جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • 9 مزیت برش لیزری فلزات بر سایر روش های برش
    25 بهمن 1401 - 16:00
    شناسه : 235613
    0

    برش فلزات در صنایع مختلف کاربرد های گوناگونی دارد و با استفاده از روش های متفاوتی انجام می شود. برش لیزری فلزات یکی از روش های پرکاربرد و دقیق برش است که در بسیاری از صنایح دقیق ، مورد استقبال و استفاده است.

    پ
    پ

    برخی از مزایای برش لیزری فلزات

    1.    برش قطعات با دقت بالا

    یکی از مزایای مهم و برتری که برش لیزری نسبت به سایر روش های برش فلزات دارد، دقت بالای آن در برش قطعات فلزی می باشد. با استفاده از دستگاه برش لیزری می توان قطعات فلزی را در ابعاد و ضخامت های کوچک نیز برش داد. همچنین دقت دستگاه برش لیزری به یک 1 میلی متر می رسد که نشان دهنده دقت بالای آن می باشد.

    2.    برش قطعات با سرعت بالا

    سرعت بالای برش قطعات از برترین ویژگی ها و مزایای برش لیزری می باشد. سرعت برش قطعات در طرح هایی که پیچیدگی بالایی دارند بسیار مهم است. از این رو با استفاده از روش برش لیزری فلزات می توان قطعاتی را که دارای طرح های پیچیده می باشند را با سرعت بسیار بیشتری در مقایسه با سایر روش های سنتی و قدیمی برش داد. سرعت بالای برش نیز از این جهت دارای اهمیت می باشد که می توان در مدت زمان کوتاه تری محصولات بیشتری را تولید کرد.
    خوب است بدانید که سرعت برش دستگاه برش لیزری تا 10 متر بر دقیقه می رسد که در مقایسه به سرعت برش در سایر روش ها بسیار بالا تر می باشد.

    images 1676368565 63eb5ab5d425b - 9 مزیت برش لیزری فلزات بر سایر روش های برش -

    3.    برش قطعات به صورت اتوماتیک

    از آنجایی که برش لیزری با استفاده از تکنولوژی و فناوری جدید و مدرن ایجاد شده است، دستگاه هایی که به لیزر مجهز هستند و از این روش استفاده می کنند، همگی به صورت اتوماتیک فعالیت می کنند و نیروی انسانی بسیار کمی در کار آن ها دخیل است. این موضوع باعث می شود که در وقت و هزینه های برش قطعات بسیار صرقه جویی شود و قطعات در زمان کوتاه تری برش داده شوند.

    4.    برش قطعات بدون تماس با آن ها

    در روش برش لیزری فلزات هیچ گونه اصطکاک مکانیکی ایجاد نمی شود. زیرا در این روش قطعات فلزی فقط با استفاده از پرتو لیزر برش داده می شوند و فقط با آن تماس دارند. در نتیجه از آنجایی که در روش برش لیزری قطعات هیچ گونه تماسی با دستگاه پیدا نمی کنند، هزینه های تولید قطعات کاهش می یابد. زیرا دیگر نیازی به صافکاری نمی باشد.

    5.     تولید ضایعات کمتر

    از دیگر مزایای برش فلزی قطعات این است که در این روش به دلیل دقت بالای آن، تقریبا از تمامی قسمت های ورق فلزی جهت برش قطعات استفاده می شود. این موضوع باعث می شود که در طول پروسه برش قطعات، ضایعات بسیار کمی تولید شود.

    6.    آسیب نرسیدن به قطعات در حین برش

    به دلیل این که در برش لیزری، برش قطعات با ایجاد گرما همراه است، بسیاری از افراد بر این باورند که گرمای تولید شده باعث ایجاد تاب خوردگی و تغییر شکل فیزیکی قطعات می شود.
    این موضوع در سایر روش های برش فلزات ممکن است رخ دهد. اما در برش لیزری تمام سطح ورق فلزی به یکباره تحت تاثیر پرتو لیزر قرار نمی گیرد و فقط بر روی بخش کوچکی از آن کار می شود که مشکلی ایجاد نشود. همچنین در برش لیزری همانطور که قبل تر گفتیم به دلیل بالا بودن سرعت آن، قطعات به سرعت برش داده می شوند تا بیش از حد داغ نشوند و دچار تاب خوردگی نیز نشوند.

    7.    صرفه جویی در مصرف برق و انرژی

    بر خلاف سایر روش های برش فلزات مانند روش پرس، روش برش لیزری انرژی بسیار کمتری مصرف می کند. به این صورت که در برش لیزری به طور تقریبی حدود 10 کیلووات برق مصرف می شود. اما در سایر روش ها، مصرف انرژی تا 50 کیلووات نیز می رسد. این امر به این دلیل است که در سایر روش ها برای ایجاد نیرو و توان برش قطعاتف از قالب فیزیکی استفاده می شود که این کار به مقدار انرژی زیادی نیاز دارد.

    8.    سازگار بودن با نرم افزار های برداری

    از جمله مزایای برش لیزری سازگار بودن آن با نرم افزار های برداری و طراحی می باشد. سازگار بودن برش لیزری با نرم افزار هایی همچون AUTOCAD و ADOBE ILLUSTRATOR باعث شده است که بتوان طرح های بسیار ظریف و با پیچیدیگی بالا را با استفاده از این روش و دستگاه های برش لیزری ایجاد کرد.

    9.    امنیت بالا

    تلاش برای ایمن کردن کار ها و بالا بردن امنیت همواره یکی از موضوعاتی بوده است که در کنار تولید محصولات با کیفیت، دارای اهمیت بالایی بوده است . در برش لیزری، اشعه لیزری درون یک محفظه قرار دارد و کاملا ایمن می باشد. این امر موجب شده است که برش لیزری در مقایسه با دیگر روش های برش فلزات از امنیت بیشتری برخور دار باشد.

    برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برش لیزر فلزات و خدمات برش لیزری استیل در کرج و برش لیزر ورق گالوانیزه در کرج  با پارما لیزر تماس بگیرید . 09121593108   –   www.parmagroup.ir

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.