×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

images 1675849078 63e36d76379f8 - تهاتر هوشمندسازی ساختمان -

تهاتر هوشمندسازی، با شنیدن این کلمه اولین چیزی که به ذهنتون می‌رسه چیه؟

خب ،تقریبا همه‌ی ما با شنیدن کلمه‌ی تهاتر به یاد معاوضه‌ی کالا با کالا می‌افتیم. اینکه در قبال کالایی که می‌دهیم یک کالا یا جنسی رو دریافت کنیم.

یکی دو هفته‌ی پیش برای بازدید از پروژه ای به شمال رفته بودم. کنار ویلایی که همکاران من در آن، در حال تجهیز سیستم هوشمند سازی ویلا بودند، یک مجتمع بزرگی در حال ساخت بود. به صورت اتفاقی با سازنده‌ی آن مجتمع برخورد کردم و مشغول صحبت درباره‌ی روند ساخت و ساز شدیم. بنده خدا مدام از وضعیت بد اقتصادی و تورم و گرانی گله مند بود. اینکه چقدر در طول ساخت و ساز دچار مشکل می‌شه و مدام در حال کلنجار رفتن و مدیریت هزینه‌های پیش بینی نشده‌ی پروژه ست. ایشون خیلی دلش می‌خواست تا واحدهایی که در حال ساخت هستند رو هوشمند کنه ولی نقدینگی و بودجه‌ای رو برای این کار در نظر نگرفته بودند.

یک مثال از تهاتر هوشمندسازی

images 1675849139 63e36db3db735 - تهاتر هوشمندسازی ساختمان -

تو راه برگشت داشتم با خودم فکر می‌کردم که چطور می‌شه که بدون دریافت پول واحدهای اون مجتمع رو هوشمند کرد ؟

یادم میاد کوچیک که بودم مدام با دوستام توی مدرسه لوازم التحریر و خوراکی‌هامون رو باهم عوض می‌کردیم و چقدر هم حس خوبی داشتیم موقع جابه جایی وسیله‌هامون. دیگه نیازی نبود که بابت خرید لوازمی که دوست داشتیم پولی پرداخت کنیم. تقریبا هر روز لوازم التحریری بود که از این کیف به اون کیف می‌رفت و ماهم خوشحال و خرسند از داشتن دارایی جدیدمون بدون پرداخت پولی.

تو همین لحظه یهو یادم افتاد که امروزه هم تهاتر کردن تو اشل بزرگتری بین مردم باب هست. با توجه به تورمی که وجود دارد، بسیاری از مردم در تلاش هستند که به جای فروش اموالشون و دریافت پول، تهاتر کنند.

یعنی چی؟ یعنی به جای دریافت پول بابت کالایی که می‌فروشند کالایی با همان ارزش دارایی خودشان دریافت کنند. تا در طی معامله‌ای که می‌کنند ضرر نکنند و ارزش دارایی که دارند از بین نرود. همان طور که می‌دانید این روزا بیشتر معاملات بزرگ هم که تو زمین و ساختمان است.

با گسترش شهرها و ماشینی شدن همه چیز، ما هرروزه شاهد ساخت مجتمع‌های بزرگ در کلانشهرها هستیم. ساختمان های بزرگ و عظیمی که برای آسایش و راحتی ما ساخته می‌شوند. زمانی هم که صحبت از آسایش و راحتی میشود اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند، تکنولوژی ست. این روزها تکنولوژی به کمک ما اومده تا زندگی برامون راحت تر از قبل بشه.

علاوه بر این در بحث ساختمان سازی و پروژه‌های بزرگ هم تهاتر بسیار رایج است. انبوه سازانی که در طی ساخت و ساز با کمبود منابع مالی روبرو هستند و در پی شرکتهایی هستند تا در صورت دریافت خدمات از آنها،واحدهایی که در حال ساخت هستند را به آنها بدهند.

مزایای تهاتر در ساخت و ساز

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، تهاتر به معنای معاوضه است. در تهاتر برای طرفین معامله امنیت بیشتری در رسیدن به طلب شان وجود دارد. طرفین معامله دیگر نگرانی از جهت از بین رفتن داراییشان نخواهند داشت و با خیال راحت می‌توانند معامله کنند.

سازندگان ساختمان در طی ساخت و ساز، همیشه نگران افزایش هزینه‌ها در روند ساخت هستند. اینکه پروژه دچار رکود و تورم در طول ساخت و ساز نشود و هزینه‌ها افزایش پیدا نکنند. برخی از سازندگان هم هستند که در طول پروژه دچار کمبود نقدینگی می‌شوند و پروژه با مشکلات کوچک و بزرگی مواجه می‌شود. در این زمان سازندگان به دنبال افراد و یا شرکت هایی می‌گردند تا با آنها تهاتر کنند. به این معنی که آن افراد و یا شرکت‌ها با ارائه خدمات به پروژه به جای دریافت پول از کارفرما، یک و یا چند واحد را دریافت می‌کنند. خب چنین معاملاتی برای هر دو طرف سود دارد و هیچ کدام از آنها هم متضرر نخواهند شد.

تهاتر هوشمندسازی به کمک خانه هوشمند گوزن زرد

images 1675849159 63e36dc7c2d8a - تهاتر هوشمندسازی ساختمان -

شرکت هوشمند سازی ساختمان گوزن زرد قادر به تهاترهوشمند سازی ساختمان‌های مسکونی، ویلا، ساختمان اداری، هتل،بیمارستان و … با سازندگان محترم در اقصی نقاط ایران است. شرکت توانایی ارائه‌ی خدمات هوشمند سازی را به سازندگان محترم، در سریعترین زمان ممکن، دارد.

سازندگان با تهاتر هوشمند سازی در واقع معامله‌ای دو سر سود را تجربه می‌کنند. علاوه بر پیشرفت پروژه بدون پرداخت پول، دارای ملک هوشمندی می‌شوند که ارزش افزوده هم به همراه دارد. به این معنی که سازندگان در آینده‌ی نزدیک ملک خود را به راحتی و با قیمتی بیشتر از قیمت خانه‌های سنتی منطقه، بدون کوچکترین نگرانی، می‌توانند به فروش برسانند .

سازندگان به جای نگرانی از نبود بودجه و عدم پیشرفت پروژه و همچنین عدم تحویل پروژه درموعد مقرر، به راحتی می‌توانند با کارشناسان شرکت هوشمند سازی گوزن زرد تماس بگیرند و از شرایط تهاتر هوشمند سازی با ساختمان در حال ساخت خود مطلع شوند. با خیال راحت در ازای اعطای واحدهای در حال ساخت از خدمات شرکت برای هوشمند سازی ساختمان استفاده کنند.

دریافت خدمات در ازای دادن واحد در حال ساخت به شرکت هوشمند سازی، برای سازندگان می‌تواند بسیار جذاب باشد فروش واحد قبل از پایان کارو اتمام پروژه ‌ی ساخت برای سازندگان ساختمان‌ها بسیار ارزشمند است. بنابراین سازندگان محترم با تهاتر هوشمند سازی ساختمان با خیال راحت می‌توانند تمرکز خود را برروی دیگر کارهای مربوط به پروژه بگذارند و در عین حال شاهد پیشرفت پروژه هم باشند.

شرایط تهاتر ساختمان نسبت به هزینه هوشمندسازی

شاید الان این سوال براتون پیش آمده باشد که هزینه‌ی هوشمند سازی چقدر است و شرایط  تهاترچگونه است.

ما سعی میکنیم تا در ادامه‌ی مقاله به صورت کلی درباره‌ی این موضوع صحبت کنیم. ولی شما هم برای دریافت اطلاعات بیشتر و دقیق تر می‌توانید از طریق شبکه‌های اجتماعی شرکت گوزن زرد و یا حتی صفحه‌ی تماس با ما، با کارشناسان شرکت ارتباط بگیرید. همچنین به صورت تخصصی از کارشناسان شرکت مشاوره‌ی رایگان دریافت کنید.

برای مثال همان مجتمع صد واحدی را در شمال ایران در نظر بگیرید . هزینه‌ی هوشمند سازی هر واحد صد متری با احتساب هوشمند سازی سیستم سرمایش و گرمایش، سیستم روشنایی، سیستم امنیتی و دزدگیر و غیره تقریبا دو هزار و پانصد دلار تخمین زده می‌شود.

خب سازنده برای هوشمند کردن این صد واحد به چیزی حدود دویست و پنجاه هزار دلار نیاز خواهد داشت. خب از آنجایی که دلار هرروز در حالت نوسان می‌باشد قیمت دقیقی به ریال نمی‌توان ارائه داد. در هرصورت در زمان نگارش این مقاله دلار حدود ۴۵ هزار تومان می‌باشد که هزینه هوشمند سازی چیزی حدود ۱۲ میلیارد تومان برای صد واحد می‌شود.

با توجه به قیمت ساختمان در مناطق مختلف کشور قیمت واحدهای درحال ساخت هم متغیر می‌باشد. بنابراین سازندگان بر اساس قیمت منطقه می‌توانند معادل هزینه‌ی هوشمند سازی ساختمان شان به شرکت واحد بدهند.

امید که مقاله تهاتر هوشمند سازی برای شما مفید بوده باشد و جواب سوالات خود را دریافت کرده باشید. در صورت داشتن سوالات بیشتر با همکاران ما در تماس باشید تا در اسرع وقت شما را راهنمایی کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.