جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • دستگاه سی پپ چیست؟ چه کاربردی دارد؟
    24 بهمن 1401 - 12:52
    شناسه : 235471
    0

    دستگاه CPAP یکی از رایج­ترین درمان­ها برای آپنه خواب است. این دستگاه راه­های هوایی شما را هنگام خواب باز نگه می­دارد تا بتوانید اکسیژن مورد نیاز برای عملکرد مطلوب را دریافت کنید.

    پ
    پ

    دستگاه سی پپ چیست

    دستگاه سی پپ چیست؟ چه کاربردی دارد؟

    دستگاه CPAP یکی از رایج­ترین درمان­ها برای آپنه خواب است. این دستگاه راه­های هوایی شما را هنگام خواب باز نگه می­دارد تا بتوانید اکسیژن مورد نیاز برای عملکرد مطلوب را دریافت کنید. با استفاده از دستگاه سی پپ برای درمان آپنه خواب می­توانید کیفیت خواب را به میزان قابل توجهی بهبود ببخشید و خطر ابتلا به تعدادی از مشکلات سلامتی از جمله بیماری قلبی و سکته را کاهش دهید. دستگاه­های CPAP برای درمان آپنه خواب انسدادی و مرکزی استفاده می­شوند. در هر دو اختلال، تنفس شما در طول چرخه خواب قطع می­شود. این عامل می­تواند صدها بار در یک شب اتفاق بیفتد و منجر به کمبود اکسیژن و افزایش خطر ابتلا به فشارخون بالا، بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت و سایر نگرانی­های سلامتی شود. در ادامه با رسمد همراه باشید تا با جزئیات بیشتر درباره این دستگاه آشنا شوید.

    دستگاه کمک تنفسی سی پپ چیست؟

    CPAP یک دستگاه ساده است که هوا را از طریق ماسکی که در شب می­پوشید می­دمد. این کار برای باز نگه داشتن راه هوایی شما در هنگام خواب طراحی شده است. این دستگاه هوا را با فشار، به راه هوایی فوقانی شما می­فرستد تا از جمع شدن یا باریک شدن آن جلوگیری کند. کلینیک خواب، یا خود دستگاه، فشار را برای شما تنظیم می­کند. اگر خرید حضوری برای شما سخت است؛ می توانید به صورت آنلاین برای خرید cpap رسمد اقدام کنید.

    کاربرد سی پپ چیست؟

    افرادی که آپنه خواب دارند در هنگام خواب در باز نگه داشتن راه هوایی برای تنفس طبیعی مشکل دارند. معمولاً بافت نرم در گلو و حفره دهان (مثلاً لوزه‌ها یا زبان) شل می‌شود و فرو می‌ریزد و فضای مورد نیاز برای حرکت هوا از طریق بینی و داخل ریه‌ها را می‌بندد. این عامل منجر به مکث­هایی در تنفس شده که می­تواند به اندازه کافی طولانی اتفاق بیفتد تا جریان خون را از اکسیژن مورد نیاز برای رساندن به همه اندام­ها محروم کند.

    آپنه خواب چیست؟

    سندرم آپنه خواب یک وضعیت پاتولوژیک می­باشد که اغلب باعث نارسایی تنفسی می­شود و با آسیب‌ شناسی قلب و عروق خونی پیچیده می­شود. تقریباً 65 درصد از افراد بالای 65 سال از این بیماری رنج می­برند. در عین حال، مردان 2 برابر بیشتر از زنان از سندرم آپنه خواب رنج می­برند. علامت اصلی این بیماری خروپف و همچنین دوره­های کمبود تنفس است. برای تشخیص قطعی این سندرم، عموما پزشک تست خواب را پیشنهاد می کند. این تست ممکن است در خانه یا کلینیک خواب انجام شود.

    سندرم آپنه انسدادی خواب (OSAS) یک آسیب‌شناسی است که خود بیماران به طور اتفاقی و معمولاً از کسانی که شب­ها در کنارشان در همان تخت یا اتاق هستند، از آن مطلع می شوند. علامت اصلی خروپف است، اما همچنین با خواب بی‌قرار، بیداری­های مکرر که خود بیمار به یاد نمی­آورد و فعالیت حرکتی بیش از حد همراه است. مدت حمله می­تواند تا 30 ثانیه باشد و هر شب می­تواند تا 100 مورد از این نوع اتفاق بیفتد. شدت بیماری به تعداد اپیزودها و مدت آن‌ها بستگی دارد.

    سندرم آپنه خواب

    استفاده از دستگاه سی پپ برای درمان آپنه خواب می­تواند به شما در فرآیند این بیماری کمک کند.
    در نتیجه همه این تظاهرات و استراحت ناکافی، فرد صبح­ها دچار سردرد، خستگی، خشکی دهان و گلودرد می شود و در طول روز، خواب‌آلودگی، عملکرد پایین، تحریک‌پذیری و خستگی به وجود می آورد. با گذشت زمان، کاهش حافظه آغاز می­شود و تمرکز مختل می گردد.

    چگونه نقض تنفس در خواب بر وضعیت قلب و عروق خونی تأثیر می­گذارد؟ بدون درمان کافی و به موقع، ممکن است فرد دچار اختلال ریتم قلب، نارسایی قلبی و حملات آنژین شود. بیش از نیمی از بیماران بعداً با فشارخون شریانی، بیماری عروق کرونر، آسم برونشت و COPD تشخیص داده می­شوند. همه این آسیب‌شناسی­ها به شدت دوره OSA را تشدید می­کند. خرید سی پپ رسمد برای درمان آپنه خواب می­تواند گزینه مناسب و کم هزینه­ای برای شما باشد.

    سی پپ چه بیماری­هایی را درمان می­کند؟

    همان‌طور که در بخش­های قبلی گفته شد سی پپ می­تواند اختلال در نفس کشیدن و بیماری­هایی از قبیل آپنه خواب را در سریع­ترین زمان ممکن و به تدریج درمان کند.

    چند نوع سی پپ داریم؟

    چند نوع مختلف سی پپ موجود است. بهترین نوع برای شما بستگی به سطح راحتی، عادات تنفسی و نوع آپنه خواب شما دارد. انواع ماسک CPAP عبارتند از:

    • ماسک بینی: این گزینه بینی شما را می­پوشاند. ماسک بینی اغلب برای افرادی که هنگام خواب، زیاد حرکت می­کنند توصیه می­شود.
    • ماسک بالش بینی: ماسک بالش بینی به جای پوشاندن کل بینی، فقط ناحیه سوراخ بینی شما را می‌پوشاند. برخی از گزینه­ها نیز شاخک­هایی دارند که در سوراخ­های بینی شما قرار می­گیرند. افرادی که از ماسک بالش بینی استفاده می­کنند می­توانند به راحتی عینک خود را بپوشند.
    • ماسک کامل: این ماسک مثلثی، روی بینی و دهان شما قرار می­گیرد. ماسک کامل برای افرادی که هنگام خواب از طریق دهان نفس می­کشند بهترین است. اگر از انسداد بینی رنج می­برید، ممکن است پزشک شما این نوع ماسک را نیز توصیه کند.

    مزایا و کاربردهای cpap

    مزایای دستگاه CPAP چیست؟

    دستگاه­های CPAP از وقفه­های تنفسی ناشی از آپنه خواب جلوگیری می­کنند. این دستگاه­ها همچنین عوارض جانبی مضر آپنه خواب را از بین می­برند. مزایای قابل توجه دستگاه CPAP عبارتند از:

    • بهبود کیفیت خواب.
    • خطر کمتر حمله قلبی و سکته مغزی .
    • کاهش خواب‌آلودگی در طول روز .
    • بهبود احتمالی کنترل قند در افراد مبتلا به دیابت .

    آیا عوارض جانبی برای دستگاه CPAP وجود دارد؟

    همان‌طور که به دستگاه CPAP خود عادت می‌کنید، عوارض جانبی کاهش می‌یابد. اگر شما با دستگاه خود احساس ناراحتی می‌کنید، از ارائه دهنده مراقبت­های بهداشتی خود در مورد گزینه­های مختلف ماسک یا تجهیزات بپرسید. گروه رسد ارائه دهنده انواع سی پپ و بای پپ آماده است تا مشاوره و اطلاعات لازم را در این باره در اختیار شما قرار دهد. همچنین از طریق سایت رسمد ایران، می توانید به صورت آنلاین برای خرید سی پپ در اصفهان، تهران یا سایر شهرها اقدام کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.