفاده از پودر کربنات کلسیم
    19 دی 1401 - 14:06
    شناسه : 215617
    0

    در این مطلب با همکاری کارشناسان تولید شرکت آروشا، می‌خواهیم در مورد تولید کاغذ از پودر کربنات کلسیم صحبت کنیم و در مورد مزایای این نوع کاغذ اطلاعاتی را به دست بیاوریم. پس با ما همراه باشید.

    پ
    پ

    در حال حاضر تنها چهار کشور در جهان از پودر کربنات کلسیم و معادن سنگ آهک برای تولید کاغذ استفاده می کنند. ایران همچنین چهارمین تولیدکننده بزرگ این مقاله در جهان است.

    استفاده از سنگی به نام سنگ آهک برای تولید کاغذ، جدیدترین نوآوری در صنعت جهانی کاغذ است. به این نوع از کاغذ، “کاغذ سنگ” می گویند. همین کاربردها برای انواع دیگر کاغذ و مقوا برای کاغذهای ساخته شده با پودر کربنات کلسیم استخراج شده از سنگ آهک نیز اعمال می شود. حتی می تواند جایگزین مواد پلاستیکی در طیف وسیع تری از کاربردها شود.

    کاغذسازی بر پایه سنگ آهک به طبیعت زمان می‌دهد تا منابع فرسوده خود از جمله جنگل‌ها، آب‌های زیرزمینی و آب‌های سطحی را دوباره پر کند و خود را به عنوان محیطی مناسب برای سکونت انسان بازسازی کند.

    در این مطلب با همکاری کارشناسان تولید شرکت آروشا، می‌خواهیم در مورد تولید کاغذ از پودر کربنات کلسیم صحبت کنیم و در مورد مزایای این نوع کاغذ اطلاعاتی را به دست بیاوریم. پس با ما همراه باشید.

    images 1673168608 - تولید کاغذ با استفاده از پودر کربنات کلسیم -

    تولید کاغذ از پودر کربنات کلسیم

    مهمترین و اساسی ترین جزء مورد استفاده در ساخت کاغذ سنگ، پودر کربنات کلسیم است. پودری نرم و سفید که از سنگ آهک ساخته شده است. در ساخت کاغذ سنگ 80 درصد از این ماده استفاده می شود. از آنجایی که پودر کربنات کلسیم به طور طبیعی کاملا سفید است، نیازی به سفید کردن آن با اسیدها یا سایر مواد شیمیایی نیست. به همین دلیل، کاغذ سنگ با صفر درصد مواد اسیدی یا قلیایی تولید می شود.

    از این ماده در تولید کاغذ سنگی استفاده می شود و بافتی کاملاً انعطاف پذیر و چکش خوار به آن می بخشد. سطح کاغذ سنگ نیز به لطف یکنواختی و همگن بودن این پودر کاملاً یکدست و بدون دانه است.

    کیفیت کاغذهای مبتنی بر کربنات کلسیم

    کاغذ ساخته شده از پودر کربنات کلسیم دارای کیفیت های شگفت انگیز و متمایز است و از نظر ظاهر و ساختار با کاغذ ساخته شده از چوب درخت تفاوت زیادی دارد. مهم‌ترین مزیت این کاغذ، مقاومت آن در برابر مواد مایع و جامد از جمله قطرات آب، روغن و سایر مایعات و جامدات است که باعث می‌شود آنها آسیبی به بافت کاغذ سنگی وارد نکنند. حتی اگر مدت طولانی کاغذ را در این ماده قرار دهیم، مشکلی برای کاغذ سنگ به وجود نمی‌آید.

    کاغذ بر پایه کربنات کلسیم دارای پیوند ناگسستنی بین ذرات تشکیل دهنده آن و بافتی منسجم و ارتجاعی است. در نتیجه پاره کردن یک تکه کاغذ چالش برانگیز است و حتی با بیشترین تنش به راحتی پاره نمی شود.

    images 1673168630 - تولید کاغذ با استفاده از پودر کربنات کلسیم -

    مزایای استفاده از کربنات کلسیم برای تولید کاغذ

    استفاده از کربنات کلسیم برای ساخت کاغذ دارای مزایای متعددی است. تولید این کاغذ به حفاظت از محیط زیست کمک می کند و نیاز انسان به قطع درختان برای تولید کاغذ را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. مهمترین راه برای مقابله با جنگل زدایی استفاده از این کربنات کلسیم برای تولید کاغذ یا مقوا است.

    ضمناً تولید این کاغذ نیازی به استفاده از آب ندارد و در نتیجه تولید این پروژه پسماند صنعتی ایجاد نمی شود که نه تنها مصرف آب را کاهش می دهد بلکه از آلودگی آب های زیرزمینی و جاری نیز جلوگیری می کند. کاغذ ساخته شده با کربنات کلسیم علیرغم قابل بازیافت بودن، در برابر نور خورشید کاملاً تجزیه می شود و به پودر کربنات کلسیم تبدیل می شود. در حین تجزیه هیچ گونه گاز سمی یا شیرابه آزاد نمی کند.

    در یک نگاه می‌توانیم متوجه شویم که این کاغذ چه مقدار برای طبیعت مفید است و چگونه به صورت شگفت انگیزی به طبیعت کمک می‌کند.

    تولید کاغذ در ایران با استفاده از کربنات کلسیم

    ایران نیز با استفاده از کربنات کلسیم کاغذ تولید می کند. زیرا نه تنها ما در شرکت آروشا از دانش و تخصص لازم برای تبدیل پودر سنگ به کاغذ برخوردار هستیم، بلکه دارای منابع قابل توجهی از مواد اولیه سنگ آهک مورد نیاز برای ساخت این کاغذ است.

    به دلیل کیفیت متفاوت سنگ آهکی موجود در ایران و سایر کشورها و همچنین دانش و مهارت ویژه مورد نیاز برای تولید این کاغذ در ایران، کاغذ سنگ ایرانی و خارجی تفاوت های زیادی دارد.

    کاغذ سنگی ساخت ایران بافتی گرد دارد و در مقابل آب و روغن ماندگاری بیشتری دارد. در حالی که کاغذ سنگی ساخته شده در شرکت‌های دیگر وقتی در آب غوطه ور می شود و در معرض سایش قرار می گیرد کمی آسیب می بیند.

    از جمله ویژگی‌های دیگر کاغذ سنگی آروشا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • کربنات کلسیم و پلی اتیلن با روشهای معمول قابل بازیافت می باشند. از آنجا که کاغذ سنگ نه کاغذ است و نه سنگ بر خلاف روش های معمول بازیافت کاغذ مواد مضر به جای نمی گذارد. با توجه به اینکه کاغذ سنگ قابل تجزیه زیستی نیست بنابر این مقاوم در برابر حشرات است . پس از مدت زمان معلوم بدون دخالت حشرات و باکتری ها تبدیل به کربنات کلسیم می شود.
    • میلیونها هکتار از درختان جنگل ها صرفا به منظور تولید کاغذ از بین می روند. با توجه به وفور کربنات کلیسم در طبیعت با تولید کاغذ سنگ نه تنها درختان حفظ خواهند شد. بلکه کاغذ سنگ برای کاربردهای مختلف به قیمت چند برابر ارزان تر از کاغذ وجود خواهد داشت.
    • کاغذ سنگ به راحتی کاغذ آتش نمی گیرد و در برابر حرارت بالا به جای آتش گرفتن تغییر شکل می دهد.
    • کاغذ سنگ مقاوم در برابر رطوبت است و مقاومت بالایی در برابر آب دارد.
    • کاغذ سنگ با قرار گرفتن در معرض آفتاب تجزیه میشود ومواد افزودنی دیگر جذب اتمسفر می شوند.

    images 1673168643 - تولید کاغذ با استفاده از پودر کربنات کلسیم -

    معرفی شرکت آروشا؛ بزرگترین تولید کننده کربنات کلسیم در ایران

    کارخانه کربنات کلسیم آروشا بعنوان بزرگترین و مجهزترین واحد صنتعی تولید پودرهای میکرونیزه سوپر فاین ایران تامین بخش عطیمی از نیاز داخل و صادرات را بر عهده دارد. شما می توانید از طریق این سایت بهترین نوع پودر کربنات کلسیم میکرونیزه را خریداری نموده و در سراسر کشور محصول خریداری شده را تحویل بگیرید. جهت سفارش و خرید انواع پودر سنگ و کربنات کلسیم مورد نیاز، می‌توانید به سایت شرکت آروشا با آدرسhttps://podresang.ir مراجعه کرده یا با کارشناسان فروش کارخانجات آروشا تماس حاصل فرمائید .

    02538208131 – 09134288043 – 09134422983

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.