×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

C:\Users\Anita-Computer\Desktop\SEO\11\لیست انواع آجر نما\لیست-انواع-آجر-نما.jpg

با توجه به اینکه آجرهای نما ویژگی ها و کاربردهای متعددی دارند، انواع مختلفی نیز دارند. در این بخش شما را با انواع آجرنماهای ساختمان آشنا می‌کنیم تا بتوانید در زمان خرید بهترین نوع را انتخاب کنید. البته به شما توصیه می‌کنیم حتما با یک کارشناس خبره و خوش سلیقه در این حوزه نیز صحبت کنید تا به شما راهنمایی‌های لازم را بدهد.

آجر نما چه ویژگی هایی دارد

همان گونه که در بالا گفتیم، یکی از مصالح ساختمانی پر مصرف در طراحی نما، آجر نما می باشد. همان گونه که از نام این محصول پیداست، از آن در طراحی نمای ساختمان استفاده می شود.

متریالی که به این منظور مورد استفاده قرار می گیرد، باید از مقاومت کافی در برابر گرما، رطوبت و نفوذ آب برخوردار باشد.

خرید آجرهای نما، عموما دارای تنوع رنگی بوده و از این رو دست افراد برای انتخاب نمونه متناسب با سلیقه و سایر المان ها را باز می گذارد. از آن جایی که این متریال در معرض تابش نور خورشید قرار دارد، رنگ آن باید از ماندگاری بالایی برخوردار باشد.

در ساخت برخی از مدل های این نوع آجر از فناوری نانو استفاده می شود و همین امر باعث بالا رفتن استحکام و مقاومت آن ها در برابر شرایط محیطی متفاوت می شود. آجرهای نما عموما دارای مقاومت فشاری بالایی هستند.

این نوع آجر نسبت به نمونه های معمولی سبک تر بوده و نصب آن ها آسان تر می باشد. از دیگر ویژگی های این متریال می توان به طول عمر بالا و عدم ایجاد هرگونه خوردگی در آن ها اشاره کرد.

این محصول در صورت نصب صحیح، هیچ گاه دچار لق شدگی نشده و نیاز به استفاده از نگهدارنده نیز ندارد. یکی از ویژگی های بارز این محصول خاصیت عایق دما بودن آن می باشد که می تواند از اتلاف انرژی جلوگیری به عمل آورد.

انواع آجر نما

آجرهای نما با توجه به ویژگی های متفاوتی که دارند به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت

معرفی انواع آجرنمای عایق صوت

C:\Users\Anita-Computer\Desktop\SEO\11\لیست انواع آجر نما\معرفی-انواع-آجرنمای-عایق-صوت.jpg

آجرهای معمولی مانند سایر متریال‌های نمای ساختمان نویزها را از خود عبور می‌دهند؛ اما با پیشرفت تکنولوژی آجرهایی با قابلیت جذب صدا و عایق صوتی تولید شده‌اند. آجرنما عایق صوتی مانع درز کردن و نشت کردن انرژی به صورت صوت و حرارت و دما می‌شود. با گسترش آلودگی‌های صوتی در جامعه امروزی و سطح شهرها آجرنمای عایق صوتی کاربردهای بسیار گسترده‌ای می‌تواند داشته باشد.

کاربرد های آجر نما با عایق صوت

آجر نما با قابلیت عایق صوتی در انواع ساختمان‌ها قابل اجرا است. مخصوصا در ساختمان‌هایی که دیوار آن تکمیل و ساخته شده‌اند استفاده از آجر به عنوان عایق صوتی کاربرد بسیار دارد. آجرهای عایق صوت علاوه بر کاهش و جلوگیری از عبور صدا باعث جلوگیری از انعکاس صدا در محیط نیز می‌شوند. مکان‌هایی که استفاده از آجر نما عایق صوت بیشتر کاربرد دارند عبارت‌اند :

  • بیمارستان‌ها و آسایشگاه‌ها
  • دیوارهای مشترک بین دو واحد هم تراز اتاق خواب ها
  • فضاهای مشترک مشاعات ساختمان همچون لابی و راه پله ها
  • کافه‌ها
  • استفاده بر روی پارتیشن های ادارات
  • این آجرها علاوه بر نمای ساختمان خاصیت نسوز بودن را نیز دارا هستند.
  • انواع آجر نما عایق صوت
  • آجرهای عایق دما و صوت در انواع مختلف برای نمای داخلی خانه و نمای بیرون ساختمان کاربرد دارند.

آجرهای آنتنیک

این نوع آجر دارای ۲۰ رنگ مختلف بوده و ۷۰ درصد در مقابل صوت عایق شده است. رنگ سفید آن مناسب ترین قیمت را دارد. اکثراً برای نمای داخل ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای ایجاد عایق صوتی بین دیواره‌های میانی دو واحد یا بین دو اتاق کاربرد دارد.

آجرهای طرح سنگ یا آجر مصنوعی

این آجر نما علاوه بر نما‌های داخل ساختمان در نمای بیرونی ساختمان هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آجرهای طرح چوب

به جرات می‌توان گفت بهترین آجر برای عایق صوت تایل‌های طرح چوب هستند. این نوع آجرنما اکثراً برای نمای بیرونی ساختمان قابل استفاده هستند و در نمای داخلی نیز زیبایی خیره کننده خواهند داشت.

آجر نمای طرح چرم

این آجر نما ویژگی‌هایی همچون آجرهای نسوز دارد. تنوع رنگ بیشتر و ویژگی عایق صدا آن را از آجر نسوز متمایز می‌کند.

تایل‌های بتن اکسپوز نما

ضد زلزله و عایق صوت بودن از ویژگی‌های آجرهای بتن اکسپوز نما محسوب می‌شوند. این آجرها برای نمای بیرون ساختمان و دکوراسیون داخلی مدرن کاربرد بسیار دارند

آجر نما با قابلیت ضد زلزله بودن

C:\Users\Anita-Computer\Desktop\SEO\11\لیست انواع آجر نما\آجر-نما-با-قابلیت-ضد-زلزله-بودن.jpg

متریال آجر‌های ضد زلزله معمولا از ترکیب چند درصد خاک رس، خاک نسوز و مقداری افزودنی دیگر که از آسیاب سنگ‌ها و مواد معدنی به دست می‌آیند؛ تشکیل شده است. آجرهای ضد زلزله که در نمای ساختمان کاربرد دارند در مقابل ریزش مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند. این ویژگی آجر نمای سازه ایمن بودن ساختمان را تا حدود زیادی بالا می‌برد. آجر ضد زلزله نما مقاومت دیوار و ساختمان را افزایش می‌دهد.

انواع آجر نمای ضد زلزله

آجر لفتون در نمای ساختمان و ساخت دیوار چینی استفاده می‌شود. این متریال علاوه بر مقاومت در برابر ریزش، از قیمت مناسب و به صرفه‌ای برخوردار است.  آجر‌های شیاردار که به صورت نما خشک نصب می‌شوند از آجر های پرطرفدار به حساب می‌آیند. آجر سوراخ‌دار یا آجر ماشینی وزن پایینی دارد و مقاومت دیوار را به بالاترین حد ممکن می‌رساند.

آجرنما شاموتی

این محصول نمونه ای از آجرهای بادوام می باشد که در طراحی نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. این متریال در رنگ و ابعاد مختلف تولید و مورد استفاده قرار می گیرد.

رنگ های زرد، زرد متمایل به نارنجی، قهوه ای روشن، قهوه ای اخرایی، قهوه ای تیره و نارنجی تیره از جمله رنگ های این محصول می باشند. این متریال در شکل های مستطیل و مربع تولید و به بازار عرضه می شود. آجرنما شاموتی را می توان در دسته آجرهای نسوز قرار داد.

آجر نما پلاک

یکی دیگر از انواع آجرنما، آجر پلاک می باشد که در برابر تغییرات محیطی مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. در ساخت این محصول از خاک رس و افزودنی های دیگر استفاده شده و می توان آن را در رنگ های مختلف هم چون زرد، نارنجی و قهوه ای تهیه و در نمای ساختمان مورد استفاده قرار داد.

از ویژگی های این محصول می توان به مقاومت آن در برابر حریق و آتش سوزی و کم ترین میزان شوره زدگی در شرایط مختلف آب و هوایی اشاره کرد. به احتمال زیاد نام آجرنما قزاقی را تا به حال شنیدید.

بد نیست بدانید این محصول نوعی آجر پلاک است که در طراحی نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. از ویژگی های این متریال می توان به رنگ روشن آن ها و امکان تولید در ابعاد و ضخامت های مختلف اشاره کرد.

آجر نما رستیک

این متریال در دسته انواع آجر نسوز قرار دارد و از آن هم به عنوان آجر نما و هم در طراحی داخلی استفاده می شود. این آجر از لحاظ ابعاد به آجرهای معمولی شباهت دارد، اما از لحاظ ظاهری دارای ناهمواری هایی می باشد که می تواند در زیبایی هرچه بیش تر نمای ساختمان دخیل باشد.

آجرنما حصیری

این متریال از دیگر انواع آجرنما بوده و همان طور که از نام آن پیداست، دارای بافتی شبیه به حصیر می باشد. این محصول دارای تنوع بالایی در رنگ و طرح بوده و می تواند نمای متفاوتی در ساختمان ایجاد کند.

نمونه ای از این آجر به شکل لعابی تولید می شود و از این رو از مقاومت بالاتری در برابر نور خورشید برخوردار می باشد. آجرنما حصیری لعابدار نمای بسیار زیبایی داشته و از این رو باعث طراحی زیبای نمای ساختمان می شود.

آجرنما کرکره ای

این محصول از زیبایی زیادی برخوردار بوده و از این رو محبوبیت بالایی در به کارگیری در طراحی نما دارد. در ساخت این محصول  از خاک نسوز استفاده می شود و به همین خاطر می توان آن را در دسته آجرهای نسوز قرار داد.

آجرنما کرکره ای از قابلیت حفظ دما و مقاومت در هر شرایطی برخوردار می باشند و در رنگ های تیره و قهوه ای مایل به قرمز به بازار عرضه می شود.

این متریال می تواند تا دمای بالاتر از ۱۰۰۰ درجه سانتی گراد را تحمل کند. استفاده از این نمونه آجر نما باعث افزایش دوام و استحکام نمای ساختمان می شود و از ایجاد شوره بر روی آجر جلوگیری به عمل می آورد.

آجرنما لعابی

در ساخت این متریال از مواد اولیه آجرهای معمولی استفاده شده و پس از ساخت از یک لایه لعاب مقاوم بر روی آن ها استفاده می شود. این لعاب در رنگ های مختلف تولید شده و می توان آن را به عنوان یک لایه محافظ در نظر گرفت.

این لایه محافظ باعث بالا رفتن ثبات آجر لعابی می شود. از جمله ویژگی های این محصول می توان به مقاومت بالای آن ها در برابر تغییرات شرایط آب و هوایی، نفوذ رطوبت، هوازدگی، فرسایش و مواد شیمیایی اشاره کرد.

این محصول در رنگ های مختلف تولید و به بازار عرضه می شود. تنوع رنگی این محصول می تواند در زیبایی هرچه بیش تر ساختمان تاثیرگذار باشد.

آجر نما نسوز

نمونه ای از پرطرفدارترین و پرکاربردترین انواع آجر نما، خرید آجر نسوز نما می باشد. این محصول از مقاومت بالایی در برابر حرارت برخوردار بوده و نمونه ای از مصالح پرکاربرد در ساختمان سازی به شمار می رود.

استفاده از این محصول می تواند عملکردی شبیه به عایق داشته و از اتلاف انرژی در ساختمان جلوگیری به عمل آورد. از دیگر ویژگی های این محصول می توان به مقاومت آن در برابر رطوبت، بارندگی، شرایط مختلف جوی و فرسایش اشاره کرد.

رنگ آجر نما

C:\Users\Anita-Computer\Desktop\SEO\11\لیست انواع آجر نما\رنگ-آجر-نما.jpg

به طور کلی می توان گفت این محصول از طیف رنگی متنوعی برخوردار می باشد که می تواند در زیبایی هرچه بیش تر ساختمان تاثیرگذار باشد.

امروزه بیش از ۱۰۰ نوع آجر نما در طیف رنگی متنوع در بازار وجود دارد که از آن ها نه تنها در طراحی نمای ساختمان، بلکه در دکوراسیون داخلی نیز استفاده می شود.

از جمله رنگ های این محصول می توان به طیف رنگی قهوه ای، که شامل رنگ های قهوه ای روشن، تیره و قهوه ای با بافت های ریز و درشت، طیف رنگی نارنجی با رنگ های نارنجی مایل به قهوه ای، زرد مایل به نارنجی، نارنجی تیره، نارنجی روشن، آجر نما زرد، زرد تیره و رنگ آجر نما قرمز با بافت های ریز و درشت و نمونه رنگ هایی نظیر  خاکستری، سفید و طوسی اشاره کرد.

نکته پایانی لیست انواع آجر نما

ما در این نوشته به بررسی آجر نما، انواع و ویژگی های این محصول پرداختیم. همانطور که گفتیم آجر نما برای ایجاد نمایی زیبا در ساختمان‌ها و خانه‌ها به کار می‌رود.

امروزه با پیشرفت صنعت ساختمان، آجرها کمتر در اسکلت سازه‌ها به کار می‌روند، اما همچنان در نمای ساختمان و بدنه به کار می‌روند. آجر نما علاوه بر این که باید از استانداردها لازم برخوردار باشد، لازم است که در برابر گرما، رطوبت و نفوذ آب مقاوم باشد و به‌ آسانی آسیب نبیند.

منبع: https://iran-niaz.com

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.