دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41318 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2368×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نئوپان رنگی و سفید با بالاترین کیفیت در شرکت بازرگانی پتروفوم
    10 بهمن 1401 - 17:54
    شناسه : 232244
    0

    نئوپان و MDF از لحاظ ساختار و کاربرد شبیه هم هستند. نئوپان از ترکیب خرده‌های چوب و چسب چوب ساخته می‌شود. این خرده چوب‌ها از دیگر صنایع چوب درست می‌شود که کارکرد خود را از دست داده باشند. با ترکیب خرده‌ چوب‌ها با چسب و رزین و تحت فشار دادن آنها محصولی جدید درست می‌شود که یکی از رایج‌ترین محصولات چوبی است.

    پ
    پ

    word image 232244 1 - نئوپان رنگی و سفید با بالاترین کیفیت در شرکت بازرگانی پتروفوم -

    ورق نئوپان یکی از محصولات پرکاربرد در صنعت چوب است که برای ساخت در و کابینت بسیار زیاد استفاده می‌شود. شرکت تولیدی بازرگانی پتروفوم (ذکاوت) ورق‌های نئوپان را به شما عزیزان عرضه می‌کند. انواع مختلفی از ورق نئوپان در بازار وجود دارد که نئوپان خام روکش دار یا نئوپان سفید برخی از انواع آن هستند. نئوپان مثل ام دی اف یکی از محصولات ثانویه چوب است. به همین دلیل نئوپان با قطعات و خرده‌های چوب تولید می‌شود. ظاهر نئوپان بسیار ساده است. به همین دلیل برای ظاهر بهتر و افزایش مقاومت آن از روکش نئوپان استفاده می‌کنند.

    ورق نئوپان خام چیست؟

    نئوپان و MDF از لحاظ ساختار و کاربرد شبیه هم هستند. نئوپان از ترکیب خرده‌های چوب و چسب چوب ساخته می‌شود. این خرده چوب‌ها از دیگر صنایع چوب درست می‌شود که کارکرد خود را از دست داده باشند. با ترکیب خرده‌ چوب‌ها با چسب و رزین و تحت فشار دادن آنها محصولی جدید درست می‌شود که یکی از رایج‌ترین محصولات چوبی است. دما نقش مهمی در ساخت انواع نئوپان دارد. استفاده از خرده‌های نسبتا درشت چوب باعث می‌شود که مقاومت انواع نئوپان در برابر رطوبت و ابزار کمتر باشد. انواع روکش نئوپان، مقاومت ورق نئوپان را در برابر رطوبت و حرارت بالا می‌برد.

    تفاوت و شباهت ام دی اف و نئوپان

    ام دی اف و نئوپان شباهت زیادی بهم دارند و افراد عادی نمی‌توانند این دو محصول را از هم تشخیص دهند. بیشترین تفاوت این محصولات در اندازه الیاف چوبی آنها است. در ساخت ام دی اف از الیاف ریز چوب استفاده می‌شود. اما برای ساخت ورق نئوپان سفید از خرده چوب‌های نسبتا درشت استفاده می‌شود. همچنین برای ساخت ورق نئوپان سفید از مواد شیمیایی مثل پارافین استفاده می‌شود. این مواد باعث می‌شوند تا مقاومت ورق در برابر رطوبت و حشرات و دیگر عوامل طبیعی بیشتر شود.

    از جمله شباهت‌های ام دی اف و نئوپان می‌توان به روکش آنها اشاره کرد. هر دوی آنها خیلی کم می‌شود که به تنهایی در صنعت چوب به کار بروند. انواع روکش نئوپان ظاهر ورق نئوپان را زیباتر می‌کنند. همچنین نئوپان روکش دار مقاومت بیشتری دارد و رنگ و بافت متفاوتی دارد.

    از دیگر تفاوت‌های MDF و نئوپان قیمت آنها است. معمولا قیمت هر متر نئوپان با روکش یکسان از ۱ متر mdf کمتر است. دلیل این موضوع تراکم کمتر و مقاومت کمتر نئوپان در برابر عوامل طبیعی است. نئوپان وزن کمتری دارد و وزن آن نسبت به ام دی اف کمتر است. همچنین ام دی اف کاربرد بیشتری دارد. به طور کلی زمانی که پارامتر قیمت و وزن کم مهم باشد ورق نئوپان حرف اول را می‌زند.

    word image 232244 2 - نئوپان رنگی و سفید با بالاترین کیفیت در شرکت بازرگانی پتروفوم -

    انواع ورق نئوپان

    انواع نئوپان برای مصارف گوناگونی ساخته می‌شود. نئوپان دارای لایه‌های متفاوتی است. به عنوان مثال به ضخامت نئوپان توجه کنید. ضخامت نئوپان معمولا سه لایه یا بیشتر است. دلیل وجود این لایه‌ها این است که مقاومت نئوپان در برابر فشار و ضربه بیشتر شود. قطعات و خرده‌های چوب باعث می‌شوند که مقاومت انواع نئوپان کمتر شوند. انواع نئوپان عبارت است از:

    1. نئوپان با پرس صفحه‌ای
    2. ورق نئوپان با پرس قالبی
    3. با پرس غلتکی
    4. ورق نئوپان سفید با بافت سیمانی
    5. ورق نئوپان ۸ میل
    6. ورق نئوپان ۱۶ میل روکش دار
    7. ورق سه میل سفید
    8. نئوپان ۱۶ میل رنگی سفید

    برای مشاهده انواع ورق نئوپان و کسب اطلاعات بیشتر درباره آنها کافیست به لینک زیر مراجعه نمایید؛

    https://petrofom.com/%d9%86%d8%a6%d9%88%d9%be%d8%a7%d9%86/

    انواع روکش نئوپان

    اگر با روکش ام دی اف آشنایی داشته باشید می‌دانید که هم ام دی اف و هم ورق نئوپان سفید نیاز به روکش دارند. روکش باعث زیبایی اهر نئوپان می‌شود. روکش علاوه بر زیبایی محصول باعث مقاومت در برابر رطوبت و عوامل طبیعی می‌شود. هر روکشی که برای MDF استفاده می‌شوود را می‌توان برای ورق نئوپان استفاده کرد. به همین دلیل در هنگام خرید محصول بهتر است که به جنس آن دقت کنید. وزن ورق نئوپان راهنمای خوبی برای تشخیص جنس آن است. در غیر اینصورت باید بخشی از ورق را برش دهید تا بتوانید متوجه جنس آن شوید. در زیر به معرفی پرکاربردترین روکش‌های نئوپان سفید پرداخته‌ایم:

    نئوپان بدون روکش و خام

    ارزان‌ترین و بی کیفیت‌ترین نوع نئوپان همین نوع است. بعد از اینکه صفحات به صورت مستقیم برش داده می‌شوند هیچ روکشی در تولید محصول استفاده نمی‌شود. هیچ گاه نباید بر روی این ورق‌ها وزن زیادی اعمال شود. در غیر اینصورت این نوع ورق خم می‌شود و دچار انحنا می‌گردد. نئوپان بدون روکش باید دور از رطوبت باشد. چرا که در اثر رطوبت سطح این ورق‌ها متورم شده و رنگ آنها تغییر پیدا می‌کند.

    نئوپان روکش شده ممبران

    ممبران یکی از رایج‌ترین انواع روکش در MDF و نئوپان سفید است. روکش ممبران با چسب و فشار بالا بر روی نئوپان تهیه می‌شوند. به همین دلیل این صفحات در برابر رطوبت و حرارت و حشرات مقاومت بیشتری دارند. این لایه‌ها کمی استحکام نئوپان را زیاد می‌کنند. روکش نئوپان ممبران در رنگ و بافت‌‌های متنوعی وجود دارد. به همین دلیل روکش ممبران بسیار پرطرفدار است.

    روکش ورق نئوپان هایگلاس

    هایگلاس با ممبران تفاوت دارد و مهم‌ترین تفاوت آنها این است که هایگلاس بسیار براق و آیینه‌ای است و رطوبت از روی آن می‌لغزد. هایگلاس با ماده‌ای بسیار محکم به نام پلکسی گلس ساخته می‌شود. به همین دلیل استحکام و وزن و قیمت آن بسیار بالا است.

    نئوپان خام روکش شده با ملامینه

    به دلیل اینکه در ساختار روکش ملامینه رزین وجود دارد برای چسباندن ملامینه روی ورق نئوپان نیازی به چسب نیست. مقاومت این روکش در برابر خراش و رطوبت بسیار زیاد است. به راحتی می‌توان لبه‌های این نوع ورق را ماشین کاری کرد.

    از دیگر انواع روکش ورق نئوپان سفید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • روکش نئوپان با چوب طبیعی
    • روکش لمینت
    • و ورق نئوپان روکش دار لترون

    word image 232244 3 - نئوپان رنگی و سفید با بالاترین کیفیت در شرکت بازرگانی پتروفوم -

    قیمت ورق نئوپان

    قیمت ورق نئوپان روکش دار با ورق بدون روکش بسیار متفاوت است. از جمله مهم‌ترین عوامل در قیمت ورق نئوپان عبارتند از:

    • کیفیت محصول
    • برند تولید کننده ورق نئوپان
    • روکش دار بودن یا خام بودن ورق نئوپان
    • ضخامت و سایز و ابعاد ورق نئوپان: برای مثال قیمت ورق نئوپان با ضخامت ۱۶ و ۸ میل متفاوت است.

    ما در شرکت تولیدی بازرگانی پتروفوم چندین سال است که به صورت تخصصی در زمینه فروش انواع ورق‌های نئوپان کار می‌کنیم. با بهترین قیمت ممکن می‌توانید انواع ورق نئوپان را از ما در شرکت تولیدی بازرگانی پتروفوم خریداری کنید.

    https://petrofom.com

    ۰۳۱-۳۳۳۳۷۸۹۰

    ۰۹۱۳۳۲۰۵۴۸۴

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.