سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41419 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آیا بلیط چارتری همیشه ارزانتر از بلیط سیستمی است
    13 بهمن 1401 - 14:11
    شناسه : 232832
    0

    این نوع بلیط قابل تهیه از شرکت های هواپیمایی مختلف مانند فلای تودی است. در نتیجه برنامه ‌‌های زمانی پرواز و همچنین قیمت خرید بلیط توسط این شرکت‌ ها تعیین می‌ شوند. از مهم‌ ترین ویژگی‌ های بلیط سیستمی عدم افزایش قیمت در طول سال است و البته پس از رزرو این نوع بلیط امکان تغییر تاریخ یا ساعت پرواز برای مسافران وجود دارد

    پ
    پ

    وقتی قرار است با هواپیما سفر کنید، رزرو بلیط چارتری یا سیستمی از ملزومات است؛ اما مشکل اینجاست که بسیاری از مسافران تفاوت این دو بلیط را نمی‌ دانند و حتی از قوانین وضع شده برای هر کدام بی‌ اطلاع هستند. برای مثال این روزها که رزرو بلیط هواپیما تهران استانبول افزایش یافته است، متقاضیان باید درباره شرایط تهیه این دو بلیط اطلاعات کامل‌ تری داشته باشند که برای نمونه می ‌توان به ویژگی عدم دریافت جریمه برای کنسل شدن رزرو بلیط حتی در صورت جا ماندن از پرواز برای بلیط سیستمی اشاره کرد. ضمناً گفتنی است که قیمت خرید هر کدام از این بلیط‌ ها متفاوت است که در ادامه در این خصوص نیز صحبت می ‌کنیم.

    images 1675323236 - آیا بلیط چارتری همیشه ارزانتر از بلیط سیستمی است -

    بلیط سیستمی چیست

    این نوع بلیط قابل تهیه از شرکت های هواپیمایی مختلف مانند فلای تودی است. در نتیجه برنامه ‌‌های زمانی پرواز و همچنین قیمت خرید بلیط توسط این شرکت‌ ها تعیین می‌ شوند. از مهم‌ ترین ویژگی‌ های بلیط سیستمی عدم افزایش قیمت در طول سال است و البته پس از رزرو این نوع بلیط امکان تغییر تاریخ یا ساعت پرواز برای مسافران وجود دارد. برای مثال اگر رزرو بلیط هواپیما تهران استانبول را برای ابتدای هفته انجام داده ‌اید، می ‌توانید تاریخ رزرو را به آخر هفته تغییر دهید. ضمناً در رزرو بلیط سیستمی امکان پس دادن بلیط به شرکت هواپیمایی وجود دارد. این در حالی است که خسارتی که بابت استرداد بلیط متوجه مسافران است قابل توجه نخواهد بود.

    بلیط چارتری چیست

    این نوع بلیط هواپیما به دو صورت Seat Chater و Full Charter و از طرف آژانس هواپیمایی از پیش اجاره شده است که علاقه ‌مندان می‌ توانند به صورت انفرادی یا گروهی این نوع بلیط‌ ها را تهیه نمایند. گفتنی است که بیشترین استفاده از بلیط ‌های چارتری برای تورهای مسافرتی است که در حال حاضر رزرو بلیط هواپیما تهران استانبول از پرتقاضاترین نوع بلیط چارتری محسوب می ‌شود. اما ناگفته نماند که برعکس بلیط سیستمی، در صورتی که قصد استرداد بلیط چارتری را داشته باشید، جریمه سنگین‌ تری شامل حال ‌تان می ‌شود؛ البته اگر بلیط رزرو شده قابل استرداد باشد. همچنین نرخ رزرو بلیط برای کودک و بزرگسال در یک رنج است که این قیمت در بلیط سیستمی 50 الی 85 درصد بلیط بزرگسالان است.

    بررسی قیمت بلیط سیستمی و چارتری

    باور عمومی مسافران در زمان رزرو بلیط هواپیما این است که بلیط ‌های چارتری به نسبت سیستمی ارزان‌ تر هستند و به همین دلیل در زمان نیاز بدون بررسی، به خرید بلیط نوع چارتر اقدام می‌ کنند؛ اما باید توجه داشت که قیمت‌ گذاری بلیط‌ ها بسته به روزهای هفته و مناسبت ‌های سال است و بر اساس میزان عرضه و تقاضا تعیین می ‌شود. البته فراموش نکنید که قیمت کلی بلیط ‌ها (چارتری و سیستمی) توسط سازمان هواپیمایی کشوری در نظر گرفته خواهد شد که سقف قیمت ‌ها باید توسط ایرلاین ‌ها رعایت شود.

    البته ارزان ‌تر بودن بلیط چارتری نسبت به سیستمی در بیشتر مواقع صادق است و معمولاً درصدی پایین ‌تر برای فروش عرضه می ‌شوند. با این حال ممکن است در بعضی از موارد مانند رزرو بلیط هواپیما تهران استانبول که مربوط به تورهای مسافرتی است، بلیط چارتر گران‌تر از سیستمی باشد که طبیعتاً باید قبل از خرید بررسی شود. ضمن اینکه در بعضی از بازه‌ های زمانی که تقاضا برای سفر کاهش پیدا می‌کند بعضی از آژانس ‌های هواپیمایی قیمت بلیط‌ های چارتری را در ساعات پایانی پرواز حتی تا 50 درصد کاهش می ‌دهند.

    images 1675323245 - آیا بلیط چارتری همیشه ارزانتر از بلیط سیستمی است -

    تفاوت ‌های ویژه بلیط سیستمی و چارتری

    کاهش هزینه پرواز از جمله دغدغه همه مسافران بوده که این موضوع در رزرو بلیط هواپیما قابل بررسی است. در واقع اگر قصد مسافرت خانوادگی را داشته باشید، توجه به تفاوت ‌های بلیط چارتری و سیستمی می ‌تواند به کاهش هزینه ‌ها منجر شود. در ادامه به بررسی این موضوع می ‌پردازیم:

    – در پروازهای سیستمی قیمت بلیط کودک حداقل نصف قیمت بلیط بزرگسالان است. پس می‌ توان نتیجه گرفت که اگر کودک همراه دارید، بهتر است که از بلیط سیستمی استفاده کنید.

    – به طور کلی قیمت بلیط کودک با بزرگسالان در بلیط چارتری هیچ ‌گونه تفاوتی نداشته و کاملاً یکسان محاسبه خواهد شد. البته ناگفته نماند که قیمت بلیط نوزاد در هر دو نوع بلیط 10 درصد قیمت بلیط بزرگسال است.

    – اگر بلیط چارتری رزرو کرده باشید و به هر دلیلی قصد کنسل کردن آن را دارید، باید جریمه بیشتری نسبت به رزرو بلیط سیستمی بپردازید. این در حالی است که در بعضی از مواقع جریمه 100 درصدی برای کنسل کردن بلیط چارتر در نظر گرفته می‌ شود.

    رزرو بلیط چارتری بهتر است یا سیستمی

    برای اینکه رزرو بلیط هواپیما در شرایط مناسبی انجام شود، بررسی موارد مختلف ضروری است. این موارد عبارتند از سن مسافر، قوانین کنسلی بلیط، مقصد و… که هر کدام تأثیر زیادی بر انتخاب بلیط دارند. به طور کلی نمی ‌توان گفت که کدام یک از انواع رزرو بلیط مناسب است و مسافران بر اساس نیازشان باید بهترین نوع را انتخاب کنند که همه این موارد منوط به استفاده از امکانات یک آژانس هواپیمایی ایده‌آل است تا رزرو بلیط هواپیما تهران استانبول یا دیگر شهرها به راحتی انجام شود.

    images 1675323249 - آیا بلیط چارتری همیشه ارزانتر از بلیط سیستمی است -

    جمع‌بندی

    در این مقاله سعی کردیم درباره تفاوت ‌های دو نوع بلیط چارتری و سیستمی صحبت کنیم تا اگر در حال حاضر قصد سفر دارید، راحت ‌تر بتوانید بلیط مدنظرتان را رزرو کنید. گفتنی است که در حال حاضر درخواست ‌ها برای بلیط هواپیما تهران استانبول افزایش یافته است که طبیعتاً بلیط چارتری برای این منظور بهترین انتخاب خواهد بود. به طور کلی اگر قصد تهیه بلیط دارید، باید در نظر داشته باشید که اگر از مراکز معتبر استفاده نکنید در زمان‌های حساس به‌خصوص استرداد بلیط با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌ شوید. لذا برای رزرو ایده‌آل، خوش‌قیمت و بدون دردسر بلیط هواپیما حتماً از آژانس مسافرتی فلای تودی تهیه نمایید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.