پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41355 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مراحل آسان اخذ پذیرش و تحصیل در کانادا
    29 بهمن 1401 - 16:08
    شناسه : 236336
    0

    یکی از بهترین و رویایی ترین شرایط برای هر فردی در سنین جوانی، امکان تحصیل در کشورهای پیشرفته و برجسته دنیا مانند تحصیل در کانادا است. این موضوع بعضا چنان بزرگ و دست نیافتنی به نظر می رسد که علاقه مندان حتی در مورد آن فکر نیز نمی کنند، اما در واقع این چنین نیست. روش های متعددی برای انجام این کار وجود دارد که در ادامه آنها را به تفصیل مورد بحث قرار خواهیم داد.

    پ
    پ

    یکی از بهترین و رویایی ترین شرایط برای هر فردی در سنین جوانی، امکان تحصیل در کشورهای پیشرفته و برجسته دنیا مانند تحصیل در کانادا است. این موضوع بعضا چنان بزرگ و دست نیافتنی به نظر می رسد که علاقه مندان حتی در مورد آن فکر نیز نمی کنند، اما در واقع این چنین نیست. روش های متعددی برای انجام این کار وجود دارد که در ادامه آنها را به تفصیل مورد بحث قرار خواهیم داد.

    images 1676708143 63f0892febaf0 - مراحل آسان اخذ پذیرش و تحصیل در کانادا -

    شرایط کلی تحصیل در کانادا

    ارزش تحصیل در کانادا و دریافت مدرک فارغ التحصیلی زمانی نظرها را جلب می کند که علاوه بر یک دانشگاه خوب، در فضایی باشد که زیرساخت های لازم برای توسعه و درآمد را هم داشته باشد. شرایط مورد نظر در صورتی به وقوع می پیوندد که کشورهای مد نظر، قدرت تامین خواسته های رشد را برای دانشجویان و دانش آموزان فراهم کرده باشند. متاسفانه به دلایل مختلف چنین موضوعی تنها در کشورهای محدودی از دنیا وجود دارد و سایر مردم از بخش های مختلفی از کره زمین، آرزوی مهاجرت و آموزش علوم را در آنها برای خود تصور می کنند.

    کانادا را می توان  یکی از همین کشورهای سطح بالا دانست و به همین دلیل متقاضیان فراوانی برای این منظور درخواست خود را به مراجع ذی صلاح ارائه می دهند. با بررسی هایی که اخیرا صورت گرفته است، بیش از ۴۰۰ هزار نفر از همین علاقه مندان موفق به دریافت مجوزهای لازم شده اند و اکنون مشغول تحصیل در کانادا در مقاطع مختلف می باشند. آنها به خوبی از مزیت های کشور کانادا استفاده می کنند و هم در زمینه ارتقای سطح تحصیلی و هم در مورد اشتغال به موقعیت های خوبی رسیده اند.

    حتی برخی از منابع خبر داده اند که بسیاری از همین افراد مقیم، پس از اتمام دوره آموزشی خود، امکان اقامت دائم را به دست می آورند و تجربیات و استعدادهای خود در حوزه های متفاوت را در اختیار کشور میزبان قرار می دهند.

    دلایل انتخاب کانادا برای تحصیل

    بسیاری از عوامل متعدد به عنوان دلایل مهم در مسیر انتخاب این کشور مطرح هستند که به تعدادی از آنها در زیر اشاره خواهیم کرد :

    • توسعه اقتصادی کانادا : این کشور از کلیدی ترین سیستم های اقتصادی دنیا بهره می برد و بدون شک اقامت و تحصیل در کانادا، به صورت قطعی منافع زیادی را نصیب فرد خواهد کرد.
    • مهاجر پذیری : کانادا از سال های دور به عنوان یکی از مهاجر پذیرترین کشورهای دنیا شناخته می شود. نزدیکی و مجاورت با ایالات متحده به عنوان قطب علمی و اقتصادی دنیا شرایط بی نظیری برای رشد فراهم کرده است.
    • زیرساخت های قدرتمند : وجود دانشگاه های برجسته و شناخته شده در علوم مختلف و همچنین امکان تجربه شرایط واقعی برای تمامی مفاهیم تئوری سبب شده است که کانادا محبوبیت زیادی داشته باشد.
    • کار و تحصیل : از معدود کشورهای دنیاست که امکان کار در کنار تحصیل در کانادا را به علاقه مندان اعطاء کرده است و می تواند کمک هزینه بسیار ایده آلی برای سال های اولیه مهاجرت محسوب شود.
    • هزینه های مناسب : در یک مقایسه سر انگشتی با کشورهای دیگر، کانادا از لحاظ هزینه های تحصیل و زندگی شرایط خوبی دارد.
    • مهاجرت آسان : کانادا و سیاست های تعامل آن با دنیا سبب شده است که مهاجرت به کانادا روش های مختلفی داشته باشد و بتوان آن را در دسترس تلقی کرد.

    images 1676708161 63f0894110b75 - مراحل آسان اخذ پذیرش و تحصیل در کانادا -

    مراحل اخذ مجوز تحصیل در کانادا

    مراحل و گام های متعددی در این مورد وجود دارد که هر یک باید به ترتیب اشاره شده همراه با دقت کافی انجام شود. مطمئن باشید که در صورت اجرای این دستورالعمل، موفقیت قابل توجهی کسب خواهید کرد.

    مرحله اول : اخذ پذیرش

    باید این گونه آغاز کنید که به سراغ دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود برای تحصیل در کانادا بروید. این مراکز آموزشی از طریق درگاه های آنلاین خود اقدام به ارائه شرایط لازم جهت کسب پذیرش کرده اند. مشاهده و مطالعه دقیق این شرایط به همراه اقدام جدی برای تامین تک تک گزینه های اشاره شده، می تواند شما را به هدف خود بسیار نزدیک کند.

    دانشگاه مورد نظر خود را با مطالعه کامل در مورد رتبه بندی و اعتبار آن انتخاب کنید. تمامی مدارک لازم را برای این مرکز ارسال کرده و هزینه های لازم که از طریق دانشگاه به اطلاع شما می رسد را واریز نمایید. این مرکز آموزشی با بررسی دقیق اسناد ارسالی، توانایی های شما را برای پذیرش و تحصیل در چنین فضایی به خوبی می سنجد. در صورت پذیرش از شما دعوت می کند که برخی از هزینه ها مانند بخشی از شهریه را واریز کنید و اقدامات خود برای دریافت ویزا را آغاز نمایید.

    مرحله دوم : دریافت مدرک زبان های خارجی

    دریافت مدرک زبان های خارجی از طریق شرکت در آزمون های رسمی ممکن خواهد بود. کشور کانادا به صورت فدرالی اداره می شود و هر یک از ایالت های آن زبان خود را دارند. اغلب بخش های شناخته شده و مشهور آن، از زبان انگلیسی و البته فرانسه برای انجام کارهای روزمره و زندگی عادی خود بهره می برند و به همین دلیل، فرد متقاضی نیز باید در یکی از همین دو زبان اقدام به دریافت مدرک نماید.

    شرکت در آزمون هایی مانند آیلتس، تافل و سایر موارد مشابه از جمله روش های کسب این گواهینامه است که البته مدرک آیلتس از اعتبار بیشتری برای تحصیل در کانادا برخوردار بوده و برای مقاطع مختلف تحصیلی باید نمره ای بیشتر از ۶ در آن کسب کرده باشید.

    مرحله سوم : ارائه تضمین های مالی و اقتصادی

    تحصیل در کانادا و زندگی در آن نیازمند اثبات تمکن مالی برای دولت این کشور است. در واقع سیاستمداران تصمیم گرفته اند که مجوزهای لازم را با استفاده از یک آزمون کمی در مورد حداقل های مالی یک فرد بسنجند. به همین دلیل از متقاضیان درخواست می کنند تا مقدار مشخصی از مبلغی را در یک حساب معین واریز کنند و به عنوان سپرده، سرمایه گذاری نمایند. این مبالغ در سال های مختلف تفاوت های زیادی با هم دارند و بهتر است مداوم بررسی شود.

    مرحله چهارم : دریافت ویزای تحصیلی

    اگر پذیرش از دانشگاه های کانادا را دریافت کرده و مدرک زبان خارجی شما در یک سطح قابل قبول است، حالا وقت اقدام برای اخذ ویزای کانادا خواهد بود. این روند یک سلسله مراحل کاملا استاندارد است که توسط سفارت خانه های کشور کانادا در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است :

    • ابتدا باید نامه دانشگاه میزبان مبنی بر پذیرش شما در یک رشته و مقطع تحصیلی خاص را آماده کنید.
    • باید هزینه های تحصیل در کانادا را به عنوان مرحله اثبات تمکن مالی واریز کرده باشید.
    • شما ملزم به ارائه دلایل متقن و منطقی برای بازگشت به کشور خود پس از پایان دوره تحصیل هستید که این موضوع را باید به اطلاع افسران مهاجرت این کشور برسانید.
    • انگیزه نامه قوی و معتبری را برای مهاجرت و تحصیل در کانادا ارائه بدهید.
    • هیچ سوء سابقه و پیشینه بدی در پرونده شما نباشد.
    • مدارک هویتی لازم برای سفارت را به موقع و البته همراه با دقت فراوان در ترجمه و نوع اسناد ارائه دهید.
    • ملزم هستید که با سفر به یکی از کشورهای همسایه و حضور در اداره مهاجرت این کشور، اقدام به انگشت نگاری های رایج کنید. قبل از این اقدام باید هزینه های آن را واریز کرده باشید.
    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.