×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 8 خبر

حالا همان‌هایی که ما فقط برای خنده یا بعضا بی‌هدف صفحاتشان را دنبال می‌کردیم با «تیک تایید» که از اینستاگرام گرفته‌اند، ما را هم در رسمیت بحشیدن به «پوچی» شریک کرده‌اند.

به گزارش «بامردم»، همه ما در رشد و شهرت بیهوده آن‌ها مقصریم. آن زمانی که صرفا برای خندیدن یا حتی مسخره کردن آن‌ها را «لایک» کردیم؛ برایشان «کامنت» گذاشتیم و دوستانمان را زیر عکس‌هایشان «منشن» کردیم تا آن‌ها هم بخندند.

«کوین سیستروم» و «مایک کرایگر» وقتی در سال ۲۰۱۰ کمپانی محبوب «اینستاگرام» را راه‌اندازی کردند، مدعی شدند که اینستاگرام بزرگترین موجودیت در جهان خواهد بود. هر چند که پُر بیراه هم نگفتند و حالا خیلی از ما اسیر این موجودیت بزرگ شده‌ایم.

این سرویس پس از بنیان‌گذاری به سرعت در دنیا محبوب شد و آدم‌ها شروع کردند به ثبت و انتشار لحظاتشان در اینستاگرام. لحظاتی که گاه شادند و گاهی هم غمگین. صفحاتی که یا خصوصی‌اند یا عمومی. خیلی‌ها  با خودشان فکر کردند که از قابلیت صفحه‌های عمومی در اینستاگرام استفاده کنند و کسب و کارشان را گسترش دهند. بعضی‌ها از طریق اینستاگرام کسب و کار خانگی راه‌ انداختند و هنرهایشان را برای نمایش یا فروش عرضه کردند. خیلی‌ها در اینستاگرام پولدار شدند و به خرید و فروش صفحات پربازدید پرداختند و….

در این میان بعضی‌ها هم بودند که هیچ هنری نداشتند. نه تحصیلات، نه شغل مناسب و نه هیچ‌چیز دیگری که قابلیت به اشتراک گذاشتن با دیگران را داشته باشد اما از طرفی عاشق شهرت بودند و گویا راهی نداشتند، جز اینکه خودشان را به جنون و دیوانگی بزنند.

یک‌نفرشان در راستای یک شکست عشقی ساختگی صحنه دار زدن خود را با یک روسری حریر به اشتراک گذاشت. یکی دیگرشان در حال مستی از خود فیلم می‌گیرد در جایگاه یک شخص محبوب، دنبال کنندگان صفحه‌اش را پندهای اخلاقی می‌دهد. یکیشان هر هفته به صورت مجازی خواستگاری می‌کند و مثلا دنبال زن زندگی است و…

اما این فقط یک طرف ماجراست. در طرف دیگر، صدها هزار  کاربری هستند که این صفحات را دنبال می‌کنند و با لایک‌ها و پیام‌هایشان بیش از پیش آن‌ها را تحریک می‌کنند، برای ادامه دادن به رفتار جنون‌وارشان و در نهایت رسیدن به مقصد که همان «شهرت» است. شاید بسیاری از این پیام‌ها صرفا در بر گیرنده حرف‌های رکیک و تمسخرآمیز است اما بازهم آن اتفاق که نباید، می‌افتد و با بالا رفتن تعداد بازدیدکنندگان یک صفحه، آن شخص تبدیل به یکی از «سلبیریتی‌های» اینستاگرام می‌شود.

این موضوع فقط گریبان‌گیر ما ایرانی‌ها نیست؛ بلکه خیلی از کشورهای جهان با این مقوله درگیرند؛ مقوله‌ای به نام «معروف‌ شدن احمق‌ها!»

 مدت زیادی است که مردم آمریکا و اروپا به کمپینی با عنوان «احمق‌ها را معروف نکنیم» پیوسته‌اند. کمپینی که از کاربران اینستاگرام خواسته است، از دنبال کردن صفحات افرادی که هویت مشخصی ندارند و با به نمایش گذاشتن رفتار ناشایست در فضای مجازی مشهور شده‌اند، خودداری کنند. این کمپین اجازه نمی‌دهد که افراد با به نمایش گذاشتن هر گونه بی‌بند و باری، تبدیل به الگو شوند. اتفاقی که مدتی است در کشور ما هم به وقوع پیوسته‌ است.

57388547 - #احمق_ها_ را_معروف_نکنیم -
واکنش کاربران غیر ایرانی به شهرت احمق‌ها در کشورشان
57388546 - #احمق_ها_ را_معروف_نکنیم -
واکنش کاربران غیر ایرانی به شهرت احمق‌ها در کشورشان

به تازگی بسیاری از کاربران ایرانی هم به این کمپین پیوسته‌اند و نقطه نظراتشان را با هشتگ «احمق_ها_را_معروف_نکنیم» به اشتراک می‌گذارند. کاربران ایرانی که به این کمپین پیوسته‌اند، معتقدند: «احمق‌ها حتی ارزش ندارند، شما ثانیه‌ای وقت بگذارید و صفحه آن‌ها را دنبال کنید. فالو و لایک کردن آن‌ها یعنی شما شخصیتتان به اندازه آن‌ها پایین است و هم عقیده آن‌ها هستید.»

57388543 - #احمق_ها_ را_معروف_نکنیم -
واکنش کاربران ایرانی به شهرت احمق‌ها در ایران
57388545 - #احمق_ها_ را_معروف_نکنیم -
واکنش کاربران ایرانی به شهرت احمق‌ها در ایران

بسیاری از این افراد با به اشتراک گذاشتن ویدئوها و تصاویر غیر معمول و خارج از عرف جامعه تعداد دنبال‌کنندگان صفحاتشان را حتی بیشتر از مشاهیر واقعی افزایش داده‌اند. دنبال‌کنندگان صفحات آن‌ها بعضا از هنرمندان، ورزشکاران و… بیشتر است تا جایی که توانسته‌اند از اینستاگرام «تیک تایید» یا همان «تیک آبی» معروف را دریافت کنند. «تیک آبی» زمانی مورد تایید اینستاگرام قرار می‌گیرد که بداند صفحه شخص مورد نظر اصیل و معتبر است؛ بنابرین یک آرم تایید آبی رنگ در کنار نام آن شخص در صفحه‌اش ظاهر می‌شود.

صفحه‌های دارای «تیک تایید» معمولا برای برخی چهره‌های عمومی شناخته شده، افراد مشهور و برندهای جهانی حاضر در اینستاگرام هستند. این صفحات به این دلیل تیک تایید دریافت می‌کنند که احتمال زیادی دارد، مورد جعل هویت قرار بگیرند و اینستاگرام می‌خواهد، مطمئن شود که کاربران به راحتی می‌توانند افراد و برندهای معتبر را دنبال کنند.

حالا کاربران ایرانی هم مدتی است که به سرعت تلاش می‌کنند تا این افراد گمنام با افزایش دنبال کننده، اصالت صفحات خود را به اینستاگرام ثابت کنند!

57388544 - #احمق_ها_ را_معروف_نکنیم -
نشان تایید اینستاگرام

آیا شما هم صفحات این افراد را در اینستاگرام دنبال می‌کنید؟ اگر شما هم از دنبال کنندگان این صفحات هستید، هدفتان فقط خندیدن است یا دلیل خاص دیگری برای کارتان دارید؟

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.