سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41417 تعداد نوشته های امروز : 10 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • داکت اسپلیت چیست؟
    29 دی 1401 - 10:34
    شناسه : 219628
    0

    داکت اسپلیت نوعی سیستم تهویه مطبوع است که می تواند به طور همزمان هوای اطراف را خنک کرده و دمای آن را افزایش دهد. بنابراین می توان از آن در فصول گرم و سرد سال استفاده کرد.

    پ
    پ

    word image 219628 1 - داکت اسپلیت چیست؟ - داکت اسپلیت گرین

    داکت اسپلیت چیست؟

    لیست قیمت خرید داکت اسپلیت | داکت اسپلیت نوعی سیستم تهویه مطبوع است که می تواند به طور همزمان هوای اطراف را خنک کرده و دمای آن را افزایش دهد. بنابراین می توان از آن در فصول گرم و سرد سال استفاده کرد.

    فروشگاه برودت سازان

    این سیستم به کانال اسپلیت نیز معروف است.

    از آنجایی که این سیستم قادر به تولید سرما و گرما است و همچنین قابلیت قرارگیری در سقف های کاذب را دارد، محبوبیت زیادی دارد و در ساختمان هایی با کاربری های مختلف رایج شده است.

    اسپلیت کانالی مشابه اسپلیت های معمولی یا کولرهای گازی است، با این تفاوت که به جای اواپراتور یا پانلی که روی دیوار نصب می شود و سطحی است، یک یونیت داخلی داخلی برای تجهیزات طراحی شده است و در نهایت فقط یک دریچه از داخل اتاق قابل مشاهده است.

    تقسیم کانال چگونه ساخته می شود و چگونه کار می کند؟

    داکت اسپلیت ساختار پیچیده ای ندارد و از دو قسمت کندانسور و کولر تشکیل شده است.

    تهویه مطبوع بدنه داخلی شبکه کانال را تشکیل می دهد.

    در این قسمت از مجرا یک تشت تخلیه، دینام، پروانه و گاهی اواپراتور وجود دارد.

    کار کولر گازی در اینجا تامین باد است

    تولید باد سرد یا گرم (چه به صورت کویل یا تبخیرکننده)، خشک کردن هوا و غیره. لیست قیمت داکت اسپلیت

    کولر گازی معمولا در داخل سقف نصب می شود.

    کانال های هوا می توانند کولر گازی را به سایر قسمت های ساختمان که اتاق ها و قسمت های تبادل هوا هستند، متصل کنند.

    بخش کندانسور بدنه بیرونی آن است و معمولاً از دینام، فن، موتور و سایر تجهیزات تشکیل شده است.

    قسمت اصلی کار تنظیم دما از طریق شیار کانال روی بازوی کمپرسور است.

    این اجزا به کمپرسور اجازه می دهد تا مبرد گازی را به کولر گازی منتقل کند.

    مبرد مورد استفاده در کانال اسپلیت گاز فریون است.

    چرخه سرمایش و گرمایش

    سیکل تبرید به این صورت است که در قسمت کندانسور گاز مبرد به وسیله لوله های مسی خنک شده و به سمت شیر ​​انبساط هدایت می شود. سپس برای جذب گرمای محیط آماده شده و به دستگاه تهویه مطبوع منتقل می شود. در تهویه مطبوع یا واحد داخلی، گرمای هوا توسط مبرد گاز گرفته شده و محیط خنک می شود. این هوای خنک توسط فناوری داخل یونیت داخلی به کانال های منشعب شده که مسیر هوا هستند منتقل می شود. این مجراها وظیفه ارسال هوای خنک را از طریق دریچه ها به فضای مورد نظر اتاق بر عهده دارند.

    عملکرد خنک کننده اسپلیت کانالی مانند اسپلیت یا تهویه مطبوع است، اما اثر گرمایش به روش دیگری تحقق می یابد. بدین ترتیب مبرد گازی این بار در کندانسور گرم شده و مانند سیکل قبلی از طریق لوله های مسی به یونیت داخلی و کویل های موجود در آن هدایت می شود و هوای وارد شده به یونیت داخلی را از محیط اتاق گرم می کند. . این هوا که قبلاً پردازش شده و دما افزایش یافته است، از طریق کانال و فن به داخل اتاق باز می گردد.

    هزینه های جاری و کارایی

    اگرچه سیستم های کانالی معمولاً هزینه بیشتری دارند، اما معمولاً در خنک کردن مناطق بزرگ نسبت به سیستم های اسپلیت کارآمدتر هستند. با این حال، کارایی واحدهای مرکزی از مقیاس آنها ناشی می شود. اگر خانه شما در بیشتر مواقع فقط به قسمت کوچکی از خنک شدن نیاز دارد (مثل اتاق خواب)، به ندرت کل خانه خنک شود.

    نگهداری و نظافت

    برای کارآمد نگه داشتن سیستم تهویه مطبوع و افزایش عمر آن، باید تمیز و نگهداری شود. اگر از آن مراقبت نکنید، منجر به افزایش قبض برق می شود و حتی ممکن است برای خانواده شما خطری برای سلامتی شما ایجاد کند. بسیاری از مردم متوجه نمی شوند که تهویه مطبوع اگر به درستی نگهداری نشود می تواند باعث گسترش باکتری و بیماری شود. لیست قیمت داکت اسپلیت

    یک کولر گازی کانالی باید هر ساله توسط یک متخصص چک شود. آنها می توانند سیستم را بررسی کنند تا ببینند که آیا به خوبی کار می کند و آیا نیاز به تعمیر دارد یا خیر. فیلترها باید حداقل دو بار در سال تعویض شوند تا مطمئن شوید که زباله ها به درستی به دام می افتند. همچنین باید به طور منظم خود چک کنید تا مطمئن شوید که سیستم به خوبی کار می کند. اگر متوجه صداهای عجیب و غریب شدید یا احساس کردید که به درستی کار نمی کند، توصیه می کنیم با یک متخصص تماس بگیرید تا سیستم را بررسی کند.

    در حالی که بسیاری از سیستم‌های اسپلیت خود را حفظ می‌کنند، بهترین کار این است که به طور منظم آنها را بازرسی کنید. آن‌ها می‌توانند کارهایی را که صاحب خانه‌های معمولی هرگز انجام نمی‌دهند، تشخیص دهند، مشکلات را قبل از تبدیل شدن به یک فاجعه برطرف کنند، و همچنین مطمئن شوند که واحد شما در اوج عملکرد کار می‌کند. فیلترهای سیستم اسپلیت نیز باید به طور مرتب تمیز شوند. دستگاه ها و سیم پیچ ها نیز باید به طور مرتب تمیز شوند تا از عملکرد موثر سیستم اطمینان حاصل شود.

    زیبایی شناسی

    از نظر زیبایی شناختی، این سیستم ها به طور قابل توجهی متفاوت هستند. هر دو دارای ماژول هایی در خارج هستند که اکثر صاحبان خانه به آن تمایل دارند

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.