×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

کلاس مادر و کودک (کارگاه مادر و کودک) چیست؟

با توجه به اینکه حیاتی ترین سن و سال برای رشد و پرورش ذهنی و روحی در کودکان سنین پیش از دبستان است، باید روی این دوران به طور ویژه سرمایه گذاری تربیتی انجام داد. با اینکه والدین همیشه در تلاش هستند تا بهترین شرایط را برای تربیت و آموزش فرزندان فراهم کنند، اما گاهی نیاز به حضور اجتماعی موثرتر است. یکی از چالش های بزرگ مادران در این سنین وابستگی شدید کودکشان به آنها و عدم تمایل برای رفتن به مهدکودک و کلاس های آموزشی است. با اینکه خیلی از کودکان استقلال بیشتری دارند و به محیط های اجتماعی وارد می شوند. اما باز هم این نگرانی در پس زمینه فکرشان وجود دارد که مبادا والدین از آنها غافل شونداگر بخواهیم پاسخ کوتاهی به سوال، کلاس مادر و کودک چیست بدهیم، باید بگوییم یک همایش هدفمند با حضور مادران و کودکان در کنار مربیان حرفه ای آموزشی است.

کلاس مادر و کودک با چه اهدافی برگزار می شود؟

کلاس مادر و کودک به شکل کارگاهی در گروه های سنی مختلف برگزار می شود. این کلاسها اهداف پرورشی اساسی در زمینه آموزش هنر و پرورش خلاقیت در کودکان دارند. این دوره ها به طور معمول در قالب ۸ جلسه و دو روز در هفته برگزار می شود. محور اصلی آموزش ها تقویت هوش هشت گانه به کمک بازی و انواع کارهای هنری جذاب است. اجرای این دوره های آموزشی به وسیله مربیان متخصص و زیر نظر روانشناس کودک در ایجاد استقلال و کم کردن وابستگی به مادر و آمادگی برای ورود به مدرسه بسیار کمک کننده است.

اهمیت حضور همزمان مادر و کودک

همه ما می دانیم که ارتباط نزدیک مادر و فرزند تا چه اندازه در شکل گیری شخصیت و اعتماد به نفس فرزند تاثیر دارد. در واقع یکی از بنیانهای موفقیت و شکست های روحی  عاطفی در دوران بزرگسالی از این بستر شکل می گیرد. یک مادر آگاه و خوش رفتار و آرام می تواند فرزندی موفق و شایسته پرورش دهد و این اصلا شعار نیست. کودکان بیش از هر کسی از پدر و مادر خود تاثیر می پذیرند. از آنجایی که مادران مدت زمان بیشتری را کنار فرزندان می گذرانند، نقش آنها در پرورش عاطفی و تکامل شخصیت کودک بسیار پررنگ تر است. بر اساس این پیش فرض کلاس های مادر و کودک با هدف بهبود ارتباط مادر و کودک با آموزش های ارزشمند و محیط نشاط آور و پویا راه اندازی شد. البته این تنها رویکرد این کارگاه ها نیست، بلکه اهداف گسترده ای در زمینه تربیت کودک و بهبود برخورد تربیتی والدین در این زمینه طراحی شده و اجرا می شود.
کودکان و مادران در کلاسهای آموزش هنری دست ورزی  و نحوه سرگرم شدن با ابزارهای ساده و گاهی کار با اشیای دور  ریز را می آموزند.

آکادمی کودک کتابچی برگزارکننده دوره‌ها و کلاس‌های مادر و کودک

کارگاه های کودکانه برای بچه ها در رده های سنی مختلف از ۸ ماه به صورت ترمیک یا تک جلسه ای برگزار می شود. کلاس مادر و کودک آکادمی کتابچی در شرق تهران یکی از بهترین مراکز تخصصی برای پرورش هوش و خلاقیت کودکان است. در این مرکز کارگاه های متنوعی با محوریت آموزش های متفاوت اجرا می شود. کلاس های بازی های شناختی، آموزش موسیقی، کمک به استقلال کودکان و پرورش هوش و خلاقیت که در هر کدام به طور اختصاصی روی مهارتهای کودک کار می شود. اهداف آموزشی در هر یک از این کارگاه ها متفاوت است.
به طور معمول مهمترین اهداف تشکیل کلاس مادر و کودک تقویت هوش هیجانی کودک، بهبود ارتباط با والدین و اطرافیان، پرورش خلاقیت و ذوق درونی، کمک به کشف استعدادهای ذاتی و پرورش دادن آن، بهبود مهارتهای دوست یابی می باشد. در این سبک کلاسها کودکان از یکدیگر مهارتهای مختلف یاد می گیرند. در ضمن در موقعیت های مختلف صلح و سازش یا عدم توافق و درگیری قرار می گیرند. در نتیجه واکنش رفتاری درست را می آموزند. در این میان مادران با یکدیگر آشنا شده و در مورد ضعف و قوت های کودکشان و روش های رفع مشکل با هم تبادل نظر می کنند. کلاس مادر و کودک برای رده های سنی مختلف با اهداف مجزا تشکیل می شود. به طور کلی کودکان در این کلاسهای جایگزین مهدکودک مهارت حل مسئله، تقویت هماهنگی چشم و دست، مهارت توجه و تمرکز را فرا می گیرند. شرکت در این دوره ها استقلال کودکان را برای آمادگی ورود به مدرسه تقویت می کند.

سایر کلاس‌های آکادمی کتابچی

ما در این مجموعه به برگزاری کلاس‌ ژیمناستیک کودکان در تهرانپارس، ثبت نام کلاس موسیقی کودک در تهرانپارس ، کلاس مسافران خلاق و کلاس‌های نقاشی کودکان می‌پردازیم. تمرکز اساسی ما بر کشف استعداد و تقویت خلاقیت و در یک کلام تربیت انسان های مستقل و کارآفرین است.

جهت اطلاع بیشتر از خدمات ما می‌توانید در کانال تلگرامی ما به این آدرس جوین شوید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.