جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41358 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ام دی اف ملامینه با کیفیت عالی در پتروفوم
    10 بهمن 1401 - 17:50
    شناسه : 232230
    0

    فروشگاه پتروفوم یکی از بهترین عرضه کنندگان ورق MDF ملامینه است که با قیمتی عالی می‌توانید آن را تهیه کنید. ورق MDF ملامینه یکی از انواع روکش MDF است. ام دی اف ملامینه نوعی از ام دی اف است که با روکش ملامین پوشیده می‌شود. در ادامه این مطلب به تفاوت ام دی اف و ملامینه می‌پرداریم. تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

    پ
    پ

    word image 232230 1 - ام دی اف ملامینه با کیفیت عالی در پتروفوم -

    فروشگاه پتروفوم یکی از بهترین عرضه کنندگان ورق MDF ملامینه است که با قیمتی عالی می‌توانید آن را تهیه کنید. ورق MDF ملامینه یکی از انواع روکش MDF است. ام دی اف ملامینه نوعی از ام دی اف است که با روکش ملامین پوشیده می‌شود. در ادامه این مطلب به تفاوت ام دی اف و ملامینه می‌پرداریم. تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

    ورق ملامینه چیست و چه تفاوتی با ورق MDF دارد؟

    ام دی اف یک تخته فیبر با چگالی متوسط است و در ضخامت‌های گوناگون و با استفاده از خرده چوب‌ها تولید می‌شود. از ام دی اف برای ساخت کابینت و کمد استفاده می‌شود. ام دی اف‌ها بدون روکش قابل استفاده نیستند و نسبت به رطوبت مقاومت بالایی ندارند. mdf خام اصلا زیبا نیست و مناسب کابینت نیست. به همین دلیل نیاز به یک روکش دارد تا از نفوذ رطوبت جلوگیری کند. با انواع ام دی اف هایگلاس و ملامینه و … به عنوان روکش ام دی اف استفاده می‌کنند. در بسیاری از مناطق به نئوپان با روکش ملامینه ورق ملامینه می‌گویند. در زیر به تفاوت ملامینه و ام دی اف پرداخته‌ایم:

    • مقاومت در برابر خم شدن : این عامل به مغزی ورق بستگی دارد و عاملی نیست که با روکش ملامینه مرتبط باشد. مقاومت ورق ام دی اف نسبت به ملامینه بیشتر است.
    • شکل ظاهری آنها : این عامل بستگی به جنس روکش دارد. شکل ظاهری این دو ورق شبیه بهم است.

    وزن آنها

    وزن و تراکم این دو ورق باهم متفاوت است. ورق ملامینه از جنس نئوپان است و وزن و تراکم کمتری دارد. اما ام دی اف ملامینه حجم و وزن بیشتری دارد که در آن خرده چوب‌ها و الیاف چوب به شکل متراکم‌تری هستند.

    مقاومت ام دی اف و ملامینه

    روکش نقش مهمی در برابر رطوبت و خراش دارد. فرقی نمی‌کند که نوع چوب از جنس نئوپان باشد یا ام دی اف اما زمانی که از روکش ملامینه در آنها استفاده می‌شود، مقاومت بیشتری دارند. نئوپان نسبت به ام دی اف مقاومت کمتری دارد و در برابر رطوبت دچار تورم می‌شود.

    تفاوت دیگر ملامینه و mdf در مقاومت آنها در برابر حرارت است. روکش ملامینه در برابر حرارت مقاومتی ندارد. چون هر دو ورق‌های ام دی اف و ملامینه از روکش‌های ملامینه تشکیل شده‌اند در برابر حرارت مقاومت برابری دارند.

    قابلیت ابزار خوری یکی از تفاوت‌های ام دی اف و ملامینه

    منظور از ابزار خوری در زمان برش دادن و تغییر ظاهر چوب است. برش کاری و تغییر در ورق ملامینه سخت‌تر است. زیرا هرچه تکه‌های تخته چند لایی ورق درشت‌تر باشد برش دادن آن سخت‌تر است. ملامینه بهتر از ام دی اف برش داده می‌شود.

    word image 232230 2 - ام دی اف ملامینه با کیفیت عالی در پتروفوم -

    ورق MDF ملامینه چیست؟

    ام دی اف امروزه با روکش ملامینه بیشترین فروش را در بازار جهان دارد. این روکش‌ها از کاغذهای تزیینی و طرحدار آغشته به چسب ملامین تهیه شده‌اند. با چسب ملامین فرم آلدئید به این روکش‌ها می‌دهند و بدون نیاز به چسب مجدد روی  تخته‌های چوبی یا ام دی اف چسبانده می‌شوند. روکش‌های ملامینه نه تنها از مقاومت خوبی برخورددار هستند بلکه ظاهر بسیار خوبی به ام دی اف می‌دهند. همین امر باعث می‌شود تا از ورق ام دی اف سفید در ساخت مبلمان، کابینت آشپزخانه و بدنه کابینت، سرویس خواب و کمد، پارتیشن بندی و لوازم حمام و سرویس بهداشتی و … استفاده شود. در ام دی اف ملامینه سطح با لبه‌ها هماهنگی دارد. زیرا می‌توان نوار لبه چسبانی را نیز از جنس ملامین ساخت.

    انواع ورق MDF سفید

    ورق ام دی اف سفید همان ورق ام دی اف ملامینه است. این ورق انواع مختلفی دارد که در زیر به آنها اشاره کرده‌ایم:

    1. یکرو
    2. دورو
    3. فابریک
    4. پرسی
    5. ام دی اف سفید براق
    6. ام دی اف هایگلاس سفید

    برای مشاهده انواع mdf ملامینه کافیست به وب سایت ما مراجعه نمایید، روی لینک زیر کلیک کنید؛

    https://petrofom.com/mdf-%D9%85%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86%D9%87/

    کاربردهای ورق ام دی اف سفید

    ورق MDF سفید یکی از پر طرفدارترین ورق‌ها برای ساخت کابینت است. این رنگ معمولا به صورت مکمل با سایر رنگ‌ها مثل قهوه‌ای، مشکی و طوسی کاربرد دارد. اما مهم‌ترین کاربرد ورق ام دی اف هایگلاس و مات برای ساخت یونیت یا چهارچوب کابینت است. معمولا برای هر نوع کابینتی چه هایگلاس، چه ممبران و چه ام دی اف و چه انزو برای ساخت یونیت از ورق ام دی اف سفید استفاده می‌شود. این MDF ها نسبتا نازک هستند و به عنوان دیوار پوش، پوشش سقف و سطح پشتی کابینت‌ها و کمدها و… مناسب هستند. ورق ام دی اف ملامینه یا سفید دوام بالایی دارد و در طرح‌های مختلفی ساخته می‌شود.

    معمولا از ورق ملامینه به دلیل قبمت مناسب برای ساخت کمد، درب ضد سرقت، تخت، میز تحریر و میزهای ادارای و مبل و … استفاده می‌شود. این ورق‌ها در مکانهایی که فشار و خط و خش و رطوبت کمتر است کاربرد بیشتری دارند.

    ویژگی‌های ورق mdf ملامینه

    ام دی اف سفید شامل مشخصات زیر است:

    • جلوگیری از اثرات مخرب آب و رطوبت
    • در طرح و رنگ‌های متنوع
    • قیمت کم
    • کار کردن با روکش ام دی اف سفید بسیار راحت است.

    word image 232230 3 - ام دی اف ملامینه با کیفیت عالی در پتروفوم -

    مزایای ورق ملامینه سفید

    ورق ملامینه سفید شامل مزایای زیر است:

    1. به دلیل اینکه مغزی ورق ملامینه‌ها، نئوپان است، در محل لوله‌ها و پیچ‌ها حالت اولیه خود را بهتر و در مدت زمان بیشتری حفظ می‌کنند.
    2. تنوع زیاد در طرح و رنگ
    3. مناسب بریا انواع سلیقه‌ها جهت استفاده در دکوراسیون
    4. مقاومت نسبی در برابر سایش
    5. قیمت مناسب و اقتصادی

    معایب ملامینه

    ورق ام دی اف ملامینه شامل معایب زیر است:

    1. مقاومت کم در برابر مواد اسیدی و قلیایی
    2. مقاومت کم در برابر حرارت و رطوبت
    3. مات بودن ظاهر MDF ملامینه سفید یکی از ویژگی‌های مثبت یا منفی است. زیرا این مورد بستگی به سلایق مختلف دارد.

    خرید و قیمت ورق ملامینه سفید

    فروشگاه پتروفوم چندین سال است که در زمینه فروش ورق ام دی اف سفید به قیمت کارخانه تخصص و مهارت دارد. ما در فروشگاه پتروفوم با بهترین قیمت ممکن این ورق‌ها را به شما عزیزان عرضه می‌کنیم. چنانچه قصد خرید ورق ام دی اف سفید و ملامینه را دارید با همکاران ما در پتروفوم در تماس باشید.

    https://petrofom.com

    ۰۳۱-۳۳۳۳۷۸۹۰

    ۰۹۱۳۳۲۰۵۴۸۴

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.