×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

ماجرا قاری مشهور سعید طوسی که بدون شک نماینده قشر بزرگ قرآنی کشور به حساب نمی‌آید، برای معاندان به حربه ای تبدیل شده بود تا اینکه کینه‌های خود را نسبت به دین مبین اسلام بروز دهند.

سعید طوسی

این دو هفته‌ای که بر کشور گذشت دشمنان اسلام و نظام مسئله‌ای که ناشی از لغزش برخی چهره‌های مدعی بود را به دستاویزی برای توهین و تخریب مقدسات تبدیل کردند. ماجرا قاری مشهور که بدون شک نماینده قشر بزرگ قرآنی کشور به حساب نمی‌آید، برای معاندان به حربه ای تبدیل شده بود تا اینکه کینه‌های خود را نسبت به دین مبین اسلام بروز دهند. این جریان که از تعلل و غفلت صورت گرفته در این ماجرا کمال استفاده را کردند، به گونه‌ای در حال مسموم کردن فضا بودند که نگاه مردم مومن ایران را به موئلفه‌های دینی بد کنند، ولی در این کار موفق نبودند.

سیاست شکست خورده ماله کشی!

مسئله‌ای که بیشتر از هر موضوعی در این ماجرا سبب تامل شد، تلاش برخی مدعیان اخلاق‌مداری برای کمرنگ کردن اصل اتفاق بود. اینکه در مسیر جلوگیری از سوء استفاده دشمنان از رخداد‌های این چنینی باید تلاش کرد و اجازه همچین اقداماتی را نداد، خود موضوعی است که هیچ شکی در آن وجود ندارد ولی برخی سعی داشتند تا اتهامات وارده را در اذهان عمومی کمرنگ جلوه‌دهند! که این اقدام اگر گناهش بیشتر نباشد، همسطح با اتهامات وارده است.

تقصیر که بود؟

در وقوع این رویدادهای نامبارک همگان مقصر هستند و نمی‌توان به شخصه یک فرد را متهم و همه‌کاره معرفی کرد. بنابراین باید به دنبال راه چاره بود تا مشکلات اصلی و ریشه‌ای را پیدا و سایه شوم آن را از سر جامعه به دور کرد. در همین راستا برای ریشه یابی فاجعه رخداده به سراغ یکی از چهره‌های سیاسی-دینی رفتیم که هم تریبون مجلس را در اختیار دارد و هم از تریبون نمازجمعه می‌تواند مشکلات را اعلام و رفع کند. حجت‌الاسلام و المسلمین محمد‌تقی رهبر، امام‌جمعه موقت اصفهان و نماینده ادوار مجلس در گفت‌و گو با «خبرنگار سیاسی خبرگزاری مرداد» می‌گوید که ما در اطلاع‌رسانی ضعیف عمل کردیم و اگر قرار است در این زمینه حکمی صادر شود باید بدون هیچ مساحمه‌ای به اجرا بنشیند. در ادامه گفت‌‌وگوی مارا با امام جمعه اصفهان پی‌می‌گیریم:

 – با توجه به شرایط پیش آمده درمورد آقای طوسی، دشمنان و بدخواهان سعی بر ضربه زدن به اسلام و قرآن را دارند ،برای مقابله با این پدیده شوم باید چه کار ی انجام داد؟

در جوامع مختلف افراد به اتهام های گوناگون دستگیر می‌شوند و تا زمانی که اتهام فرد درحال بررسی باشد و حکمی ازسوی دستگاه قضا صادر نشود، نمی‌توان فرد را محکوم کرد. درمورد مسئله آقای طوسی نیز باید اشاره کنیم موج سواری از سمت دشمنان و مخالفان است آنها با اشاعه فحشا و بادامن زدن  به موضوع، قصد تخریب دین وقرآن را دارند ولی ما با مدیریت صحیح برموضوع پیش آمده  می‌توانیم جلو سوءاستفاده دشمن را بگیریم.

– به نظر شما چرا ماجرا به اینجا ختم شد؟

 در اطلاع رسانی ضعیف عمل کردیم ولی پرونده در دستگاه قضا مطرح ودرحال رسیدگی است ، هرحکمی صادرشود بدون تبعیض ومسامحه اجرا خواهد شد وبه اطلاع عموم می‌رسد.این اقدام باعث رفع ابهام در جامعه می‌شود و با این کارخیلی ازسلاح‌های دشمن ورسانه های آن گرفته خواهدشد.

– قرآن درمورد برخورد با این گونه مسایل چه توصیه های دارد؟

قرآن درمورد هر موضوع خلاف شریعت صریح  صحبت کرده و احکام ومجازاتی را صادر کرده است در احکام الهی هرحکمی نسبت به هرموضوعی که  صادرشده باید همان حکم اجراشود.

– به نظر شما دلیل اصلی این اتفاق‌ها و رویدادها چیست؟

عصرحاضر، عصر اطلاعات و رسانه  است. دشمن با دردست داشتن تجهیزات اطلاع‌رسانی قوی سعی درتخریب دین  اسلام ونظام رادارد ما باید با روشنگری و اطلاع رسانی شفاف مقابله کنیم.

– شما برای رفع اینگونه مشکلات درجامعه چه راهکاری دارید ؟

درهرجامعه ای فساد وجود دارد. راهکار اسلام برای جلوگیری ازفساد محاکمه فرد متخلف  وبیان اجرا حکم به افراد جامعه است.  درمورد آقای طوسی افکارعمومی کنجکاو هستند باید ابهام زدایی و روشنگری شود تا دشمن نتواند سوءاستفاده کند.

ملت منتظر جواب پرونده هستند

بدون شک بیشتر اقشار جامعه با این فرد از خانواده روحانیت موافق هستند که نباید به گونه ای با این پرونده برخورد می‌کردند که سبب سوءاستفاده معاندان شود و از سویی نیز باید صدای اعتراض خانواده‌هایی که مدعی هستند مورد ظلم واقع شده‌اند نیز شنیده می شد. حال باید منتظر ماند و دید که قوه‌محترم قضاییه به ویژه در این پرونده خاص چگونه عمل خواهد کرد و سرعت رسیدگی به این موضوع را افزایش خواهد داد یا خیر.

هشدار،دنیای سانسور به پایان رسیده‌است

نکته دیگری که در همین حال مسئولان و سایراقشار جامعه باید به آن توجه داشته باشند این است که دیگر زمان سانسور و پنهانکاری با توجه به ایجاد شبکه‌های مختلف اطلاع‌رسانی و فضای مجازی گذشته است. همانطور که کوچکترین اتفاق در دوردست‌ترین نقاط دنیا در کمترین زمان ممکن جهانی می شود، پنهانی ترین اتفاق‌ها نیز با وجود این فضای مجازی و ارتباطی به گوش همه مردم خواهد رسید و کمرنگ کردن آن دیگر غیر ممکن شده‌است. مسئولان باید بدانند که هرگونه مساحمه و ملایمت در برابر فساد اعم از اخلاقی و اقتصادی تنها به اعتماد مردم ضربه می زند و در نیتجه دود این اقدامات به چشم همگان خواهد رفت.


 منبع: خبرگزاری مرداد/انتشاردهنده: علیرضا پرندوش

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.