جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تعارف نداریم؛ اوضاع اقتصادی و معیشتی مناسب نیست
    09 بهمن 1401 - 19:48
    شناسه : 232073
    0

    پیرهادی گفت: به هر حال مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم زیاد است و به مردم فشار وارد می‌کند. مردم هم این فشارها را به نمایندگان منتقل می‌کنند و نمایندگان هم باید از خودشان واکنش نشان دهند.

    پ
    پ

    - تعارف نداریم؛ اوضاع اقتصادی و معیشتی مناسب نیست -

    محسن پیرهادی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که هنوز از رای اعتماد به وزرا 15 ماه نگذشته و این حجم از استیضاح‌ها بابت چیست، گفت: مجلس آن زمان به برنامه‌های وزرا اعتماد کرد اما شاید آن خروجی‌ای که برخی نمایندگان انتظار داشتند، به دست نیامده باشد.

    به گزارش اعتماد، او با بیان اینکه «سوال و استیضاح دو ابزار نظارتی مجلس در مورد وزیران است»، گفت: استیضاح به معنی تمام شدن کار وزیر نیست، بلکه به این معنی است که برخی نمایندگان ممکن است درباره یک مساله‌ای توضیح بخواهند و وزیر در صحن بیاید و توضیحاتش قانع‌کننده باشد. استیضاح یک مرحله پس از سوال است و اگر نمایندگان از توضیحات وزیر قانع نشوند آنگاه وزیر از جایگاهش کنار می‌رود.

    پیرهادی ادامه داد: به هر حال مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم زیاد است و به مردم فشار وارد می‌کند. مردم هم این فشارها را به نمایندگان منتقل می‌کنند و نمایندگان هم باید از خودشان واکنش نشان دهند. او در عین حال معتقد است که استیضاح‌ها بهانه‌گیری سیاسی نیست؛ تعارف که نداریم؛ اوضاع اقتصادی  و معیشتی مناسب نیست.

    نماینده تهران افزود: وزرای دولت شخصیت و کارنامه خوبی دارند اما بحث درباره کارآمدی است. او همچنین اضافه کرد: وزرای دولت به لحاظ سلامت و بی‌حاشیه بودن، واقعا این‌طور هستند. وزیر مثلا بیان می‌کند که برنامه‌ها و وعده‌هایش فلان درصد پیشرفت داشته است. وقتی وزیر می‌آید، فرصت دیگری می‌خواهد و آنجا به نمایندگان می‌گوید در حوزه‌ای که اشکال وارد کردید، فرصت بدهید؛ ممکن است نمایندگان فرصت بدهند ممکن هم هست که ندهند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.