×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

یکی از انواع ورق‌های فلزی، ورق فولادی است. ورق فولادی به ورقی گفته میشه که از آلیاژ کربن و آهن تولید شده باشد. انواع ورق فولادی، به صورت کلاف و رول به بازار عرضه می‌گردد. این محصول، دارای انواع مختلفی است که از جمله مشخصات بارز آن نیز می‌توان به استحکام و مقاومت بالای آن‌ها اشاره کرد. جهت تولید انواع ورق فولادی، از شمش استفاده می‌شود. در واقع شمش‌های فولادی با یکی از دو روش نورد سرد و نورد گرم تغییر شکل داده و طبق فرآیندی انواع ورق تولید می‌شود. ورق گالوانیزه، ورق روغنی، ورق سیاه، ورق اسیدشویی، ورق استیل و… از انواع ورق‌های فولادی هستند که هر یک مشخصات متفاوتی دارند. اگر قصد خرید ورق گالوانیزه و روغنی را دارید، در این بخش با انواع ورق گالوانیزه و روغنی و مشخصات فروش آن‌ها در آهن ۱۱۸ آشنا شوید. آهن ۱۱۸ از جمله مراکز معتبر فروش انواع ورق و محصولات ساختمانی دیگر است. جهت خرید و ثبت سفارش، بهتر است ابتدا با مشخصات این دو ورق آشنا شوید. در ادامه همراه ما باشید.

آشنایی با انواع ورق گالوانیزه

images 1675758593 63e20c01a242d - آشنایی با انواع ورق گالوانیزه و روغنی در آهن 118 - خرید ورق روغنی

در خصوص آشنایی با انواع ورق گالوانیزه، باید به شما بگوییم این ورق که یکی از انواع ورق‌های فولادی است، از جنس روی بوده و در زمان تولید این ورق، یک لایه فلز روی بر سطح آن قرار می‌گیرد. این فرآیند که در اصطلاح گالوانیزاسیون نامیده می‌شود، ورق را در برابر رطوبت و زنگ‌زدگی مقاوم می‌کند. این مسئله سبب می‌شود تا ورق گالوانیزه از دوام و استحکام مناسبی برخوردار باشد. در نتیجه قیمت و کاربرد بیشتری هم دارد.

ضخامت لایه پوششی از روی که بر سطح ورق گالوانیزه قرار می‌گیرد، در زمان ساخت، با توجه به کاربرد و نوع آن متنوع خواهد بود. اما باید گفت هر چقدر ضخامت این لایه بیشتر باشد، در نتیجه مقاومت آن افزایش پیدا کرده و این مسئله بر قیمت ورق گالوانیزه نیز تاثیرگذار است.

به طور کلی خرید و استفاده از ورق گالوانیزه در کارهای مختلف، از مزایای زیادی برخوردار است. قیمت ورق گالوانیزه با توجه به کیفیت و کاربردی که دارد تقریبا مناسب است. از طرفی تعمیرات و نگهداری این ورق از هزینه کمی برخوردار است. ورق گالوانیزه بهترین ورق برای استفاده در فضاهای مرطوب و در معرض اکسیده شدن است. این ورق از دوام و طول عمر بالایی برخوردار است. در مقایسه با ورق‌های دیگر می‌توان گفت، ورق گالوانیزه دارای ظاهر مناسب و شفافی است. خاصیت فرم‌دهی و شکل‌دهی مناسب، انجام راحت عملیات جوشکاری، راحتی در استفاده و… از دیگر مشخصات و مزایای این ورق است.

به سبب ویژگی و مزایای زیادی که این ورق دارد، کاربردهای مختلفی هم داشته و در موارد متفاوتی می‌توان از آن استفاده نمود. در صنعت خودروسازی به منظور ساخت بدنه و شاسی‌های خودرو، در ساختمان‌سازی به منظور ساخت سقف‌های شیروانی، نما، سیستم تهویه، لوله‌کشی ساختمان، ناودانی، در صنعت مخابرات به منظور ساخت جعبه‌های تقسیم، تجهیزات مخابراتی و… و حتی در ساخت لوازم خانگی به منظور ساخت لباسشویی، ظرفشویی، کولر و… از این محصول استفاده می‌شود.

آشنایی با انواع ورق روغنی

images 1675758613 63e20c158d329 - آشنایی با انواع ورق گالوانیزه و روغنی در آهن 118 - خرید ورق روغنی

در خصوص آشنایی با ورق روغنی باید بگوییم این ورق طی فرآیند نورد سرد تولید می‌شود. ورق روغنی از ظاهری شفاف و درخشان برخوردار است. این ورق نقطه مقابل ورق سیاه است و از ظاهری یکنواخت، شفاف و کیفیت بالا برخوردار است. در مراحل ساخت این ورق، روغن‌کاری در آخرین مرحله صورت می‌گیرد تا در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی مقاومت بالایی داشته باشد. این ورق از ورق سیاه تولید می‌شود. به طوری که برای ساخت، ورق سیاه در ضخامت‌های بالا تحت اسیدشویی قرار می‌گیرد.

در اسیدشویی، پولک‌های سیاهی که روی سطح ورق قرار دارد، به طور کامل از بین می‌رود و در نهایت ورق روغنی با ظاهری شفاف تولید می‌شود. قیمت ورق روغنی با توجه به ویژگی و خصوصیاتی که دارد دستخوش تغییراتی می‌شود. بنابراین برای استعلام دقیق قیمت ورق روغنی لازم است با متخصصین آهن ۱۱۸ در تماس باشید.

به منظور تولید این ورق ابتدا ورق سیاه تحت اسیدشویی قرار می‌گیرد. در طی این فرآیند پولک هایی که روی ورق سیاه وجود داشته و سبب تیرگی آن شده است به طور کامل از بین می‌رود. در نهایت نیز توسط روش نورد سرد ورق روغنی تولید می‌گردد.کاربرد ورق روغنی به جهت ظاهر مطلوبی که دارد بسیار گسترده است و در موارد زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از کاربردهای مهم آن می‌توان به ساخت مصالح ساختمانی، بدنه خودرو، لوازم خانگی، ساخت قفسه و پانل اشاره کرد. در خصوص ساخت قطعات اتومبیل از این ورق در ساخت اگزوز و فیلتر، صفحات لعابی اجاق گاز، تانکر و… می‌توان اشاره کرد. ورق روغنی به سبب روش تولیدی که دارد، از خواص و ویژگی‌های زیادی برخوردار است. به طور کلی این ورق در مقایسه با ورق‌های دیگر از خواص مکانیکی مطلوبی برخوردار است. این ورق در برابر کشش و گسیختگی مقاومت مطلوبی دارد. در زمان ساخت بر روی این ورق عملیات حرارتی انجام می‌شود که سبب ایجاد سطحی صاف‌تر، یکنواخت‌تر و باکیفیت‌تر می‌شود.

آهن ۱۱۸ مرکزی معتبر در خصوص فروش انواع آهن‌آلات با قیمت مناسب و کیفیت تضمینی است. به منظور دریافت مشاوره رایگان و یا ثبت خرید خود با شماره ۰۲۱۵۴۴۷۳ در ارتباط باشید و یا به آدرس https://ahan118.com/ مراجعه نمایید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.