پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41358 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • انواع ورق رابیتس و قیمت آن
    28 دی 1401 - 14:18
    شناسه : 219476
    1

    رابیتس، این ورقه فلزی که از جنس فولاد و ماده پلیمری ساخته شده، برای انجام کارهای ترمیمی، دکوراسیون داخلی و کارهای تزیینی کارایی زیادی دارد و بیشتر برای پیوستن روی دیوار به کار می‌رود؛ یعنی اگر روی دیوار ترکی باشد یا رنگ ریخته شده باشد، این نوع ورقه فلزی می‌تواند آن را بپوشاند تا دیده نشود.

    پ
    پ

    رابیتس یکی از معروف‌ترین و ماندگارترین مصالح آپارتمانی است که از آن برای دکوراسیون داخلی مانند مکان‌های اداری، آرایشگاه‌ها و ساختن نما استفاده می‌شود. رابیتس‌ها بر اساس هر مدل از ستون‌های متفاوت آپارتمان‌ها ساخته و تولید می‌شوند و از ورقه‌های گالوانیزه به وجود می‌آیند که هر کدام از رابیتس‌ها دارای کارایی متفاوتی برای ستون‌ها دارند و در ایران برای ستون‌هایی که به کار گرفته می‌شوند با عددهای نه، یازده و سیزده تولید می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

    رابیتس چیست؟

    رابیتس، این ورقه فلزی که از جنس فولاد و ماده پلیمری ساخته شده، برای انجام کارهای ترمیمی، دکوراسیون داخلی و کارهای تزیینی کارایی زیادی دارد و بیشتر برای پیوستن روی دیوار به کار می‌رود؛ یعنی اگر روی دیوار ترکی باشد یا رنگ ریخته شده باشد، این نوع ورقه فلزی می‌تواند آن را بپوشاند تا دیده نشود.

    مدل‌های مختلف رابیتس

    در این بخش به مدل‌های مختلف رابیتس خواهیم پرداخت.

    رابیتس‌ها بر پایه ستون

    • رابیتس‌ها بر پایه ستون‌های متفاوت ساخته می‌شوند که از مدل هفده ستون در ایران استفاده نمی‌شود؛ یعنی طرفدار زیادی ندارد ولی در کشورهای دیگر از آن استفاده می‌شود.
    • در کشور ایران بیشتر از مدل سیزده ستون استفاده می‌کنند؛ چرا که از استحکام و دوام بیشتری برخوردار است و نسبت به ستون‌های دیگر قیمت بیشتری هم دارد.
    • مدل سیزده ستون بیشتر برای گچ کاری‌ها و سنگ نماهایی که وزن و حجم بسیار زیادی دارند استفاده می‌شود؛ چرا که می‌تواند این وزن را تحمل کند.

    نکته مهمی که وجود دارد، این است که خیلی از خریداران به اندازه و متراژ سقف خود توجهی نمی‌کنند و از مدل سیزده ستون خریداری می‌کنند؛ در صورتی که سقف آن‌ها مدل نه ستون است. این روش اصلا کارایی ندارد و همچنین باعث می‌شود افراد هزینه بیشتری بدهند؛ پس بهتر است به نوع، مدل ستون و اندازه سقف خود توجه کنید.

    ❖    تنوعی که در ستون‌ها وجود دارد به این علت است که رابیتس‌ها کارایی و کاربرد زیادی دارند و قیمت هر کدام با توجه به وزن و حجم ستون تعیین می‌شود و ربطی به مدل ستون آن ندارد.

    images 1674024363 - انواع ورق رابیتس و قیمت آن -

    رابیتس‌ها بر پایه وزن

    رابیتس‌ها از ورقه‌های متفاوتی ساخته می‌شوند؛ یعنی هر کدام می‌توانند حجم و نوعی از مدل سنگین، فوق سنگین، سبک، نیمه سنگین باشند که این وزن خود قیمت ورقه فلزی را تعیین می‌کند. باید بدانید که سنگینی ورقه فلزی سنگین دلیل بر بهتر بودن آن ندارد.

    یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کرد این است که برای سقف‌های کاذب بهتر است از ورقه‌های فلزی سبک استفاده شود که نمای زیباتری دارند. نباید ورقه فلزی سنگین به کار رود؛ چرا که فقط هزینه اضافه می‌شود و برای این نوع سقف، مدل نه ستون کارایی بهتری دارد.

    رابیتس‌ها بر پایه چشمه

    ورقه‌های فلزی بر پایه روزنه‌های میان ستون یا چشمه‌ها تقسیم بندی می‌شود. این نوع رابیتس‌ها به دو شکل دو یا سه چشمه‌ای در بازار موجود هستند و شکل‌های مختلفی مانند لوزی، مربع، متوازی‌الاضلاع وجود دارند که در کشور ما از نوع متوازی‌الاضلاع بیشتر استفاده و ساخته می‌شود و هر چقدر اندازه چشمه زیاد باشد ابعاد آن کمتر است.

    یکی از کارایی‌هایی که این نوع چشمه‌ها دارند این است که انرژی را به خود جذب می‌کنند؛ یعنی اینکه هر چقدر تعداد چشمه‌ها بیشتر باشد، انرژی بیشتری از بین می‌رود و ابعاد چشمه‌ها کوچک‌تر می‌شود؛ به همین علت میزان بهینه‌ای برای چشمه‌ها انجام شده تا اندازه جذب انرژی نتواند کم یا زیاد شود.

    مزیت کارایی رابیتس

    کیفیت بالا ورقه فلزی به اینکه مهندسان به آن جوش درست بدهند و قوانین ساختمانی را رعایت کنند بستگی دارد. یک مدیریت خوب می‌تواند سرعت کار را بالا ببرد و باید برنامه‌ریزی دقیق ارائه شود تا اجرای آن راحت باشد. مزیت دیگر این است که با توجه به تنوع و مدل‌های مختلفی که دارند در بازار زیاد هستند و به راحتی خریداران می‌توانند آن را خریداری کنند.

    معایب کارایی رابیتس‌ها

    1. حجم و وزن رابیتس‌ها بیش از اندازه سنگین است.
    2. اگر از مواد و ملات گچ به کار برده شود، لازم است که لایه گچ بیشتری استفاده شود.
    3. اگر بر روی گچ به کار برده شود به زودی ریخته و خراب می‌شود. دلیل آن هم این است که گچ بر اثر حرارت یا لرزشی که در آپارتمان ایجاد می‌شود، ترک برمی‌دارد و یا می‌ریزد.
    4. ایجاد ترک خوردگی در ورقه‌های فلزی اگر در مکان‌های باز و دارای رطوبت باشند.
    5. ویژگی صدا گیر بودن را ندارند.

    images 1674024326 - انواع ورق رابیتس و قیمت آن -

    ویژگی‌ها و کاربرد رابیتس‌ها

    • با استفاده از چشمه‌های کم و زیاد باعث وارد شدن آب، هوا و نور می‌شوند و یک موانع فیزیک درست می‌کنند که مواد درشت‌تر به داخل آن ریخته نشود و این خود یک مزیت برای ساخت قفسه‌ها خواهد بود.
    • راویز به دلیل اینکه دارای سطح زیادی است و از تورهای مرغی به کار برده شده، از کیفیت و استحکام زیادی برخوردار است. یکی از ویژگی‌های مهمی که راویز دارد این است که هیچ وقت میله‌های آن به هم جوش نخورده‌اند و این خود مهم‌ترین مزیتی است که باعث می‌شود از دوام بالایی برخوردار شود.
    • راویز هر ورقه فلزی که با وزن و حجم بالایی باشد؛ می‌تواند آن را تحمل کند و فشار را در همه ورقه‌ها گسترش دهد.
    • مجسمه سازان از رابیتس برای شکل دادن به سطوح سه بعدی خود استفاده می‌کنند که در بین تراشکاران آن‌ها طرفداران خاص خود را دارد.

    سخن پایانی

    در این مقاله ما درباره رابیتس، انواع آن و کارهایی که در آپارتمان سازی دارد توضیح دادیم. هر کدام از آنها دارای وزن و حجم و ضخامت مختلفی هستند و برای اندازه و متراژ هر سقف باید با توجه به آن ورقه فلزی خود را به کار برد. ورقه‌های فلزی باعث وصل شدن دیوارها بهم می‌شوند و از ترک خوردگی و ریخته شدن جلوگیری می‌کنند. علاوه براین برای نمای زیبای ساختمان‌ها هم به دلیل کیفیت و دوام آن استفاده می‌شود.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.