جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41358 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • معرفی بهترین ابزار جراحی زنان و زایمان
    02 بهمن 1401 - 18:51
    شناسه : 220199
    1

    به طور کلی زمانی که از روش های غیر تهاجمی در جهت درمان بیماری ها و ناهنجاری ها نتوان استفاده کرد، به کمک ابزار جراحی، جراحی صورت می گیرد. ابزار جراحی زنان و زایمان نیز در جهت جراحی های مربوط به زنان و زایمان به کار می رود.

    پ
    پ

    word image 220199 1 - معرفی بهترین ابزار جراحی زنان و زایمان -

    بهترین ابزار جراحی زنان و زایمان کدام است؟ در جهت درمان بیماری ها و ناهنجاری های مختلف، اقدامات درمانی گوناگونی بنا بر صلاحدید پزشک تجویز می شود. این اقدامات درمانی می تواند روش های دارودرمانی و دیگر روش های کم تهاجمی باشد و یا از جراحی در جهت درمان استفاده شود.

    جراحی بافت های مختلف بدن هر کدام نیاز به ابزار جراحی مخصوص به خود را دارد. جراحی های زنان و زایمان نیز نیازمند ابزار های مخصوص آن می باشند.

    معرفی ابزار جراحی زنان و زایمان

    به طور کلی زمانی که از روش های غیر تهاجمی در جهت درمان بیماری ها و ناهنجاری ها نتوان استفاده کرد، به کمک ابزار جراحی، جراحی صورت می گیرد. ابزار جراحی زنان و زایمان نیز در جهت جراحی های مربوط به زنان و زایمان به کار می رود.

    شاخه زنان و زایمان از علم پزشکی شامل چندین نوع جراحی و درمان بیماری های مختلف است. به همین جهت ابزار های جراحی این حوزه نیز با توجه به نوع جراحی و بخش مورد جراحی متفاوت می باشد. ابزار جراحی زنان و زایمان شامل تجهیزات مختلف جراحی است که در اتاق عمل برای این گروه جراحی ها مورد استفاده واقع می شود.

    لازم به ذکر است که ابزار جراحی زنان و زایمان ابزار های غیر الکتریکی بوده و کاربرد های متنوعی دارد. جنس این ابزار ها از استیل ضد زنگ است. در واقع اغلب ابزار های جراحی امروزه از این جنس ساخته می شود.

    ویژگی های ابزار جراحی زنان و زایمان

    نوعی از ابزار های تخصصی حوزه زنان، از جنس سرامیک خاص تولید می گردد. ابزار های جراحی زنان کاربری های متنوعی دارند. از این دسته ابزار ها در جهت برش، نمونه برداری، باز کردن و همچنین بخیه ناحیه باز شده استفاده می گردد.

    ابزار های جراحی زنان در ابعاد و اشکال و طول های مختلفی تولید می شوند. به همین جهت است که در ست های این جراحی ها انواع سایز های ابزار جراحی قرار داده می شود.

    ابزار های جراحی زنان و زایمان مانند دیگر تجهیزات جراحی نظیر ست های جراحی ارتوپدی، باید به نحوی باشند که انجام ضدعفونی آن ها به راحتی صورت گیرد. چرا که در غیر این صورت احتمال بروز عفونت و بیماری های مختلف در اثر جراحی وجود دارد.

    بهترین ابزار جراحی زنان و زایمان

    همانطور که گفته شد شاخه زنان در علم پزشکی شامل درمان بیماری های بسیار متنوعی است. به همین جهت ابزار های این جراحی شامل چندین ست مختلف می باشد. برای جراحی های مختلف از ست های مخصوص آن جراحی استفاده می شود. تناکولوم یکی از ابزار های این جراحی ها می باشد. این ابزار دو دندانه داشته و در جهت گرفتن سرویکس از آن استفاده می شود.

    اسپکولوم

    اسپکولوم یکی از ابزار های پر کاربرد در زمینه پزشکی است. نوع واژینال اسپکولوم در جهت باز کردن واژن در این جراحی ها استفاده می شود. اکارتور یا دور کننده نیز از جمله دیگر ابزار های جراحی زنان است. این ابزار فضای مناسب برای مشاهده سرویکس را فراهم می کند.

    قیچی کج

    قیچی کج در جهت برداشتن رحم در جراحی زنان مورد استفاده قرار می گیرد.کلمپ رحمی، سوزن گیر، سوند رحمی نیز دیگر ابزار های این جراحی ها می باشند.کورت در جهت تراشیدن لایه ای از درون رحم استفاده می شود.

    دیلاتور

    دیلاتور جهت گشاد کردن سرویس، هیسترومتر برای اندازه گیری رحم و فورسپس لوله برای گرفتن لوله های فالوپ در این جراحی ها استفاده می شوند.پنس جفت یکی از ابزار های کاربردی در این جراحی ها است که از آن در جهت گرفتن جفت استفاده می گردد.پنس بیوپسی نیز جهت نمونه گیری این جراحی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

    انواع ست جراحی زنان

    همانطور که گفته شد ست های جراحی مختلفی در جراحی های زنان مورد استفاده قرار می گیرند که استفاده از آن ها برای هر یک از جراحی ها به صورت جداگانه صورت می گیرد. پزشک جراح از ست جراحی مخصوص هر جراحی برای آن استفاده می کند و به مجموعه ای کامل از ابزار های مربوط به آن دسترسی خواهد داشت.

    از انواع ست های جراحی زنان می توان ست جراحی هیسترکتومی ابدومینال یا واژینال اشاره داشت. ست جراحی کیست تخمدان و ست جراحی توبکتومی دو نوع دیگر از ست های جراحی زنان می باشند. ست کورتاژ، ست زایمان، ست سزارین نیز هر یک در جهت جراحی های مخصوص خود مورد استفاده قرار می گیرند.

    از دیگر انواع ست جراحی زنان می توان به ست جراحی اپی زیاتومی و ست جراحی IUD اشاره داشت.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.