جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بهترین بروکر برای معاملات طلا در بازار فارکس
    27 دی 1401 - 14:10
    شناسه : 218945
    0

    فارکس یکی از انواع بازارهای مالی است که امکان انجام معامله در نمادهای مختلف معاملاتی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. فلزات گران‌بها که طلا نیز جزو آن‌ها محسوب می‌شود، یکی از همین نمادهاست.

    پ
    پ

    images 1673869079 - بهترین بروکر برای معاملات طلا در بازار فارکس - بروکر طلا

    بروکر طلا

    فارکس یکی از انواع بازارهای مالی است که امکان انجام معامله در نمادهای مختلف معاملاتی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. فلزات گران‌بها که طلا نیز جزو آن‌ها محسوب می‌شود، یکی از همین نمادهاست. با توجه به جایگاه معاملات طلا در بازار فارکس و اهمیت بالای این طلای گران‌بها در بازار جهانی، وضعیت کارگزاری‌های مختلف فارکس نسبت به آن تاثیر زیادی در انتخاب تریدرها دارد؛ همچنین با در نظر گرفتن نکات بالا و جایگاه ویژه این فلز گران‌بها، تصمیم گرفتیم که در این نوشته معیارهای مهم در انتخاب بروکر طلا را همراه با بهترینِ آن‌ها مورد بررسی قرار دهیم. البته پیش از آن لازم است که با جایگاه طلا در بازار فارکس بیشتر آشنا شوید.

    طلا در فارکس

    در بازار فارکس، طلا را جزو فلزات گران‌بها دسته‌بندی می‌کنند و مدل قراردادی آن، از نوع CFD است. همین موضوع باعث می‌شود که معاملات این فلز گران‌بها در صورت باز کردن معامله خرید و فروش، هم در زمان افزایش قیمت و هم در زمان کاهش آن سودآورد باشد. برای نمایش طلا در بازار فارکس از نماد XAU استفاده می‌کنند و با توجه به اینکه عموما معاملات این فلز گران‌بها توسط دلار انجام می‌گیرد، نهایتا با مخفف XAU/USD نمایش داده می‌شود. طبیعی است که اگر معاملات طلا بر پایه ارز یورو صورت گیرد، نماد قابل معاوضه آن در کارگزاری XAU/EUR خواهد بود.

    دلایل ترید طلا

    طلا یکی از اصلی‌ترین دارایی‌ها در سطح جهان است که برای ریسک‌گریزی در زمان عدم قطعیت کاربرد فراوانی دارد. در واقع علاوه‌بر نوسانات قیمت طلا که عموما در اثر تغییرات عرضه و تقاضا صورت می‌گیرد، این فلز گران‌بها در زمان تزلزل و عدم قطعیت سایر دارایی‌ها نیز پناهگاه امنی برای سرمایه‌گذاران مختلف است. این موضوع، امکان تحلیل‌پذیری طلا را نسبت به سایر دارایی‌ها بالا می‌برد.

    معاملات مربوط طلا در بازار فارکس، مزیت‌های دیگری نیز دارد. اولین مزیت آن، امنیت شما در مقابل سرقت است؛ اگر تاکنون پس‌اندازهای خود را به‌صورت طلا نگهداری می‌کردید و از امکان سرقت آن نگران بودید، در بازار فارکس امکان تبدیل دارایی‌ها به طلا در هر ساعتی از شبانه روز وجود دارد. از طرف دیگر معامله این فلز گران‌بها در بازار فارکس، امکان استفاده از قابلیت لوریج (اهرم) را به‌عنوان یک مزیت فراهم می‌کند که می‌تواند سرمایه اولیه را تا چندبرابر افزایش دهد.

    نکات مهم در انتخاب بروکر طلا

    سایت‌ها به‌طور معمول، عملکرد یک بروکر را به‌صورت کلی مورد ارزیابی قرار می‌دهند؛ اما در این نوشته قصد داریم نکات مهم برای معاملات طلا و سایر موارد مرتبط به این فلز گران‌بها را در بروکرهای مختلف بررسی نماییم. بنابراین در ابتدا معیارهای مهم در انتخاب بروکر طلا را معرفی نموده و سپس بهترین کارگزاری‌های فارکس ایران را در این حوزه رتبه‌بندی خواهیم کرد.

    1. رگولاتوری

    مطابق معمول و مانند سایر بخش‌های یک بروکر، داشتن رگولاتوری در حوزه خرید و فروش طلا نیز یکی از اولین و مهم‌ترین شرط‌ها برای انتخاب کارگزاری فارکس است. چه در معامله این فلز گران‌بها و چه سایر دارایی‌ها، داشتن رگولاتوری‌های معتبر مهر تاییدی بر عملکرد کارگزاری‌هاست.

    images 1673869123 - بهترین بروکر برای معاملات طلا در بازار فارکس - بروکر طلا

    2. تنوع پلتفرم معاملاتی

    بروکرهای معتبر جهانی عموما دو نسخه 4 و 5 از پلتفرم متاتریدر را به مشتریان خود ارائه می‌کنند؛ با توجه به اعتبار این پلتفرم، استفاده از آن باعث افزایش اعتبار کارگزاری خواهد شد. هرچند گفتنی است که داشتن تنوع پلتفرم معاملاتی، معیار نسبتا کم اهمیتی در انتخاب بروکر طلا به‌حساب می‌آید.

    3. اسپرد XAU/USD

    می‌توان ادعا کرد که مهم‌ترین پارامتر در انتخاب بروکر فارکس برای خرید و فروش طلا، میزان اسپرد لحاظ شده در هر معامله برروی این نماد است. با توجه به اینکه بیشتر معاملات روی این فلز گران‌بها برپایه دلار صورت می‌گیرد و میزان اسپرد طلا نسب به سایر دارایی‌ها خیلی بالاتر است، این آیتم در هر کارگزاری روی نماد XAU/USD از اهمیت زیادی برخوردار است.

    4. سایر موارد

    در کنار سه نکته عنوان‌شده در بخش‌های قبلی، موارد دیگری نیز در انتخاب بهترین بروکر طلا تاثیرگذار هستند؛ تنوع حساب، سهولت واریز و برداشت، کیفیت پشتیبانی و سرعت اجرای معاملات، موارد دیگری از این پارامترهای موثری هستند که ما را در شناسایی بهترین کارگزاری در حوزه طلا راهنمایی می‌کنند.

    بروکرهای معاملات طلا در ایران

    اکنون که معیارهای مهم در انتخاب بروکر طلا را مورد بررسی قرار دادیم، در این مقاله قصد داریم معتبرترین کارگزاری‌ها برای انجام معاملات طلا در بازار فارکس ایران را به‌صورت مختصر معرفی کنیم. باید توجه داشت که هر کارگزاری چندین حساب گوناگون را به مشتریان ارائه می‌کند و هرکدام از آن‌ها شرایط مختص به خود را دارند. با توجه به همین موضوع، در این نوشته حساب‌هایی را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم که واریز اولیه آن‌ها کمتر از 100 دلار باشد؛ این حساب‌ها در بروکرهای ارانته، آی‌تی‌بی، آلپاری و آمارکتس، با نام استاندارد و در بروکرهای روبوفارکس، لایت فارکس نیز با نام ECN درنظر گرفته شده‌است. گفتنی است که این نوع حساب در کارگزاری آی اف‌سی مارکتز، با نام میکرو ارائه می‌شود. برای اطلاع از بهترین حساب و بهترین بروکر برای معاملات طلا برروی این لینک کلیک نمایید.

    images 1673869142 - بهترین بروکر برای معاملات طلا در بازار فارکس - بروکر طلا

    ارانته

    کارگزاری ارانته که در سال 2018 میلادی تاسیس شده‌، دو رگولاتوری معتبر دارد و در مدت زمان بسیار کوتاهی، رضایت کاربران و وب‌سایت‌های مختلف ارزیابی عملکرد در بازار فارکس را جلب کرده‌است. این کارگزاری یکی از بهترین بروکرهای فعال در فارکس ایران محسوب می‌شود که با تنوع بالای نمادهای معاملاتی و کارمزدهای اندک، محبوبیت بالایی را میان تریدرهای ایران بدست آورده‌است. هر دو پلتفرم معاملاتی متاتریدر 4 و 5 توسط این کارگزاری ارائه می‌شوند و تیم پشتیبانی فارسی‌زبان آن، همواره پاسخگوی سوالات تریدرها است. اسپرد معاملات مربوط به طلا در ارانته، به‌طور میانگین نزدیک به 41 پیپ است. البته این نکته را نیز باید توجه داشت که انواع حساب‌های معاملاتی در این کارگزاری، اسپردهای مختلفی داشته و در ساعات مختلف روز نیز با نوسان همراه است.

    آی تی بی

    آی‌تی‌بی یکی از کارگزاری‌هایی است که با وجود خدمات استثنایی و کیفیت بالای تیم پشتیبانی، از شهرت کمی در ایران برخوردار است. بروکر ITBFX دارای رگولاتوری معتبری است و پلتفرم متاتریدر 5 را به مشتریان عرضه می‌کند. این کارگزاری نیز به‌مانند ارانته، میزان اسپرد کمی داشته و امکان تبدیل‌شدن حساب‌ها به حساب اسلامی و بدون کمیسیون را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

    میزان اسپرد طلا در آی‌تی‌بی، مقداری ثابت و برابر با 2.5 پیپ درنظر گرفته شده‌است. با توجه به دارا بودن شرایط واریز و برداشت ریال، همچنین پاسخگویی تیم قوی پشتیبانی فارسی‌زبان در 24 ساعت از 5 روز ابتدایی هفته، آی‌تی‌بی را می‌توان یکی از گزینه‌ها برای انتخاب به‌عنوان بهترین بروکر طلای فارکس ایران دانست.

    آی اف سی مارکتز

    کارگزاری آی‌اف‌سی مارکتز، ثبت BVI انگلستان را دریافت کرده و تیم پشتیبانی فارسی زبان قابل قبولی دارد. این کارگزاری که هر دو پلتفرم معاملاتی متاتریدر 4 و 5 را ارائه می‌کند، اسپرد آن در معاملات طلا برابر با 45 پیپ است.

    لایت فارکس

    سابقه‌ فعالیت کارگزاری لایت فارکس، به‌تنهایی گواهی بر عملکرد صحیح آن و قابلیت اعتماد به آن است؛ اما تنها رگولاتوری این کارگزاری، ثبت مجموعه در جزایر مارشال است و عملا پای هیچ رگولاتوری معتبری در میان نیست. اسپردهای این کارگزاری برای معاملات مربوط به طلا، به‌طور میانگین 32.9 پیپ لحاظ می‌شود. به همین دلیل نیز لایت فارکس یکی از انتخاب های مناسب برای ترید طلا در فارکس به شمار می‌رود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کارگزاری قدیمی و معتبر لایت فارکس به این مقاله مراجعه نمایید.

    آلپاری

    آلپاری یکی از کارگزاری‌های بسیار قدیمی بازار فارکس محسوب می‌شود که از سال 1998 آغاز به کار کرده‌است. این کارگزاری در سال‌های اخیر از رقابت با بسیاری از رقبا جامانده و همین موضوع، محبوبیت آن را کاهش داده‌است. به‌عنوان یک بروکر طلا، اسپرد طلا در آلپاری معادل 50 پیپ است که رقم بالایی به‌حساب می‌آید.

     images 1673869458 - بهترین بروکر برای معاملات طلا در بازار فارکس - بروکر طلا

    آمارکتس

    کارگزاری آمارکتس، یکی از بروکرهای فعال در ایران به‌شمار می‌رود که به‌واسطه کیفیت مطلوب خدمات، تیم پشتیبانی خوب و فارسی‌زبان، ارائه دو پلتفرم محبوب متاتریدر 4 و 5، سبد معاملاتی گسترده و…، توجه بسیاری از تریدرهای ایرانی را به خود جلب کرده‌است. معاملات طلا در آمارکتس، به‌صورت میانگین با اسپرد 10 پیپ محاسبه می‌شود که نسبت به خیلی از بروکرها، رقم بسیار کمتری است. برای بررسی جامع و کامل آمارکتس می‌توانید به این لینک مراجعه نمایید.

    بهترین بروکر فارسی برای معاملات طلا

    در قسمت قبلی این مقاله، چند مورد از بروکرهای فارسی‌زبان را در زمینه معاملات طلا مورد بررسی قرار دادیم؛ اکنون قصد داریم یک رتبه‌بندی حدودی را برای این کارگزاری‌های معرفی‌شده انجام دهیم. با توجه به اینکه آی‌تی‌بی در کنار پشتیبانی فارسی‌زبان عالی، از اسپرد ثابت و بسیار اندک 2.5 پیپ برخوردار است، این کارگزاری را می‌توان بهتر از سایرین دانست. پس از آن، بروکر آمارکتس قرار می‌گیرد که به خدمات و پشتیبانی قوی خود مشهور است؛ اسپرد طلا در این کارگزاری برابر با 10 پیپ لحاظ شده که مقدار بسیار مناسبی است.

    پس از این دو کارگزاری، شاید رتبه‌بندی دقیق سایر بروکرها کار دشواری باشد؛ چرا که بعضی در مقدار اسپرد وضعیت بهتری دارند و بعضی دیگر، از نظر پشتیبانی خدمات مطلوب‌تری را ارائه می‌دهند. اما شاید بتوان گفت که آلپاری با توجه به اسپرد بسیار بالا و پشتیبانی فارسی‌زبان متوسط، در قعر این این لیست قرار می‌گیرد.

    images 1673869570 - بهترین بروکر برای معاملات طلا در بازار فارکس - بروکر طلا

    کلام آخر

    مدل قراردادی طلا در بازار فارکس از نوع CFD است و برای نمایش آن از نماد XAU استفاده می‌کنند. اگر این معاملات برپایه دلار انجام گیرد، با نماد مخفف XAU/USD و اگر پایه این معاملات ارز یورو باشد، با نماد XAU/EUR نمایش داده می‌شود. وضعیت کارگزاری‌های بازار فارکس در معاملات طلا، به‌تنهایی نقش پررنگی در کیفیت و اعتبار آن‌ها دارد. میزان اسپرد در کارگزاری‌، اصلی‌ترین عامل موثر در معاملات مربوط به طلا است. رگولاتوری‌ها، پلتفرم‌های معاملاتی، میزان اسپرد و…، عوامل تعیین‌کننده جایگاه بروکرها در خرید و فروش طلا هستند.

    در پایان نوشته نیز انواع بروکر طلا در ایران را معرفی کردیم؛ نهایتا نیز نتیجه گرفتیم که کارگزاری‌های آی‌تی‌بی و آمارکتس به دلیل خدمات پشتیبانی عالی و میزان اسپرد کمتر از رقبا، بهترین انتخاب‌ها برای انجام معامله مربوط به طلا در بازار فارکس ایران هستند. این مقاله، بخشی از مقالات جامع وبسایت بهترین هست بوده که در وبسایت با مردم منتشر شده است. برای مطالعه‌ی مقاله اصلی، برروی لینک قبلی کلیک کرده تا به این سایت منتقل شوید. سپس از منوی وبسایت و در بخش سرمایه گذاری، آخرین و جامع ترین مقالات این بخش را مطالعه نمایید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.