چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41348 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آیا خودارضایی باعث مرگ می شود
    05 بهمن 1401 - 13:49
    شناسه : 222229
    0

    اغلب افراد بالخصوص جوانان این سوال را در ذهن دارند که آیا خودارضایی باعث مرگ می شود و اینکه راه کار عملی برای ترک خودارضایی برای افزایش لذت ترک استمناء چه می باشد؟ بنابراین اگر شما نیز به دنبال پاسخ سوال خود هستید, می توانید تا انتهای این محتوا همراه ما باشید.

    پ
    پ

    اغلب افراد بالخصوص جوانان این سوال را در ذهن دارند که آیا خودارضایی باعث مرگ می شود و اینکه راه کار عملی برای ترک خودارضایی برای افزایش لذت ترک استمناء چه می باشد؟ بنابراین اگر شما نیز به دنبال پاسخ سوال خود هستید, می توانید تا انتهای این محتوا همراه ما باشید.

    word image 222229 1 - آیا خودارضایی باعث مرگ می شود -

    آیا خودارضایی باعث مرگ می شود؟

    طبق تحقیقات میدانی گروه رسانه ای بامردم; بسیاری از جوانان جامعه به دلیل کمبود اعتماد به نفس و بیکاری شدید در طول روز, به عادت های مخربی همچون خودارضایی مبتلا می شوند که متاسفانه این موضوع می تواند مشکلاتی را برای آن ها تا حد مرگ رقم بزند. برخی از افراد این سوال را از کلینیک های ترک خودارضایی و مشاوران می پرسند که آیا خودارضایی باعث مرگ می شود یا خیر؟ که برای پاسخ به این سوال باید به عوارض های خودارضایی بپردازیم.

    اثرات جسمی خودارضایی در مردان و زنان

    تفاوتی بین نحوه انجام خودارضایی وجود ندارد و فرق اصلی در این است که شما این عادت را در طول روز و یا در طول ماه چندین مرتبه انجام می دهید. عموماً افراد مجرد زیر ۲۵ سال بیشتر گروه از مردم جامعه هستند که به استمناء مبتلا هستند و البته این موضوع بدین معنا نیست که افراد متاهل بالای ۲۵ سال چنین کارهایی را انجام نمی دهند. در واقع خودارضایی را می توان یکی از اعمال رایج و ناخوشایند در جوامع امروزی دانست که یکی از عواقب اصلی آن ریزش مو می باشد که در ادامه با اثرات جسمی خودارضایی آشنا می شوید و مهمترین این عوارض عبارتند از:

    • افزایش میل جنسی

    بسیاری از افراد جامعه بر این باورند که خودارضایی، مانند رابطه جنسی طبیعی، میل جنسی را کنترل می کند اما باید بدانید که اینطور نیست. در طول رابطه جنسی طبیعی، همه چیز به طور طبیعی پیش خواهد رفت و فرد به طور کاملا طبیعی تحریک شده و در نهایت ارضا می شود. اما در خودارضایی به دلیل تحریک اجباری آلت تناسلی, در نهایت سبب ارضای نیروی جنسی به صورت اجبار خواهد شد. در واقع در زمان خودارضایی، تحریک جنسی به صورت مصنوعی انجام شده و در طی آن فرد به حداکثر لذت جنسی نخواهد رسید. لذتی که او ممکن است هرگز در یک رابطه جنسی طبیعی تجربه نکند و به همین دلیل تکرار این عمل نه تنها میل جنسی را کنترل نمی کند بلکه سبب افزایش میل جنسی می شود.

    • نارضایتی از رابطه جنسی طبیعی

    از آنجایی که نیاز جنسی در حین خودارضایی به طور مصنوعی برطرف می شود، فرد خیلی سریع وارد مرحله برانگیختگی جنسی شده و لذت زیادی را تجربه نمی کند. در واقع این مشکل مربوط به اولین لحظات خودارضایی بوده و پس از مدتی فرد مجبور به تکرار خودارضایی می شود تا به تجربه اولیه برسد. اما در یک رابطه طبیعی معمولا هیچ فشار و تحریکی ناشی از وسایل مصنوعی وجود نداشته و در نتیجه مرد به لذتی که در زمان خودارضایی تجربه کرده دست نخواهد یافت.

    • کاهش انرژی و ضعف جسمانی

    معمولا آقایان بعد از انزال و خانم ها بعد از ارگاسم در حین مقاربت احساس خستگی زیادی می کنند و نیاز به استراحت دارند. مقاربت طبیعی معمولا هر چند روز یکبار اتفاق می افتد، بنابراین بدن زمان کافی برای جبران انرژی از دست رفته را خواهد داشت که در استمناء اینگونه نیست. در واقع این موضوع باعث می شود که بدن انسان نتواند انرژی از دست رفته را جبران کند و تکرار مداوم خودارضایی باعث ایجاد ضعف جسمانی دائمی در فرد خواهد شد. همچنین فرد در طول روز احساس خستگی جسمی و روحی زیادی می کند و حتی استراحت نمی تواند این احساس خستگی و ضعف را در وی جبران و برطرف کند.

    • ریزش مو

    مهمترین مشکلاتی که برای افراد در هنگام ابتلا شدید به خودارضایی به وجود می آید, ترشح هورمون دیهیدروتستسترون می باشد. این هورمون سبب بلاک شده لایه های هورمون کف سر شده و بعد از مدتی فرد را با تضعیف فولیکول مو و ریزش مو همراه می کند.

    word image 222229 2 - آیا خودارضایی باعث مرگ می شود -

    اثرات روانی خودارضایی در مردان و زنان

    علاوه بر عوارض جسمی, عوارض و پیامدهای روحی نیز می توان برای خودارضایی بیان کرد که مهترین این موارد عبارتند از:

    • بی حوصلگی

    بسیاری از افرادی که به خودارضایی اعتیاد دارند, بی حوصله هستند چرا که خودارضایی باعث کاهش قدرت بدنی و افزایش خستگی در افراد می شود. در نتیجه فرد حوصله و انرژی کافی برای انجام کاری را نخواهد داشت و افرادی که به مدت طولانی خودارضایی می کنند, معمولاً به چیزی جز ارضای نیاز جنسی خود فکر نمی کنند.

    • عدم تمرکز

    خودارضایی در مردان و زنان با ضعف حافظه و کاهش تمرکز همراه می باشد چرا که فرد معتاد به خودارضایی بیشتر توجه خود را به مسائل جنسی معطوف می کند و تمرکز بر سایر موضوعات برای او دشوار است. بنابراین فرد حواسش پرت بوده و نمی تواند مشکلات و مسائل زندگی یا کاری خود را به خوبی تحلیل و حل کند.

    • اضطراب شدید و مداوم

    معمولا افرادی که به طور مرتب خودارضایی می کنند, ذهنی آشفته و ناآرام خواهند داشت و این افراد دائماً مشغول تصورات ذهنی هستند و نمی توانند با افکار جنسی خود مقابله کنند. این مشکل باعث ایجاد استرس در این افراد شده و فعالیت های دیگر آنها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

    • پرخاشگری و عصبی بودن

    تحقیقات نشان می دهد که خودارضایی طولانی مدت فرد را بسیار حساس کرده و این حساسیت فرد به نور، صدا یا حرکت ممکن است به مروز زمان افزایش و گسترش پیدا کند. محرک های محیطی می توانند تجربه خودارضایی را به فرد یادآوری نمایند و در نتیجه چون در محل کار یا خانه نمی تواند این کار را انجام دهند, نسبت به دیگران عصبانی و پرخاشگری نشان می دهند.

    • افسردگی

    افسردگی یکی از عوارض شایع در زنانی است که به عادت خودارضایی مبتلا هستند. غالبا زنان در رابطه جنسی قبل از دخول باید از نظر ذهنی برای تجربه ارگاسم یا لذت جنسی واقعی آماده باشند که در خودارضایی معمولا زمینه ذهنی برای زنان ایجاد نشده و فرد خیلی زودتر لذت جنسی را تجربه می کند. این مشکل باعث می شود خانم ها از نظر عاطفی احساس پوچی کرده و کم کم سبب افسردگی در هریک از آن ها شود. word image 222229 3 - آیا خودارضایی باعث مرگ می شود -

    فواید رزرو مشاوره ترک خودارضایی در کلینیک لذت ترک

    یکی از مهمترین فواید ترک خودارضایی با گرفتن مشاوره, جلوگیری از بروز عوارض های جسمی و روحی می باشد که غالبا با ترک خودارضایی هورمون های بدن به سطوح تعادل خواهند رسید. ترک خودارضایی هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی برای فرد مبتلا مفید خواهد بود چرا که زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر شما نیز می خواهید از شر خودارضایی خلاص شوید باید اقدام به رزرو مشاوره ترک خودارضایی از کلینیک های معتبر کنید که یکی از این کلینیک ها, لذت ترک می باشد. شاید باور نکنید ولی این مرکز تاکنون توانسته بسیاری از افراد را به دامن سلامتی بازگرداند و از شر خودارضایی خلاص کند.

    منبع: کلینیک ترک خودارضایی لذت ترک www.LezateTark.ir

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.