×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

بررسی استانداردهای روغن موتور اصل

همه ما می‌ دانیم که کیفیت روغن موتور نقش بسیار مهمی در کارکرد خودرو دارد. از این رو انتخاب روغن موتور اصل مناسب با موتور خودرو حائز اهمیت است. روغن سیتی با ارائه محصولات درجه یک خدمات مفیدی برای صاحبان خودرو ارائه می دهد. با بررسی ویژگی های روغن موتور اصل به این نکته پی می بریم که این تجهیزات کاملا شفاف و بدون هیچ گونه مواد ناخالصی و بو هستند. اما روغن موتور بی کیفیت دارای بوی زننده می باشد و آسیب بسیار جدی به قطعات خودرو وارد می کند.

معرفی روغن موتور

یکی از محصولاتی که جهت روان کردن تجهیزات موتور و برای کاهش اصطکاک و سایش و عدم برخورد قطعات به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد با نام روغن موتور شناخته می شود. این محصول علاوه بر کاهش اصطکاک دارای مزایای دیگری هم می باشد. از این مزایا می توانیم به رفع حرارت ناشی از احتراق، خنک سازی قطعات موتور و حفاظت از موتور و قطعات آن در برابر عوامل مختلف اشاره کنیم. انتخاب روان کننده مناسب با توجه به نیاز و شرایط خودرو مستلزم آگاهی از ویژگی های مهم روغن موتور اصل می باشد.

روغن سیتی با فروش انواع روغن های بهران همانند بهران بردبار 68 و بهران درفش 46 و روان کننده های اصل و درجه یک نیاز صاحبان خودرو را به این محصول کاربردی برطرف کرده است. این روان کننده ها که ضد سایش هستند جهت بهبود عملکرد موتور و قطعات آن مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین دارای مشخصاتی نظیر ظاهری کاملا شفاف و روشن، رنگ طلایی، عدم وجود رسوب می باشند. با بررسی بصری ساختار روغن موتور می‌ توانید به راحتی از عدم وجود رسوب و ناخالصی در آن اطمینان یابید.

اهمیت استفاده از روغن موتور

اهمیت استفاده از روغن موتور

همه خودرو ها برای داشتن عملکرد بهتر نیاز به روغن موتور دارند. اگر روان کننده ها اصل و درجه یک باشند از اتلاف غیر ضروری نیرو جلوگیری می‌ کنند و مانع از سایش و اصطکاک موتور و قطعات آن می شوند‌‌. در آخر عمر قطعات و موتور خودرو را افزایش می دهند. با استفاده از روان کننده اصل همانند روغن بهران موتوربرای خودرو دیگر نیازی نیست بعد از مدتی برای تعمیر موتور خودرو هزینه زیادی کنید. لذا کافیست با انتخاب روان کننده درجه یک از روغن سیتی از به وجود آمدن هزینه‌ های سنگین جلوگیری به عمل آورید.

این روان کننده های پرکاربرد کارشان روغن کاری کردن قسمت های مختلف موتور است. بنابراین میزان آسیب به قطعات را به حداقل می رسانند و راندمان موتور خودرو را افزایش می دهند. اگر موتور خودرو با استفاده از روان کننده اصل به خوبی روغن کاری شود عملکرد بسیار عالی از خود ارائه می دهد. به عنوان مثال سوخت خودرو را با شیوه موثر تر جهت عملکرد بهتر خودرو می سوزاند. در این صورت علاوه بر این که میزان سایش به حداقل می رسد از عوامل مختلفی نظیر خوردگی جلوگیری می کند.

انواع استانداردهای روغن موتور

روان کننده ها که با نام روغن موتور هم شناخته می شوند نقش بسیار مهمی در خودرو ایفا می کنند. از این رو با استفاده از استاندارد های شناخته‌ شده‌ای به مرحله تولید می رسند. روغن سیتی بهترین روان کننده را با استانداردهای موجود ارائه می دهد.

استاندارد ACEA

این استاندارد برای درجه کیفیت روغن موتور قوانینی در نظر گرفته لذا روغن موتور هایی که با استفاده از این استاندارد تولید شده اند بر روی بطری شان علامت اختصاری ACEA درج شده است. روغن موتور های مذکور بر روی بدنه شان از حرف A تا E وجود دارد که هرکدام برای خودرو های بنزینی، دیزلی سبک و خودرو های دیزلی سنگین و غیره هستند.

استاندارد JASO

یکی از مهمترین معیار هایی که برای انتخاب روغن موتور باید به آن دقت کرد توجه به استاندارد های آن می باشد. استاندارد های موجود برای روغن موتور موجب افزایش سطح کیفیت این روان کننده شده اند. در واقع می‌ توان گفت که این استاندارد یکی از استاندارد های مهمی است که جهت ساخت روغن موتور مورد استفاده قرار می گیرد.

بررسی استانداردهای روغن موتور مناسب

بررسی استانداردهای روغن موتور مناسب

انتخاب روان کننده موتور مناسب برای جلوگیری از آسیب های ناشی از روغن موتور بی کیفیت اهمیت بسیار بالایی دارد. بررسی استاندارد های روغن موتور به خریداران کمک می‌ کند تا با داشتن اطلاعات گسترده بهترین محصول را از روغن سیتی انتخاب نمایند. این محصولات اگر طبق استاندارد های تعیین شده انتخاب شوند به اجزای متحرک موتور خودرو در جهت داشتن عملکرد بهینه کمک زیادی می کنند. یکی از شاخصه های بسیار مهمی که برای انتخاب روغن موتور باید مد نظر قرار بگیرد بررسی استاندارد های موجود است. بر روی بطری روغن موتور استاندارد ها با استفاده از حروف لاتین درج شده اند.

جمع بندی

روغن موتور یکی از محصولاتی می باشد که جهت بهبود عملکرد موتور و قطعات آن در خودروها استفاده می شود. روان کننده های اصل همانند بهران هیدرولیک H46 و بهران مقاوم K68 بر اساس استاندارد های مختلفی تولید شده اند. این محصولات علاوه بر این که از اصطکاک و سایش قطعات موتور خودرو جلوگیری می کنند عمر این قطعات را افزایش می دهند. لذا با استفاده از روغن موتور مناسب قطعات خودرو عملکرد بهینه ای خواهند داشت. روغن سیتی با ارائه بهترین روان کننده خودرو درجه یک در پی رضایت مشتریان است.

سایت: roghancity.com

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.