چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41421 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تاثیر دامنه رنک دار روی سئو سایت
    24 دی 1401 - 12:48
    شناسه : 216670
    0

    این روزها همه ما برای استفاده از خدمات طراحی سایت در مشهد از یکدیگر سبقت می‌گیریم تا بتوانیم مشتریان بیشتری را در این فضای گسترده جذب کنیم و راه حل جذب مشتری بیشتر از طریق سایت این است که سئو خوبی داشته باشیم.

    پ
    پ

    این روزها همه ما برای استفاده از خدمات طراحی سایت در مشهد از یکدیگر سبقت می‌گیریم تا بتوانیم مشتریان بیشتری را در این فضای گسترده جذب کنیم و راه حل جذب مشتری بیشتر از طریق سایت این است که سئو خوبی داشته باشیم.

    موتور جستجوی گوگل همان جایی است که تمامی افراد برای خرید هر چیزی وارد آن شده و به جستجو می‌پردازند و در زمان جستجو همیشه به سایت‌هایی توجه نشان می‌دهند که در ابتدای نتایج باشند. حالا برای اینکه بتوانیم در زمینه کاری خود به این رتبه دست پیدا کنیم باید چه کاری انجام دهیم؟ سئو جواب سوال ماست. زمانی که قوانین سئو را در سایت خود رعایت نمایید مطمئن باشید که می‌توانید در بهترین جایگاه قرار گرفته و از رقیبانتان پیشی بگیرید.

    images 1673674696 - تاثیر دامنه رنک دار روی سئو سایت -

    این دقیقا مانند این است که دوست داشته باشید جایگاه بهتری در یک بیلورد تبلیغاتی داشته باشید تا بهتر از رقیب خود دیده شوید. در سئو موضوعات مختلفی تاثیرگذار است که یکی از آن‌ها، خرید دامنه می‌باشد. بین سئوکاران همیشه این سوال وجود دارد که آیا خرید دامنه‌ای که قبلا روی آن کار شده و رنک دارد، خوب است یا بد؟ در این مطلب دقیقا تصمیم داریم تا پاسخ این سوال را بدهیم. با ما همراه باشید.

    آیا دامنه رنک دار برای سئو مناسب است؟

    زمانی که تصمیم داریم برای خرید دامنه اقدام نماییم، با تبلیغات زیادی رو به رو خواهیم شد که خرید دامنه رنک دار را پیشنهاد می‌کنند. به نظر شما این موضوعی درست است؟

    اجازه دهید با مثالی آغاز کنیم تا بتوانید به راحتی این موضوع را متوجه شوید. فرض کنید شما تصمیم دارید فروشگاه لباس فروشی را باز کنید و به دنبال مغازه‌ای هستید تا آن را اجاره نمایید. به دنبال جایی می‌گردید که برای فروش لباس مناسب‌تر باشد یا به این توجه می‌کنید که قبلا در این مغازه چه چیزی به فروش می‌رسید؟

    این طبیعتا در کار شما تاثیری ندارد که در مغازه مورد نظر قبلا سبزی فروخته می‌شد یا لوازم التحریر. در رابطه با دامنه نیز همین موضوع وجود دارد. فرض کنید شما قصد دارید سایت لباس فروشی راه اندازی کنید. برای خرید دامنه، دامنه‌ای به شما پیشنهاد می‌شود که قبلا در رابطه با وسایل پزشکی فعالیت داشته و تمامی رنک و بک لینک‌های آن در همین زمینه است. بک لینک‌های فروش یکی از ابزار پزشکی به درد فروش تیشرت می‌خورد؟ طبیعتا خیر.

    زمانی که استراتژی سئو برنامه ریزی می‌شود، با توجه به کلمه کلیدی سایت، روی دامنه آن کار می‌شود و این خیلی طبیعی است که دامنه در همان حوزه رنک و نتیجه دریافت می‌کند. به همین دلیل است که خرید دامنه رنک دارد معمولا به سئو ضرر بیشتری خواهد زد چرا که شما در ابتدا باید سابقه آن را پاک کنید و سپس کار خود را آغاز نمایید. حالا اگر در گذشته اتفاق منفی در سئو دامنه مورد نظر نیز افتاده باشد، خیلی بدتر خواهد بود. فرض کنید دامنه از قبل دچار پنالتی باشد.

    به همین دلیل همیشه استفاده از دامنه صفر و بدون رنک همیشه پیشنهاد می‌شود.

    چرا تأثیر عمر دامنه برای گوگل مهم است؟

    هنگامی که یک سایت توانسته است زمان بیشتری فعالیت کند، این قضیه را اثبات کرده است که آمده است تا بماند! پس گوگل به آن رتبه بیشتری می‌دهد تا زمانی که سایت عمر کوتاهی دارد و گوگل نمی‌تواند تشخیص دهد که چقدر قرار است مهمان این سایت باشد.

    البته نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد، تمدید دامنه سایت است. هنگامی که دامنه سایت خود را ۵ ساله تمدید می‌کنید، گوگل این نکته را درمی‌یابد که شما هم ماندگار هستید. با این حال سایت‌هایی که دامنه‌های یک ساله تمدید می‌کنند، امتیاز کمتری دریافت می‌کنند. پس اگر یک سایت نوپا دارید، از این ترفند استفاده کنید.

    images 1673674719 - تاثیر دامنه رنک دار روی سئو سایت -

    تأثیر عمر دامنه بر سئو سایت چقدر است؟

    البته این نکته نباید برای سایت‌های تازه‌کار نگران کننده باشد؛ زیرا بهتر است بدانید که سئو سایت بسیار کم از عمر دامنه تأثیر می‌پذیرد. از این رو می‌توانید با معیارهای دیگری مانند تولید محتوای سئو شده و مناسب، افزایش بازدید سایت و مواردی از این قبیل، تأثیر عمر دامنه را بر روی سئو سایت نادیده بگیرید و سایت خود را در همان اوایل شروع کار در ابتدای لیست گوگل قرار دهید.

    سئو سایت را می‌توانید با معیارهای مختلفی افزایش دهید. قطعاً هنگامی که گوگل متوجه شود در زمانی کم توانسته‌اید به‌خوبی عمل کنید و سایت خود را بالا آورید، امتیاز بالایی هم به سایت خواهد داد. حال تصور کنید که دامنه شما که سالیان سال است از طریق آن در فضای وب حضور داشته و کلمات کلیدی شما رتبه های مناسبی با این دامنه در گوگل دارند، به علل مختلف تعویض شود. چه بلایی بر سر سئو سایت شما قرار است بیاید؟ به منظور جلوگیری از این موضوع پیشنهاد می‌کنیم مقاله آموزش تغییر دامنه بدون افت رتبه سئو را بخوانید.

    نتیجه‌گیری و جمع‌بندی

    با توجه به مواردی که ذکر شد، سئو سایت از عمر دامنه تأثیر می‌پذیرد؛ اما این تأثیر بسیار کم است و نباید چندان نگران آن باشید. با این وجود بهتر است تأثیر آن را نادیده نگیرید و در اولین فرصت ممکن سایت خود را راه‌اندازی و آنلاین کنید. همچنین برنامه‌ای منظم برای تولید محتوا و به روز کردن سایت خود داشته باشید تا به مرور زمان بتوانید خود را بالا بکشید. استفاده از روش‌هایی که در سئو سایت مؤثر هستند، می‌تواند از همان ابتدا، کیفیت بالای سایتتان را به گوگل القا کند.

    منبع

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.