×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

اعتیاد نوعی بیماری است که در آن فرد بیمار در اثر مصرف داروها و یا مواد شیمیایی و طبیعی دچار تغییرات رفتاری و روحی می‌شود. در این صورت؛ به مصرف این مواد ادامه داده و نمی‌تواند رفتارهای خود را کنترل کند. در این شرایط فرد مصرف‌کننده یا معتاد باید نسبت به ترک اعتیاد اقدام کرده و مواد مخدر را برای همیشه کنار بگذارد. اما؛ این افراد برای ترک و یا درمان اعتیاد دودل بوده و نمی‌توانند تصمیم قطعی بگیرند. طولانی بودن دوره‌های درمانی اعتیاد و آزار و اذیت مصرف‌کنندگان در برخی از کلینیک‌های ترک اعتیاد، باعث شده است این کار برای افراد سخت‌تر شود. ما در این مقاله درباره این موضوع صحبت کرده و بهترین روش‌ها برای ترک این ماده مخدر را مورد بررسی قرار داده‌ایم. اگر برای درمان این بیماری مصمم هستید، در ادامه این مقاله از راه احیا ما را همراهی کنید.

ترک اعتیاد

ترک اعتیاد

مواد اعتیادآور چه در دسته مواد مخدر و چه در دسته محرک‌ها می‌توانند روی عملکرد طبیعی فرد تاثیر بگذارند. در صورتی که فرد به صورت مداوم این مواد را مورد استفاده قرار دهد، مغز به مصرف آن‌ها عادت کرده و فقط در صورت رسیدن مواد مخدر و یا مواد محرک است که فرد می‌تواند تمرکز و آرامش خود را بدست آورد. به همین دلیل افرادی که دچار این بیماری هستند، دائما مصرف خود را افزایش داده و به ترک اعتیاد فکر نمی‌کنند. در این صورت وابستگی به مواد مخدر و محرک و یا همان اعتیاد شکل می‌گیرد. در حالت کلی؛ اعتیاد روی سلامت جسمانی، روحی و روانی افراد تاثیرات مخربی دارد. افسردگی، اختلالات رفتاری و روانی، از جمله مشکلاتی هستند که با مرور زمان برای این افراد ایجاد می‌شوند.

در این میان، بسیاری از بیماران هستند که دوست دارند به زندگی نرمال خود برگشته و سلامت خود را مجددا بدست آورند. بسیاری از کلینیک‌های درمانی که در حوزه اعتیاد فعالیت می‌کنند، با استفاده از روش‌هایی چون؛ بستن افراد، کتک زدن، تهدید کردن و… درمان این بیماری را پیش می‌برند. در صورتی که استفاده از این روش‌ها کاملا غلط بوده و فرد نه تنها اعتیاد را ترک نمی‌کند، بلکه دچار مشکلات روانی بیشتری خواهد شد. بنابراین؛ درمان این بیماری باید در مراکز معتبر ترک اعتیاد و زیر نظر روانشناسان و روانپزشکان صورت پذیرد. چرا که بسیاری از بیماران هنگامی که در دوره بروز علائم ترک قرار می‌گیرند، دچار لغزش شده و تمام زحمات آن‌ها هدر می‌رود.

روش‌های ترک اعتیاد

در ادامه این محتوا از راه احیا به برخی از روش‌های پرکاربرد برای ترک اعتیاد پرداخته‌ایم. شما با استفاده از مطالعه این قسمت از مقاله می‌توانید بهترین راه درمان و یا ترک مواد مخدر را انتخاب کرده و برای همیشه از شر این مواد اعتیادآور خلاص شوید.

دارو درمانی

یکی از راه‌هایی که برای درمان و یا ترک اعتیاد در کلینیک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، دارو درمانی است. در این روش، داروهایی همچون متادون و یا بوپرنورفین به بیمار داده می‌شوند. تجویز این داروها باید در شرایط و دوره زمانی خاصی صورت پذیرد. در حالیکه این داروها به راحتی در دسترس افراد بیمار قرار گرفته و مورد استفاده آن‌ها قرار می‌گیرند. نکته قابل توجه درباره این روش درمانی این است که متادون و بوپرنورفین در دسته داروهای اعتیادآور قرار گرفته و باعث می‌شوند بدن فرد به مصرف این داروها عادت کند. اما نکته مهم‌تر این است که ترک این داروهای اعتیادآور از ترک مواد مخدر بسیار سخت‌تر و یا حتی غیرممکن است.

کلینیک ترک اعتیاد

سقوط آزاد

برخی از خانواده‌ها به محض اطلاع از درگیر شدن یکی از عزیزان خود با این مشکل، آن‌ها را حبس کرده و سعی دارند، تنها در چند روز عزیزان خود را از این مشکل نجات دهند. برخی از آن‌ها نیز عزیزان خود را به مراکز ترک اعتیادی می‌برند که اساس کار آن‌ها ترک جسمانی اعتیاد است. در حقیقت در روش سقوط آزاد به روان فرد توجهی نمی‌شود. به همین دلیل است که فرد بیمار بعد از رهایی از حبس خانگی و یا کلینیک‌های درمانی نامعتبر، به سرعت اقدام به مصرف مواد مخدر می‌کند. در واقع؛ استفاده از این روش و دیگر روش‌های غیر اصولی برای ترک این بیماری، باعث می‌شوند بیمار دچار مشکلات روحی و روانی گردد. از این رو؛ استفاده از روش سقوط آزاد نیز برای ترک اساسی مواد مخدر و یا مواد محرک، توصیه نمی‌شود.

کاهش مصرف مواد مخدر

کاهش تدریجی مصرف مواد اعتیادآور، یکی دیگر از روش‌های ترک اعتیاد است که نسبت به دو روش قبلی نتیجه بهتری داشته است. در این روش فرد به مرور زمان مصرف خود را کاهش داده و بعد از مدت زمان طولانی مصرف مواد مخدر را به طور کلی قطع می‌کند. البته این روش در صورتی نتیجه مثبتی دارد که در کنار آن به مسائل و مشکلات رفتاری و روانی بیمار نیز توجه گردد.

کلینیک راه احیاء

روان درمانی

روان‌درمانی، بهترین و موثرترین روش برای ترک اعتیاد به شمار می‌رود. کاهش تدریجی مصرف مواد مخدر و همزمان با آن، روان‌ درمانی در کنار هم می‌توانند یک روش درمانی بسیار عالی برای این بیماری باشند. در این روش؛ روانشناس و یا روانپزشک با در نظر گرفتن شرایط فرد، مشکلات روانی و رفتاری وی را مورد بررسی قرار می‌دهد. از این رو؛ این مشکل به خوبی ریشه‌یابی شده و برای همیشه از بین خواهد رفت. کلینیک راه احیا، یکی از مراکز معتبری است که با استفاده از روان درمانی، بسیاری از بیماران را به صورت تضمینی درمان می‌کند. برای قطع ریشه اعتیاد در زندگی خود، بهتر است از روش روان‌ درمانی کلینیک اعصاب و روان راه احیا کمک بگیرید.

ترک اعتیاد و کلینیک اعصاب و روان راه احیا

از آنجایی که اعتیاد به عنوان یک بیماری شناخته می‌شود، برای ترک اعتیاد باید به مراکز معتبر مراجعه کرده و از روش‌های علمی و تخصصی برای این کار استفاده شود. کلینیک راه احیا، یکی از مراکز اعصاب و روان است که در زمینه ترک و درمان اعتیاد به خوبی عمل کرده و آماده خدمت‌رسانی به بیماران عزیز می‌باشد. در این کلینیک، درمان تخصصی و ریشه‌ای اعتیاد مد نظر قرار داده شده است. برای این کار از روش‌های مختلف تشخیصی و مشاوره‌ای استفاده می‌شود. درمان‌های دارویی، سم‌زدایی، درمان‌های غیردارویی، درمان‌های انفرادی و گروهی از دیگر راه‌های ترک اعتیار هستند که زیر نظر مشاوران و روانپزشکان صورت می‌گیرند.

کلینیک اعصاب و روان راه احیا، برخلاف بسیاری از کلینیک‌ها و یا مراکز ترک اعتیاد، از داروهای اعتیادآور و مخدردار برای درمان این بیماری استفاده نمی‌کند. چرا که خود این مواد اعتیادآور بوده و بدن بیمار می‌تواند به اینگونه مواد عادت کند. به خاطر داشته باشید که در کلینیک ما، برای هر فرد یک راه درمان متفاوت وجود دارد. چرا که هر فرد نیازهای متفاوتی داشته و این برنامه‌ریزی باید بر اساس شرایط زندگی وی صورت پذیرد. برای ترک اعتیاد و رهایی از این مشکل خانمان‌سوز، با خیالی آسوده به وب‌سایت کلینیک اعصاب و روان راه احیا مراجعه کرده و سپس در قسمت نوبت‌دهی آنلاین، برای فرد مصرف‌کننده نوبت بگیرید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.