پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • پیچ کردن سنگ نمای ساختمان چه مزایایی دارد؟
    06 اسفند 1401 - 12:36
    شناسه : 237303
    0

    پیچ کردن سنگ نمای ساختمان یکی از دغدغه های افرادی است که در ساختمان با نمای سنگی سکونت دارند. با این کار خیال خود را تا اندازه زیادی از بابت امنیت ساختمان راحت میکنید.

    پ
    پ

    پیچ کردن نمای ساختمان با چه روشی انجام میشود؟

    پیچ کردن سنگ نمای ساختمان یکی از دغدغه های افرادی است که در ساختمان با نمای سنگی سکونت دارند. با این کار خیال خود را تا اندازه زیادی از بابت امنیت ساختمان راحت میکنید. از دیگر روش های مستحکم کردن سنگ بنا اسکوپ کردن سنگ ها در زمان ساخت است. البته در نظر داشته باشید که اگر اسکوپ سازی در زمان نصب سنگ نما انجام نشده باشد میتوانید با پیچ کردن سنگ نمای ساختمان این اشتباه را جبران کنید.

    images 1677250392 63f8cf58bdf22 - پیچ کردن سنگ نمای ساختمان چه مزایایی دارد؟ -

    بهترین زمان برای پیچ کردن سنگ نمای ساختمان

    پیچ کردن سنگ نمای ساختمان بهتر است در چه زمانی انجام شود؟

    سنگ های نمای ساختمان با استفاده از ملات محکم میشوند. ملات مورد استفاده پس از مدتی به دلیل بارش برف و باران نشست زمین، طوفان و بادهای شدید استحکام اولیه خود را از دست خواهد داد. یکی دیگر از عوامل افتادن سنگ ها تغییر فصل از سرد به گرم و بالعکس است. به همین دلیل فصل های گرم به خصوص در میانه فصل بهترین زمان برای پیچ کردن سنگ نمای ساختمان است.

    برای آن که پیچ کردن سنگ نمای ساختمان بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد بهتر است پیش از شل شدن و یا لق شدن آن ها اقدام کنید. توصیه میشود در زمان سنگ کاری بنا پیچ و رولپلاک کردن آن هم انجام شود. اما در صورتی که در زمان ساخت این کار انجام نشد، دو تا 3 سال پس از ساخت بنا زمان طلایی برای پیچ کردن سنگ نمای ساختمان است. البته همیشه حتی بعد از سالها نیز امکان پیچ و رولپلاک کردن سنگ نما وجود دارد. اما این بازه از این جهت عنوان میشود که پیش از افتادن و یا لق شدن سنگ ها اسکوپ سازی آن ها انجام شود. در این صورت امکان جلوگیری از اتفاقات ناگواری که ممکن است به علت ریزش سنگ به وجود بیاید را خواهید داشت.

    پیچ کردن سنگ نمای ساختمان در صورتی که سنگ ها لق و یا دچار ریزش شده باشند، سخت تر است. چرا که ممکن است در حین پیچ و رولپلاک کردن نما، سنگ ها از بدنه ساختمان جدا شوند. در این صورت لازم است راپل کار قدرت بدنی و تجربه لازم را برای حفظ و مهار کردن سنگ داشته باشد. شرکت جهان فرود با ده سال سابقه بهترین و مجرب ترین تیم ها را برای انجام پروژه های استحکام سازی در اختیار دارد.

    images 1677250392 63f8cf58c58c7 - پیچ کردن سنگ نمای ساختمان چه مزایایی دارد؟ -

    پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان

    پیچ های مورد نیاز

    پیچ کردن سنگ نمای ساختمان باید با استفاده از پیچ های گالوانیزه انجام شود. این مسئله سبب میشود تا پیچ ها با گذشت زمان دچار زنگ زدگی یا خوردگی نشوند. همچنین باید مقاومت خوبی داشته باشند تا سنگ ها را نیز ثابت نگاه دارند. طول و ضخامت پیچ نیز بسته به ضخامت سنگ و ملات پشت آن انتخاب میشود. در صورتی که سنگ 1.5 سانتی متری داشته باشد باید از پیچ های 6 سانتی متری استفاده کرد. اگر ضخامت سنگ ها بیشتر از 1.5 یعنی 2.5 تا 3 سانتی متر باشد باید پیچ هایی با طول 8 سانتی متر را به کار برد.

    یکی از مهمترین نکات در پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان سپردن کار به افرادی است که دانش، تجربه و مهارت کافی را دارند. سنگ نما از جمله گران ترین بخش های یک ساختمان است، پس به وجود آمدن نقص ظاهری در آن و یا شکستگی سنگ ها میتواند ضرر و زیان زیادی به همراه داشته باشد.

    استفاده از ابزار مناسب برای پیچ کردن نمای ساختمان یکی دیگر از مواردی است که باید در نظر داشته باشید. البته در صورت سپردن کار به یک تیم حرفه ای این مرحله خود به خود انجام خواهد شد. تنها وظیفه شما انتخاب یک تیم حرفه ای و کار درست از میان مجموعه های مختلف است. متریال مناسب تضمین کننده سلامت ارتفاع کار، بنا، ساکنان ساختمان و رهگذران است. بسته به جنس سنگ، نوع و قدمت آن لازم است راپل کار ابزارهای متفاوتی را به کار بندد.

    images 1677250392 63f8cf58ca8bb 1 - پیچ کردن سنگ نمای ساختمان چه مزایایی دارد؟ -

    پیچ و رولپلاک سنگ نما

    چرا باید به فکر پیچ کردن سنگ نمای ساختمان باشید؟

    سنگ نما یکی از پرهزینه ترین بخش های ساختمان است، از طراحی نقشه تا خرید سنگ و حتی نصب آن بودجه زیادی را میطلبد. استفاده از سنگ زیبایی فوق العاده ای به نما میبخشد اما حتی جدا شدن یک قطعه سنگ کوچک از نما میتواند کل زیبایی آن را زیر سوال ببرد و حتی موجب کاهش قیمت ملک شود. پس با این حساب پیچ و رولپلاک نما در تهران حکم سرمایه گذاری و پیش گیری را دارد. سنگ ها جرم بالایی دارند و عموما با شتاب و از ارتفاع سقوط میکنند، به همین دلیل است که حتی افتادن کوچکترین سنگ میتواند سلامت عابران و ساکنان ساختمان را تهدید نماید.

    پیچ کردن سنگ نمای ساختمان موجب بالاتر رفتن استحکام ساختمان خواهد شد، همچنین در صورتی که این کار به صورت اصولی انجام شود، مسئولیت ریزش بنا دیگر متوجه مالک نخواهد بود.

    شاید در نگاه اول هزینه پیچ کردن سنگ نمای ساختمان زیاد به نظر برسد اما این هزینه به مراتب از هزینه های مربوط به جبران خسارت کمتر است. خوب است بدانید در صورتی که سقوط سنگ منجر به وارد آمدن آسیب به افراد و یا اجسام شود و مدت 10 سال از زمان ساخت، ساختمان گذشته باشد، جبران خسارت برعهده مالکین و ساکنین فعلی ساختمان است.

    قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان هم بسیار ارزان میباشد و ارزش انرا دارد که هزینه کنیم برای این کار. پیچ نکردن نما باعث خرابی و ریزش سنگ های ساختمان میشود و باعث خرج اضافی برای سنگ نما میگردد.

    images 1677250345 63f8cf29c8a93 - پیچ کردن سنگ نمای ساختمان چه مزایایی دارد؟ -

    ثبت دیدگاه

    2 دیدگاه برای “پیچ کردن سنگ نمای ساختمان چه مزایایی دارد؟”
    1. بسیار عالی اجرا میکنید خدمات راپل رو.

      پاسخ
    2. سلام
      ما هم‌ میخوایم ساختمانی که میشینیم و پبچ و رولپلاک کنیم.
      آدرس زعفرانیه است با سپاس فراوان

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.