چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41419 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • انواع پرده اداری
    25 بهمن 1401 - 12:47
    شناسه : 235574
    0

    پرده اداری از لوازم جانبی به شمار می رود که برای محیط‌ های اداری، شرکت ها، بیمارستان و … آن را مورد استفاده قرار می‌ دهند، به ‌طور کلی پرده به‌ عنوان یکی از عناصر مهم در طراحی و دکوراسیون داخلی فضای اداری معرفی می شود که از انواع مختلفی برخوردار هستند.

    پ
    پ

    پرده ها با توجه به این ‌که تأثیر زیادی بر روی دکوراسیون دارند با دقت بیشتری انتخاب خواهند شد، از طرفی اگر بتوان پرده مناسبی را برای اداره خود خریداری کارایی کارکنان هم بالا می رود.

    پرده های اداری در انواع و مدل‌ های مختلفی تهیه می‌ شوند که هر کدام از آن‌ ها کارایی خاصی دارند، برای خرید پرده اداری بهتر است نوع کرکره‌ ای آن را مدنظر داشته باشید، چرا که بیشتر ادارات از پرده هایی استفاده می کنند تا بتوانند نور را به اندازه‌ لازم به اتاق عبور دهد.

    images 1676276484 63e9f30454a7a - انواع پرده اداری -

    به‌ طور کلی می ‌توان گفت پرده اداری به ۵ دسته پرده شید، پرده زبرا، پرده لوردراپه پرده کرکره چوبی و کرکره فلزی دسته‌بندی می ‌شود که می ‌توانید آن را در انواع و اقسام رنگ ‌ها برای محیط اداری خود خریداری کنید.

    نکات بسیاری وجود دارد که هنگام خرید پرده‌ های اداری باید آن‌ ها را در نظر داشته باشید، به‌ عنوان مثال جنسی که برای محیط مورد نظر انتخاب می‌ کنید باید هماهنگی کاملی با محل مورد نظر داشته باشد و رنگ مناسبی را با توجه به دکوراسیون محیط انتخاب نمایید، همچنین اگر در اداره نمی ‌توانید پرده های خود را پایین بکشید و آن ها را شستشو دهید، باید پرده ای را مورد استفاده قرار دهید که قابلیت شستشو در حالت ایستاده را داشته باشند.

    خرید پرده اداری

    هنگام خرید پرده اداری همان طور که گفته شد با انواع مختلفی از آن روبرو خواهید شد. در گذشته از پرده کرکره عمودی بیشتر برای پشت پنجره‌ ها استفاده می ‌کردند، اما امروز انواع مختلفی از پرده ‌های اداری را به بازار ارائه داده‌ اند که هر کدام در رنگ و اندازه های مختلفی وجود دارند‌

    پرده کرکره‌ ها در واقع به ‌صورت افقی و عمودی تولید می‌ شوند که نوع افقی آن به ۳ شکل فلزی، چوبی و طرح چوب در بازار وجود دارد. هنگام تهیه پرده های اداری بهتر است با انواع آن آشنایی داشته باشید که در ادامه مطالب شرح مختصری از آن‌ ها را ارائه می‌ دهیم.

    پرده اداری کرکره فلزی

    یکی از انواع پرده‌ اداری، کرکره های آلومینیومی یا فلزی می‌ باشند که در طرح های مختلفی به بازار عرضه می ‌شوند و به شما این امکان را می ‌دهند که آن را برای جاهای مختلفی چون اتاق مدیریت، اتاق کنفرانس، اتاق سرپرستی و … مورد استفاده قرار دهید.

    این نوع از پرده‌ ها دارای ظاهری رسمی و مدرن هستند، همچنین تیغه‌ های آلومینیومی آن ‌ها انعطاف ‌پذیری بالایی دارند که طول عمر پرده را افزایش می ‌دهد.

    images 1676276371 63e9f293756d6 - انواع پرده اداری -

    پرده اداری کرکره چوبی

    پرده کرکره‌ های چوبی را می‌ توان در رنگ‌ های مختلف مشاهده کرد که برای هر کدام رگه‌ های چوبی طبیعی و مصنوعی بکار برده اند. این پرده‌ ها به‌ عنوان یکی از قدیمی‌ ترین مدل‌ های پرده اداری معرفی می ‌شوند که در طول سالیان با تغییرات کلی همراه بوده‌ اند و بسیار مقرون‌ به ‌صرفه می‌باشد.

    هنگام خرید پرده اداری اگر پرده‌ های چوبی را در نظر دارید باید به این نکته توجه داشته باشید که این نوع از پرده‌ ها از تیغه‌ های چوبی برخوردار هستند که می‌ توان آن ‌ها را با رنگ دلخواه خود پوشش داد، از طرفی ممکن است برای ساخت این پرده‌ ها چوب بامبو را هم مورد استفاده قرار می دهند، چرا که دارای جذابیت و زیبایی خاصی می‌ باشد و از مقاومت خوبی هم برخوردار است.

    پرده‌ های چوبی را با نوارهای قیطانی و نوارهای تسمه ‌ای به بازار ارائه می ‌دهند که برای اکثر قسمت‌ های داخلی ساختمان می ‌توان آن ‌ها را مورد استفاده قرار داد.

    پرده اداری لوردراپه (عمودی)

    لوردراپه به پرده ای گفته می‌ شود که اسلاید آن‌ عمودی نصب می‌ شود و آن‌ ها را به‌ صورت افقی جمع می ‌کنند، در واقع این نوع از پرده‌ ها را بیشتر برای اداره ای مورد استفاده قرار می‌ دهند که از پنجره‌ های وسیعی برخوردار هستند.

    از ویژگی ‌های این نوع پرده ‌ها می ‌توان چاپ تصویر دلخواه بر روی آن‌ ها را نام برد، به‌ عنوان مثال کارفرمایان می ‌توانند لوگو و برند شرکت خود را بر روی این پرده‌ ها طراحی کنند.

    images 1676276111 63e9f18fc285b - انواع پرده اداری -

    پرده اداری زبرا

    پرده‌ اداری زبرا را با دو نوع پارچه به‌ صورت نوارهای افقی و غلتکی طراحی می‌ کنند که نور را به دلخواه استفاده‌ کنندگان به داخل محیط راه می ‌دهند و فضایی کاملا خصوصی را ایجاد می ‌کنند.

    در واقع این نوع از پرده‌ ها را با توجه به پارچه ای که برای آن ها به کار برده می شود می‌ توان به‌ نحوی تنظیم کرد که سایه روشن و تاریک را برای فضا مهیا کنند.

    پرده های اداری زبرا که به وسیله غلتک جمع می ‌شوند از کارایی مناسبی برخوردار هستند و زمانی‌ که آن ‌ها را جمع کنید هیچ نوع گرد و خاکی بر روی این پرده‌ ها قرار نخواهد گرفت و نیازی به شستشو ندارد.

    پرده اداری شید رول

    زمانی‌ که برای خرید پرده اداری راهی بازار می‌ شوید با انواع و اقسام مدل‌ های مختلفی رو به رو خواهید بود که از میان آن‌ ها می‌ توان پرده شید رول را نام برد. این نوع از پرده‌ ها برای محیط‌ های تجاری، رستوران‌ ها، شرکت‌ ها و … مورد استفاده قرار می‌ گیرد که آن را برای ایجاد سایه طراحی کرده‌ اند و از یک لایه پارچه که جنس آن تاریکی مطلق را ایجاد نمی‌ کند ساخته می ‌شود.

    images 1676276575 63e9f35f47e3c - انواع پرده اداری -

    قیمت پرده اداری

    دکوراسیون و چیدمان زیبای محیط کار می‌ تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی روحیه کارکنان داشته باشد و عملکرد آن ‌ها را بالا ببرد، از طرفی باید پرده مناسبی را برای اداره خود خریداری نمایید که در این میان قیمت پرده اداری یکی از موضوعات اصلی بحث می ‌باشد.

    قیمت پرده‌ های اداری با توجه به نوعی که انتخاب می ‌کنید کاملا متفاوت می‌ باشد! از طرفی هر کدام از انواع پرده با توجه به جنس پارچه ‌ای که دارند از قیمت‌ های متفاوتی برخوردار هستند.

    برای تهیه پرده اداری در مرحله اول باید بودجه خود را مورد بررسی قرار دهید و متوجه شوید که قصد دارید چه مقدار برای خرید پرده‌ های اداری هزینه کنید و بعد از آن با توجه به کارایی که هر کدام از پرده‌ ها دارند به خرید آن ‌ها بپردازید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.