پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41355 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • همه چیز درباره ی انواع پیچ و مهره
    29 بهمن 1401 - 16:12
    شناسه : 236320
    0

    با گذر زمان و پیشرفت فناوری های مدرن، محصولات جدیدی تولید شده است که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها، پیچ و مهره است. پیچ‌ و مهره ها در پیشرفت و توسعه صنعت، نقش قابل توجهی داشته و دارند. به طوری که امروز در ساخت خانه، صنایع دریایی، ماشین سازی، پتروشیمی و غیره از انواع پیچ و مهره ها استفاده می‌شود. البته این روزها انواع گوناگونی پیج و مهره درسراسر دنیا تولید می‌شود که هرکدام از آن‌ها، کاربرد و عملکرد مختص به خود را دارند.

    پ
    پ

    همه چیزدرباره انواع پیچ ومهره

    امروزه پیچ و مهره ها در صنایع کوچک و بزرگ بسیار پرکاربرد هستند. اگر چه برای متصل کردن قطعات فلزی به یکدیگر از جوش فلزی استفاده می‌شود اما بهتر است بدانید که پیچ و مهره های فلزی نیز نقش مهمی در اتصال سازه های فلزی درکنار یکدیگر دارند.‌ این روزها انواع پیچ و مهره های صنعتی در شکل‌ها، سایزها و گریدهای خاصی در بازار عرضه می‌شود. به گونه ای که این پیچ و مهره ها، قابلیت‌های مکانیکی و شیمیایی مختص به خود را دارند. بهتر است در نظر داشته باشید که اگر از پیچ و مهره های نامناسب در اتصال صفحات به هم، استفاده نمایید، ممکن است با هزینه ها و خسارت‌های زیادی در آینده روبه رو شوید. به همین دلیل، لازم است که شناخت و آگاهی خود را در زمینه ی انواع و کاربردهای پیچ و مهره های صنعتی بالا ببرید، تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین پیچ و مهره را برای کاربرد معین انتخاب نمایید و از بروز خسارت‌های احتمالی در آینده جلوگیری کنید. اگر هیچ‌گونه اطلاعات جامع و کاملی در مورد پیچ و مهره های صنعتی ندارید، خواندن این مقاله به شما پیشنهاد می‌شود.

    images 1676710060 63f090ac2a342 - همه چیز درباره ی انواع پیچ و مهره -

    مزایای استفاده از پیچ و مهره ها

    با گذر زمان و پیشرفت فناوری های مدرن، محصولات جدیدی تولید شده است که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها، پیچ و مهره است. پیچ‌ و مهره ها در پیشرفت و توسعه صنعت، نقش قابل توجهی داشته و دارند. به طوری که امروز در ساخت خانه، صنایع دریایی، ماشین سازی، پتروشیمی و غیره از انواع پیچ و مهره ها استفاده می‌شود. البته این روزها انواع گوناگونی پیج و مهره درسراسر دنیا تولید می‌شود که هرکدام از آن‌ها، کاربرد و عملکرد مختص به خود را دارند.

    مهم‌ترین و پرکاربردترین نوع پیچ‌ها عبارتند از:

    ●پیچ‌های لبه دار: این پیچ‌ها، لبه ی یکپارچه ای دارند و نقش آن‌ها به شکل یک واشر، برای توزیع یکنواخت بار است.

    ●پیچ‌های کالسکه:

    این گونه پیچ‌ها، یک سر خمیده یا گنبدی با زیره ی مربع شکل دارند. این ویژگی، مانع چرخش پیچ پس از نصب می‌شود. به همین دلیل در اکثر اوقات از این گونه پیچ‌ها در صنایع سنگ تراشی و چوب استفاده می‌شود.

    ●پیچ‌هایششضلعیوسرمربع:

    این‌ مدل پیچ‌ها، انواع و طول‌های مختلفی دارند. هم‌چنین برای استفاده از این نوع پیچ‌ها به ابزار آچار نیاز است. البته قدرت و توان تحمل آن‌ها نیز بسیار بالا است.

    ●پیچ‌هایآلن:

    این پیچ‌ها به دلیل مقاومتشان، کاربرد بالایی در صنایع مکانیکی دارند. هم‌چنین ظاهر آن‌ها نیز به گونه ای است که یک سطح بالایی شکاف خورده با دیواره های صاف یا خمیده شکلی دارند.

    ●پیچ‌های گاوآهن:

    یکی از سنگین‌ترین نوع پیچ‌ها، پیچ‌های گاوآهن است. به همین دلیل، در اغلب اوقات از آن‌ها در صنایع ماشین سازی استفاده می‌شود.

    ●پیچ‌هایسرمتهای:

    یکی از پراستفاده ترین نوع پیچ‌ها، پیچ‌های سرمته ای هستند. این پیچ‌ها در طول‌های مختلفی تولید می‌شوند. استفاده از پیچ‌های سرمته ای برای سوراخ‌کاری به وسیله ی دریل، به گونه ای است که خیلی راحت، سطح دلخواه را سوراخ می‌کنند.

    images 1676710060 63f090ac3528d - همه چیز درباره ی انواع پیچ و مهره -

    مهم‌ترین و پرکاربردترین نوع مهره ها عبارتند از:

    ●مهرههای شش ضلعی:

    یکی از متنوع‌ترین نوع مهره ها، مهره های شش ضلعی هستند که در نصب آن‌ها، استفاده از آچار الزامی است.

    ●مهره های کوپلینگ:

    این نوع مهره ها، استوانه ای شکل و طویل هستند. عمده ی کاربرد آن‌‌ها نیز برای افزودن طول به وسیله ها و تجهیزات است.

    ●مهرهای لبه دار:

    کاربرد این نوع مهره ها نیز دقیقا مانند پیچ‌های لبه دار، نقش واشر خارجی است. به طوری که امکان توزیع بار بالاتری را ایجاد نمایند.

    ●مهره های قفلی:

    این نوع مهره ها، انواع مختلفی دارند و کاربرد آن‌ها نیز محکم کردن و جلوگیری از شل شدن دیگر مهره ها است.

    ●مهره های شکاف‌دار:

    طراحی و ساخت این نوع مهره ها به گونه ای است که به کمک سیم ایمنی یا سنجاق، نقش قفل را ایفا می‌کنند.

    ●مهره های مربعی:

    شکل این مدل مهره ها به شکل مربع است. مهره های مربعی، میزان اصطکاک سطح بست را کاهش می دهند و خطر شل شدن صفحه ها را نیز کم می‌کنند.

    موادتشکیل دهنده پیچ ومهره

    اکثر تولید کنندگان در ساخت پیچ و مهره از فولاد زنگ نزن استفاده می‌کنند. فولاد زنگ نزن از آهن، کربن، کروم و نیکل تشکیل شده است. به همین دلیل، این پیچ و مهره ها، مقاومت و توانایی بالایی در مقابل خوردگی، زنگ زدن، ضربه و فشار دارند. البته نوعی دیگر از پیچ و مهره ها نیز از آلومینیوم و تیتانیوم تشکیل شده اند که دوام بالایی دارند. هم‌چنین نوعی دیگر از پیچ و مهره ها را نیز با پوشش ضد زنگِ پی وی سی، کاور می‌کنند تا مقاومت و طول عمر بیشتری داشته باشند.

    قیمت پیچ و مهره

    با توجه به تنوع پیچ و مهره ها، قیمت آن‌ها نیز بسیار متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. بهتر است بدانید که قیمت پیچ و مهره های تیتانیومی از نوع استیلی و فولادی آن، بالاتر است. پس بهتر است که مناسب‌ترین و بهترین نوع پیچ و مهره را برای کاربرد معین انتخاب کنید، تا در هزینه ها صرفه جویی شود.‌ البته امروزه سایت‌های گوناگونی در زمینه ی خرید و فروش پیج و مهره مانند سایت سامی پیچ وجود دارد که می‌توانید با مراجعه به آن‌ سایت‌ها، با قیمت انواع پیچ و مهره ها آشنا شوید.

    images 1676710060 63f090ac3b9b5 - همه چیز درباره ی انواع پیچ و مهره -

    خریدپیچ ومهره

    اگر قصد خرید پیچ و مهره را دارید، بهتر است در نظر داشته باشید که اصلی‌ترین عامل موثر در قیمت نهایی این کالا، میزان کیفیت ظاهری و شیوه ی بسته بندی آن است. البته برای تعیین میزان کیفیت آن‌ها، آزمایش‌های مشخصی وجود دارد که براین اساس، سطح کیفیت پیچ و مهره ها درجه بندی می‌شود. بهتر است بدانید که پیچ و مهره های با پوشش بی‌کیفیت و ضعیف، با وجود قیمت پایین‌تر، طول عمر کمتری دارند. پس بهتر است که برای خرید پیچ و مهره، به تمامی این موارد، دقت داشته باشید تا بتوانید این کالا را با قیمت مناسب خریداری نمایید.

    البته امروزه سایت‌های مختلفی وجود دارد که در زمینه ی فروش پیچ و مهره فعالیت می‌کنند. یکی از محبوب‌ترین آ‌ن‌ها، سایت سامی پیچ است. تمامی محصولات این سایت، از قیمت مناسبی برخوردارند و ضمانت کیفیت دارند. به‌ طوری‌ که شما می‌توانید مناسب‌ترین پیچ و مهره را به صورت آنلاین خریداری نماید.

    برچسب ها : پیچ,مهره,قیمت پبچ ومهره,قیمت پیچ,خریدپیچ,حرید پیچ ومهره,سامی پیچ

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.