پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41436 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ازدواج بین المللی در ترکیه : از صفر تا صد مراحل ازدواج
    01 اسفند 1401 - 22:39
    شناسه : 236757
    0

    ترکیه جزو آن دسته از کشورهایی است که برای مهاجرت طرفداران زیادی دارد. علت هم این است که نزدیک به کشور ما ایران است و  نسبتا شرایط راحت تری برای پذیرش دارد. به خاطر همین خیلی ها انتخاب می‌ کنند که در ترکیه زندگی کنند. در این مقاله تصمیم گرفتیم که راجع به مسئله بسیار مهمی به نام ازدواج بین المللی در ترکیه صحبت کنیم و اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

    پ
    پ

    ازدواج بین المللی در ترکیه : از صفر تا صد مراحل ازدواج

    word image 236757 1 - ازدواج بین المللی در ترکیه : از صفر تا صد مراحل ازدواج -

    ترکیه جزو آن دسته از کشورهایی است که برای مهاجرت طرفداران زیادی دارد. علت هم این است که نزدیک به کشور ما ایران است و  نسبتا شرایط راحت تری برای پذیرش دارد. به خاطر همین خیلی ها انتخاب می‌ کنند که در ترکیه زندگی کنند. در این مقاله تصمیم گرفتیم که راجع به مسئله بسیار مهمی به نام ازدواج بین المللی در ترکیه صحبت کنیم و اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

    آیا ازدواج در ترکیه با ایران متفاوت است؟

    در مورد ازدواج بین المللی در ترکیه قوانین کشورها با یکدیگر متفاوت هستند. ترکیه متفاوت با ایران عمل می‌ کند و شما برای ازدواج رسمی باید زیر نظر مامورین اجرایی شهرداری این کار را انجام دهید. اگر جزو افرادی هستید که اعتقادات مذهبی دارید، باید  علاوه بر شهرداری، به سراغ افراد مذهبی هم بروید که در ترکیه به آنها امام گفته می‌ شود و عقد و نکاح را برای شما انجام می دهند. البته این عقد که زیر نظر امام در ترکیه انجام می شود، عقد رسمی نیست اما به هر حال شما به عنوان یک فرد مذهبی باید این کار را انجام دهید اما اگر زیر نظر شهرداری این کار را نکنید، یعنی ازدواجتان قانونی نیست و به رسمیت شناخته نمی شود.

    چه محدودیت هایی در ازدواج بین المللی در این کشور وجود دارد؟

    سن قانونی ازدواج در ترکیه حداقل باید ۱۸ سال باشد. اگر زیر ۱۸ سال سن داشته باشید و بخواهید ازدواج بین المللی در ترکیه داشته باشید، هیچ کدام از مراکز رسمی ازدواج شما را ثبت نمی کنند. اگر بخواهید ازدواج مذهبی هم در سن زیر ۱۸ سال انجام دهید، مأموران دولتی قطعاً پدر و مادر شما را بازداشت می کنند. گاهی اوقات در شرایط خیلی خاص دادگاه رای می‌ دهد که این ازدواج زیر سن ۱۸ سال صورت بگیرد، در غیر اینصورت ازدواج زیر ۱۸ سال غیر قانونی است.

    همچنین ظرفیت و توانایی های ذهنی لازم برای ازدواج از قبل مورد بررسی قرار می‌ گیرد.
    ترکیه مانند ایران ازدواج با محارم و بستگان نزدیک مانند عمو، دایی، خاله و فرزندان آنها را انجام نمی دهد.

    اگر ازدواج قبلی داشته اید، باید ازدواج به اتمام رسیده باشد. طلاق حتما باید صورت گرفته باشد و بعد به سراغ ازدواج بعدی بروید. ازدواج فرزند خوانده با والدین یا ازدواج والدین با فرزندان همسران قبلی آنها غیر قانونی است.

    چند همسری در کشور ترکیه برای شهروندان هرگز پذیرفته نیست. پناهندگان ایرانی که در ترکیه هستند، نمی توانند ازدواج بین المللی در ترکیه از طریق چند همسر داشته باشند و این کار جرم تلقی می‌ شود.

    خانم ها ۳۰۰ روز بعد از طلاق باید صبر کنند و بعد اقدام به ازدواج مجدد کنند؛ مگر اینکه برای عدم بارداری گزارش پزشکی داشته باشند.

    برای ازدواج در ترکیه چه مدارکی نیاز داریم؟

    اگر میخواهید  ازدواج بین المللی در ترکیه داشته باشید، مدارکی لازم دارید که باید آنها را به شهرداری ارائه دهید تا مراحل ازدواج را برایتان صورت بگیرد که این مدارک شامل موارد زیر است:

    • اول باید فرم درخواست ازدواج داشته باشید و آن را پر کنید.
    • باید گواهی ارائه دهید که نشان دهد مجرد هستید.
    • باید برگه سلامت پزشکی داشته باشید که نشان دهد بیماری که مانع ازدواج شود را ندارید.
    • اگر پناهنده باشید یا وطن شما مشخص نباشد، باید یک سری مدارک ارائه دهید که نشان دهد حمایت بین المللی دارید.
    • داشتن حداقل ۱۸ سال سن با ارائه مدارک شناسایی و ۴ عکس رنگی تمام رخ هم برای ثبت ازدواج در این کشور ضروری است.

    دیگر مدارکی که نیاز دارید، شامل موارد زیر است:

    • اصل پاسپورت و شناسنامه یا برگه تولد
    • کارت ملی
    • مترجم رسمی
    • دو نفر شاهد
    • رضایت نامه پدر برای خانم های ایرانی که مجرد هستند و ازدواج نکردند
    • طلاق نامه برای افرادی که طلاق گرفتند
    • ترجمه تمام مدارکی که گفتیم، به زبان ترکی
    • تاییدیه مدارک از کشور مبدا و کشور ترکیه

    کلام آخر

    در این مقاله راجع به ازدواج بین المللی در ترکیه توضیح دادیم و قوانین آن را هم برایتان بیان کردیم. همچنین راجع به محدودیت ها و مدارکی که باید برای ثبت ازدواج در ترکیه داشته باشید، به شما توضیحاتی دادیم تا اگر قصد انجام این کار را دارید، بتوانید با آماده کردن مدارکی که نیاز دارید، روند کاری خود را سریع تر پیش ببرید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.