پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41448 تعداد نوشته های امروز : 15 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آنچه باید در مورد اکارتور یکبارمصرف موضع جراحی بدانیم
    09 بهمن 1401 - 19:33
    شناسه : 232035
    0

    اکارتورها از جمله وسایلی هستند که برای کنترل عفونت و ایجاد دید کافی برای جراح به خصوص در جراحی ­های شکمی استفاده می ­شوند. در ادامه با این محصول بیشتر آشنا می ­شویم.

    پ
    پ

    عفونت یکی از عوارض شایع و پر هزینه جراحی است که تأثیر زیادی بر نتایج جراحی دارد و ممکن است منجر به اختلال در ترمیم زخم شود و بیمار نیاز به عمل مجدد پیدا کند و یا در بهترین حالت منجر به افزایش استفاده از آنتی بیوتیک ­ها و افزایش مدت زمان بستری شدن بیمار در بیمارستان می شود. بنابراین پیشگیری و کنترل عفونت یک هدف مهم در ارائه مراقبت ­های جراحی است. همچنین در شروع جراحی ­های مختلف برای رسیدن به محل اصلی جراحی و ایجاد دید مناسب می ­بایست بافت ­های مسیر و سایر بافت ­های جانبی کنار زده شوند تا جراح با دقت کار خود را انجام دهد. اکارتورها از جمله وسایلی هستند که برای کنترل عفونت و ایجاد دید کافی برای جراح به خصوص در جراحی ­های شکمی استفاده می ­شوند. در ادامه با این محصول بیشتر آشنا می ­شویم.

    word image 232035 1 scaled - آنچه باید در مورد اکارتور یکبارمصرف موضع جراحی بدانیم - اکارتور یکبار مصرف

    اکارتور موضع جراحی چیست؟

    اکارتورها در سال­ های اخیر به‌ طور گسترده در جراحی ­های مختلف مورد استفاده قرار می­ گیرند و به جراحان اجازه می ‌دهند تا کارآمدتر و ایمن تر عمل کنند. این ابزار شامل دو حلقه می باشد که توسط یک استوانه­ پلاستیکی به هم متصل شده­ اند. حلقه­ های بالا و پایین اکارتور پس از قرار گرفتن در موضع، موجب کشش دیواره ­های اکارتور و به دنبال آن دیواره موضع جراحی شده که این کار فضا را برای دید بهتر تیم جراحی باز می­ نماید. به این محصول، رترکتور یکبار مصرف نیز گفته می شود.

    بنابراین اکارتورها با ایجاد یک فضای 360 درجه، نه تنها زخم را در حین جراحی می ‌پوشانند و به کاهش میزان عفونت در جراحی ‌های شکمی کمک می‌ کنند، بلکه فضای کافی برای تجسم و دسترسی جراح به اندام‌ ها و بافت ‌ها را فراهم می ‌کنند.

    چرا از اکارتور استفاده کنیم؟

    تجمع باکتری روی پوست اطراف موضع جراحی بیمار شایع­ ترین منبع عفونت در محل جراحی می­ باشد. در مقایسه با انواع دیگر جراحی ‌ها، جراحی ‌های شکمی معمولاً با توجه به برش بزرگتر و دستکاری بیشتر محل عمل با زخم ‌های آلوده تر همراه هستند و نرخ عفونت بالایی دارند. بنابراین عفونت محل جراحی یکی از شایع­ ترین عوارض جراحی شکمی است و میزان مشکلات بعد از عمل، مرگ و میر و هزینه­ های پزشکی را به میزان قابل توجهی افزایش می ­دهد. به همین دلیل کاهش بروز عفونت برای بهبود کیفیت زندگی بیماران و همچنین کاهش هزینه ­های پزشکی ضروری است.

    یک راه حل برای رفع مشکل عفونت، استفاده از تکنیک ­های آسپتیک و تجویز آنتی بیوتیک پروفیلاکسی می ­باشد. دریپ ­های جراحی نیز معمولاً توسط جراحان برای محدود کردن ناحیه جراحی و پوشاندن لبه ­های زخم استفاده می­ شوند. با این وجود، دریپ ­ها یک مانع مکانیکی غیرثابت هستند که ممکن است از جای خود خارج شوند یا حتی خودشان آلوده شوند. بنابراین برای بهبود کنترل عفونت، اکارتورهای یکبارمصرف ساخته و به بازار عرضه شده ‌اند.

    Peter Rosenblatt مدیر بخش اوروژنیکولوژی بیمارستان Mt. Auburn در کمبریج می ­گوید: « قبل از اینکه اکارتور‌هایی که امروزه در دسترس جراحان قرار دارند وجود داشته باشند، جراحی واژن بسیار چالش برانگیز بود. همچنین در مورد جراحی ‌های ترمیمی لگن، دید و دسترسی واقعاً محدود بود». بنابراین پیش از آن نیاز بود که افراد کافی از جمله دانشجویان، رزیدنت­ ها یا همکاران در اتاق عمل حضور داشته باشند تا گیره ­ها را طوری نگه دارند که دید خوبی برای جراح فراهم شود. اما این کار بسیار دست و پا گیر بود و اغلب اوقات، میدان دید پر از دست و ابزار می ­شد. در صورتیکه استفاده از اکارتور سبب می­ شود دست دستیاران پزشک آزاد باشد و آن ­ها می ‌توانند در حین جراحی روی کارهای مهم دیگری مانند ساکشن و غیره تمرکز کنند.

    همچنین Ernesto Drelichman جراح کولورکتال و عمومی در میشیگان می‌ گوید: «یک بخش کلیدی در عمل جراحی، داشتن دید مناسب نسبت به ساختارهای اطراف است. اکارتورهایی که امروزه موجود هستند (مانند الکسیس) زخم را در مواردی که در معرض خطر آلودگی هستند، تمیز نگه می ‌دارند و دید کافی برای جراح فراهم می­ کنند».

    ساختار اکارتورهای زخم (موضع جراحی)

    این نوع اکارتور از دو حلقه تشکیل شده است که این دو حلقه توسط پلاستیک غیرقابل نفوذ استوانه­ ای شکل به هم متصل شده ­اند. یکی از حلقه ­ها در داخل زخم و دیگری بیرون از محل جراحی قرار می­ گیرد. حلقه بالایی با استحکام بالا برای حفظ شکل اکارتور روی موضع طراحی شده است و تنظیم ارتفاع اکارتور با آن انجام می­ شود. درحالیکه حلقه پایینی کاملا قابل انعطاف است و جهت جاگیری در داخل موضع جراحی طراحی شده است.

    word image 232035 2 - آنچه باید در مورد اکارتور یکبارمصرف موضع جراحی بدانیم - اکارتور یکبار مصرف

    ویژگی ­های اکارتور و مزایای استفاده از آن

    • استریل و یکبار مصرف
    • بدون ایجاد حساسیت و سازگار با بدن
    • عملکرد بسیار راحت و سریع
    • پوشش کامل موضع جراحی و لبه ­های زخم
    • ایجاد دید مناسب برای جراح در تمام جهات به صورت 360 درجه
    • قابل استفاده در سایزهای مختلف
    • ارتفاع قابل تنظیم با توجه به ضخامت دیواره محل برش
    • استحکام کششی بالای دیواره برای مقاومت در برابر سوراخ شدن و پارگی
    • صرفه جویی در هزینه

    موارد استفاده از اکارتور موضع جراحی

    شرکت آسیا جراح پیشرو با تولید سایزهای مختلف اکارتور با استفاده از مواد اولیه باکیفیت گام مفیدی در زمینه کنترل عفونت برداشته است. اکارتورها در سه سایز کوچک، متوسط و بزرگ تولید می ­شوند که سایز کوچک برش ­های 2.5 تا 6 سانتیمتری، سایز متوسط برش ­های 5 تا 10 سانتیمتری و سایز بزرگ برش ­های 12 تا 18 سانتیمتری را پوشش می ­دهد. اکارتورها به طور معمول برای جراحی ­های مختلف کاربرد دارند که از جمله آن­ ها می­ توان به موارد زیر اشاره کرد:

    word image 232035 3 - آنچه باید در مورد اکارتور یکبارمصرف موضع جراحی بدانیم - اکارتور یکبار مصرف

    روش استفاده از اکارتور

    1- ابتدا محل جراحی طبق روش استاندارد آماده شده و مطمئن می­ شوند که پوست تمیز و خشک است. سپس یک برش در محل جراحی ایجاد می ­شود.

    2-حلقه پایینی اکارتور جمع شده و در داخل موضع جراحی قرار می ­گیرد؛ طوری که بین فضای خالی لایه ­های پوست و احشاء داخلی قرار گیرد.

    3- به دقت بررسی می ­شود تا مطمئن شوند که به صورت ناخواسته بافتی داخل حلقه گیر نکرده است.

    4- حلقه فوقانی به سمت داخل تا می ­خورد تا فیلم پلیمری را به لبه ­های زخم متصل کند و به این ترتیب حلقه فوقانی روی سطح پوست قرار می ­گیرد.

    5-جراحی از طریق برش ایجاد شده و محافظت شده با اکارتور انجام می ­شود.

    6-در نهایت با برداشتن حلقه از داخل حفره صفاق، اکارتور از بدن خارج می ­شود.

    word image 232035 4 - آنچه باید در مورد اکارتور یکبارمصرف موضع جراحی بدانیم - اکارتور یکبار مصرف

    تلاش ما در شرکت آسیا جراح پیشرو خدمات ­رسانی به مراکز درمانی در زمینه تولید اقلام مصرفی اتاق عمل با بهینه ­ترین روش ­ها و باکیفیت ­ترین مواد اولیه می ­باشد؛ به طوری که مسئولین خرید مراکز درمانی با اطمینان و بدون دغدغه و نگرانی نسبت به کیفیت محصول خرید خود را انجام دهند و جراح و کادر درمان در اتاق عمل با خیالی آسوده و به راحتی از آن ها در جهت انجام مناسب و سلامت جراحی بهره مند گردند. محصولات تولیدی شرکت آسیا جراح پیشرو با برند AJP مجوزهای لازم از اداره کل تجهیزات پزشکی را کسب کرده است که نشان اصالت کالا را ۱۰۰ درصد تضمین می ­کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.