شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آغاز سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در زیباکنار
    26 مهر 1395 - 13:11
    شناسه : 21856
    0

    سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور قاریان بین المللی و برتر کشور در مجتمع زیباکنار منطقه آزاد انزلی آغاز به کار کرد. به گزارش «بامردم»،  به نقل از ایرنا مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان شامگاه یکشنبه دراین مراسم ، قرآن کریم را معجزه پیامبر اسلام(ص) و به عنوان سند […]

    پ
    پ

    سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور قاریان بین المللی و برتر کشور در مجتمع زیباکنار منطقه آزاد انزلی آغاز به کار کرد.

    به گزارش «بامردم»،  به نقل از ایرنا مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان شامگاه یکشنبه دراین مراسم ، قرآن کریم را معجزه پیامبر اسلام(ص) و به عنوان سند زنده فوق بشری دانست و اظهار کرد: قرآن معجزه گویای الهی است که نیازی به معرفی ندارد.
    حجت الاسلام والمسلمین ولی عادلی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که خداوند عشق به قرآن را در دل ها وتوفیق انس با قرآن و تلاوت قرآن کریم را به مردم داده افزود: به فرموده ایشان قرآن در دوران طاغوت مهجور بوده و فعالیت های انجام شده درآن دوران نیز به صورت شخصی انجام می شد.
    وی با تاکید براینکه آشنایی با قرآن فضای کشور را قرآنی می کند تصریح کرد: قرآن وابسته به مکان و زمان نبوده و هرچیزی که رنگ زمان و مکان به خود نگیرد پایدار می ماند.
    حجت الاسلام والمسلمین عادلی با تاکید براینکه الفاظ قرآن کریم انسانها را به اعجاز می رساند اظهار کرد: برگزاری این دوره از مسابقات درگیلان توفیق بزرگی برای استان است و ثواب این مراسم را به روح مطهر حضرت امام(ره)و شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم هدیه می کنیم .

    فضایی را فراهم کنیم تا همه از نور و معرفت قرآن بهره بگیرند

    استاندار گیلان در آیین افتتاح سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآنی کشور در زیباکنار  گفت  : برگزاری مسابقات سراسری  قرآن کریم  پس از برگزاری موفقیت  آمیز کنگره ۸ هزار شهید ،افتخار دیگری را برای گیلان به ارمغان آورد .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان دکتر نجفی در این مراسم  که با حضور یک هزار  نخبه قرآنی برگزار شد با قرائت خطبه‌ای از امام حسین (ع) در شب عاشورا اظهار کرد: به تعبیر خود قرآن ،  قرآن نور و معرفت ، هدایت  کننده راه رستگاری ، رحمت و بشارت و شفادهنده دلها است.

    وی با بیان اینکه به تعبیر نهج البلاغه قرآن پند دهنده و سخنگویی است که هرکس با آن مجالست کند به غنا و بی‌نیازی می‌رسد، افزود: این کتاب الهی شفاعت کننده ای که  است شفاعتش پذیرفته می‌شود.

    استاندار گیلان با بیان اینکه قرآن دریایی است که اعماقش را درک نمی توان کرد گفت : این کتاب آسمانی معدن ایمان ، چشمه دانش و منبع عدالت و نهر زلال حق است .

    وی گفت: قرآن باران بهاری برای قلب‌های درک کنندگان و جاده وسیعی برای صالحان ، داروی بیماران و نور ظلمات ، ریسمان  و پناهگاه مطمئن برای کسانی است که به آن چنگ میزنند،

    وی بیان کرد: از نظر مقام معظم رهبری اولین قدم ورود به عالم قرآن، تلاوت آن است که مقدمه درک باطن قرآن است و سپس  تدبر در آیات که همان فهم و ژرف نگری در آیات است که خواهید دید باب هایی از معرفت برای همه باز می کند .

    نماینده عالی دولت در گیلان  با بیان اینکه حالت انس  در اثر تدبر در قرآن از پیامدهای قرآن است افزود : انس با قرآن یعنی قرآن را خواندن و باز خواندن و در مفاهیم قرآنی تدبر کردن است.

    دکتر نجفی با بیان اینکه انس با قرآن معرفت عمومی کشور را بالا می‌برد، گفت: عمل به قرآن یعنی مفاهیم قرآن را به صورت سطورقطعی و مجسم برنامه زندگی بشریت در مقابل چشم نگه داشتن است و از خداوند متعال می‌خواهم که معرفت شناخت قرآن و توفیق عمل به آن را به همه عنایت کند.

    استاندار گیلان با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این دوره از مسابقات در گیلان اظهار داشت : از همه عزیزانی که بار دیگر فضای معنوی را بعد از کنگره هشت هزار شهید والا مقام گیلان فراهم کردند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

    وی افزود : برگزاری کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان و برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم افتخاری بزرگ است .

    دکتر نجفی گیلان را سرزمینی متعلق به شهدا ، بزرگان و عالمان دانست و افزود : نماینده ولی فقیه در گیلان نیز خود از مفسران قرآن و نویسندگان راه و روش این کتاب آسمانی می باشد .

    وی اظهار داشت : انشاء ا… بتوانیم فضایی را فراهم کنیم تا همگی از نور و معرفت قرآن بهره گرفته تا برای همیشه مصون بمانیم

    گفتنی است  سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم با حضور افزون بر ۲۰۰ تن از قاریان برجسته و ممتاز کشوری و بین المللی از ۳۱ استان و در رشته های حفظ ، قرائت، ترتیل، مدیحه سرایی، اذان، ابتهال، دعاخوانی و همخوانی در این منطقه آغاز بکار کرده و تا هفتم آبان ماه ادامه دارد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.