سه شنبه, ۲۱ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 9 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41235 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • پروژه پیاده راه کلانشهر رشت، انسان محور است
    11 فروردین 1395 - 20:53
    شناسه : 2340
    1

    استاندار گیلان گفت: پروژه پیاده راه فرهنگی کلانشهر رشت ، انسان محور است. به گزارش خبرگزاری با مردم، محمدعلی نجفی عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح پروژه پیاده راه فرهنگی کلانشهر رشت افزود: در این پروژه، ارزش انسانی لحاظ شده که کاری ارزشمند است. وی اظهار داشت: گاهی وقت ها در پروژه های شهری، مردم که […]

    پ
    پ

    82017169-70619406

    استاندار گیلان گفت: پروژه پیاده راه فرهنگی کلانشهر رشت ، انسان محور است.

    به گزارش خبرگزاری با مردم، محمدعلی نجفی عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح پروژه پیاده راه فرهنگی کلانشهر رشت افزود: در این پروژه، ارزش انسانی لحاظ شده که کاری ارزشمند است.
    وی اظهار داشت: گاهی وقت ها در پروژه های شهری، مردم که بهره بردار اصلی هستند، به فراموشی سپرده می شوند.
    نجفی با تاکید بر این مطلب که توجه به فرهنگ، تاریخ و گردشگری رشت نیز بایستی حفظ شود، تصریح کرد: رشت، شهری زیبا و گردشگرپذیر است اما به دلیل محدودیت فضای تاریخی و فرهنگی ، اقامت گردشگر را کمتر داشته ایم.
    استاندار گیلان در ادامه با اشاره به کارهای بزرگ دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: با وجود اینکه کارهای بزرگی از سوی دولت در حوزه های مختلف از جمله راه و شهرسازی انجام شده، مردم این استان مطالبات زیادی دارند.
    وی ضمن قدردانی از دولت تدبیر و امید بیان داشت: بعد از انقلاب اسلامی شاهد چندین هزار کیلومتر ریل گذاری در کشور بوده ایم ، اما هنوز گیلان تا به امروز از این مهم محروم بوده است.
    استاندار گیلان خاطرنشان کرد: افتتاح پروژه قطار ریلی قزوین – رشت و ادامه آن تا انزلی و آستارا، آرزوی مردم گیلان است.
    نجفی با اشاره به پروژه آزادراه قزوین – رشت تصریح کرد: در اجرای این پروژه تلاش ویژه ای شد، اما اگر هشت کیلومتر باقیمانده کامل نشود هنوز بخشی از گلوگاه را در این پروژه خواهیم داشت.
    غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ضمن قدردانی از شهردار و شورای اسلامی رشت در افتتاح پروژه پیاده راه فرهنگی این کلانشهر گفت: رشت، شهر اولین ها و بهترین هاست.
    وی به پیشرفت خوب پروژه راه آهن قزوین – رشت اشاره و اضافه کرد: اگر این راه آهن پیشرفت خوبی داشته، همه با تلاش های وزیر راه بوده است.
    وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: مردم گیلان خواستار ادامه مساعدت های شما برای اتمام پروژه راه آهن قزوین – رشت – انزلی – آستارا و رفع مشکلات مسکن مهر هستند.
    داریوش ارجمند از هنرمندان دوست داشتنی کشورمان نیز با بیان این که همه طراوت ایران از گیلان است، گفت: گیلان مردمانی سخت کوش، دریا دل، مهربان و ساده دارد.
    وی فرهنگ کشورمان را فرهنگی کیفی دانست و اظهار کرد: پروژه ای مانند پیاده راه فرهنگی در کلانشهر رشت، کاری کیفی است.
    وی خاطرنشان کرد: بایستی راه های مواصلاتی را به جنگل و دریای زیبای گیلان متصل کنیم تا هموطنان چشم انداز دریای بی نظیر این استان را از نزدیک مشاهده کنند.
    سید محمدعلی ثابت قدم شهردار کلانشهر رشت نیز گفت: توسعه شهری با کمک دولت، مدیریت محلی و سیاست گذاری ها انجام می گیرد.
    وی پروژه پیاده راه سازی رشت را از پروژه های مهم در این کلانشهر عنوان و از صبر و حوصله بازاریان و مردم رشت برای اتمام این پروژه قدردانی کرد.
    به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و فرارسیدن روز جمهوری اسلامی ایران، پروژه پیاده راه سازی کلانشهر رشت عصر امروز (چهارشنبه) با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.
    پروژه پیاده راه فرهنگی کلانشهر رشت به عنوان اولین پروژه بازآفرینی بافت مرکزی در سطح کلانشهرهای کشور است که برای احداث آن حدود ۱۷ هزار مترمربع محوطه سازی انجام گرفته و در بافت مرکزی رشت (میدان شهدای ذهاب) افتتاح شده است.
    در افتتاح این پیاده راه فرهنگی برنامه های مختلفی از جمله اجرای نمایش بانوی آب و آیینه به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا، اجرای شعر گیلکی، برپایی ایستگاه کتاب به شکل باغ سنتی همراه با پرچین در فضای ۵۰ مترمربع و ارائه مجله، کتاب و روزنامه برگزار شد.

     ایرنا

    انتهای پیام /*

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.