جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41358 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • عوارض و خطرات احتمالی لیزر موهای زائد کدامند
    07 اسفند 1401 - 20:19
    شناسه : 237592
    0

    لیزر موهای زائد معمولا بی خطر است. پس از لیزر موهای زائد ممکن است چند عارضه جانبی متفاوت ظاهر شود. بیشتر عوارض جانبی جزئی و موقتی هستند. هر کسی که عوارض جانبی پایداری را تجربه می کند باید با متخصص پوست خود مشورت کند.

    پ
    پ

    word image 237592 1 - عوارض و خطرات احتمالی لیزر موهای زائد کدامند -

    لیزر موهای زائد در بین افرادی که خواهان راه حلی دائمی تر از روش های دیگر هستند، محبوب است. استفاده از لیزر برای از بین بردن مو با جلوگیری از رشد موهای جدید فولیکول های مو کار می کند. با این حال، قبل از شروع درمان، افراد باید خود را از برخی از عوارض جانبی لیزر موهای زائد و همچنین برخی از افسانه‌هایی که این فرآیند را احاطه کرده‌اند، آگاه کنند. برای اکثر افراد، لیزر موهای زائد روشی مطمئن برای خلاص شدن از شر موهای زائد در مکان های ناخواسته به طور دائم یا برای مدت طولانی است.

    اثرات جانبی لیزر موهای زائد چیست؟

    لیزر موهای زائد معمولا بی خطر است. پس از لیزر موهای زائد ممکن است چند عارضه جانبی متفاوت ظاهر شود. بیشتر عوارض جانبی جزئی و موقتی هستند. هر کسی که عوارض جانبی پایداری را تجربه می کند باید با متخصص پوست خود مشورت کند.

    قرمزی و تحریک

    word image 237592 2 - عوارض و خطرات احتمالی لیزر موهای زائد کدامند -

    لیزر موهای زائد به فولیکول های موهای هدف آسیب می رساند. بدن به این واکنش نشان می دهد و بسیاری از افراد قرمزی و سوزش را در نواحی آسیب دیده تجربه می کنند. پوست ممکن است گزگز یا حساس شود و حتی ممکن است کمی متورم شود.

    علائم معمولا کوتاه مدت هستند. ناحیه آسیب دیده ممکن است شبیه پوستی باشد که به تازگی اپیلاسیون یا کنده شده است. برخی از متخصصان پوست از یک بی حس کننده موضعی برای کاهش میزان واکنش پوست فرد به این فرآیند استفاده می کنند.

    پس از واکنش اولیه، معمولاً ظرف چند ساعت پس از درمان، تحریک باید کاهش یابد. تورم و قرمزی ممکن است به کمپرس یخ یا حمام خنک پاسخ خوبی بدهد.

    پوسته شدن

    برخی افراد ممکن است پوسته پوسته شدن در ناحیه آسیب دیده را تجربه کنند. این معمولاً یک مشکل جزئی است اما ممکن است ناراحت کننده باشد. پوسته پوسته شدن گاهی اوقات می تواند منجر به دلمه یا زخم شود. با مراقبت از ناحیه تحت درمان پس از لیزر، مانند استفاده از مرطوب کننده، فرد ممکن است از بروز هرگونه مشکل پایدار در این درمان جلوگیری کند.

    تغییرات در رنگ پوستword image 237592 3 - عوارض و خطرات احتمالی لیزر موهای زائد کدامند -

    برخی از افراد ممکن است متوجه تغییرات رنگ جزئی در ناحیه تحت درمان پوست شوند. ممکن است پس از لیزر موهای زائد کمی تیره تر یا روشن تر شود. افرادی که پوست روشن‌تری دارند، احتمالاً تغییرات رنگدانه‌ای تیره‌تری را تجربه می‌کنند. افرادی که دارای رنگ پوست تیره تر هستند ممکن است بیشتر در معرض تغییرات رنگدانه های روشن تر باشند. این تغییرات به مرور زمان محو می شوند و پوست به حالت عادی باز می گردد.

    آسیب چشم

    روش حذف موهای زائد شامل استفاده از لیزرهای قدرتمند است. این بدان معنی است که خطر آسیب بالقوه جدی چشم وجود دارد، به خصوص زمانی که یک پزشک روی صورت یک فرد کار می کند. هم فرد تحت درمان و هم پزشک باید از تجهیزات محافظ چشم استفاده کنند تا در حین انجام عمل از آسیب جلوگیری شود.

    خطر عفونت پوست

    مانند سایر روش های رفع موهای زائد، آسیب رساندن به فولیکول های مو با لیزر می تواند خطر عفونت ایجاد کند. ناحیه آسیب دیده باید در حین بهبودی به عنوان یک زخم درمان شود. افراد باید هر گونه علائم عفونت را به متخصص پوست گزارش دهند. در نهایت، در صورت بروز عفونت، نباید کرم های آنتی بیوتیک بدون نسخه (OTC) را روی نواحی وسیعی از پوست استفاده کنند.

    عوارض جانبی نادر

    عوارض جانبی کمتر شایع پس از لیزر موهای زائد می تواند شامل موارد زیر باشد:

    سوختگی و تاول

    استفاده از یک پزشک قابل اعتماد خطر عوارض جانبی را کاهش می دهد. اگر لیزر موهای زائد به درستی انجام نشود، خطر سوختگی و تاول وجود دارد. با این حال، هنگامی که یک پزشک متخصص این فرآیند را انجام می دهد، سوختگی و تاول نادر است.

    لیزر موهای زائد از لیزرهای با حرارت بالا استفاده می کند. یک پزشک ممکن است درست قبل از استفاده از لیزر، یک دستگاه خنک کننده را روی پوست فرد اعمال کند. این به جلوگیری از سوزاندن پوست توسط لیزر کمک می کند.

    جای زخم

    word image 237592 4 - عوارض و خطرات احتمالی لیزر موهای زائد کدامند -

    اسکارها معمولاً از عوارض لیزر موهای زائد نیستند. با این حال، اگر پزشک مرتکب خطا شود، ممکن است زخم ایجاد شود. این موضوع نباید برای اکثر پزشکان واجد شرایط باشد. همچنین اگر افراد بعد از درمان به درستی از ناحیه تحت درمان مراقبت نکنند، ممکن است اسکار ایجاد شود.

    آنها باید با پوست آسیب دیده طوری رفتار کنند که انگار آفتاب سوخته است تا از آسیب بیشتر جلوگیری شود. این بدان معنی است که آن را مرطوب نگه دارید، از نور محافظت کنید و به طور منظم برای علائم عفونت چک کنید.

    آیا لیزر موهای زائد بی خطر است؟

    اکثر افرادی که از آن استفاده می کنند متوجه می شوند که لیزر موهای زائد ایمن و قابل تحمل است. به نظر نمی رسد که این روش در درازمدت خطرات سلامتی داشته باشد. با این حال، برخی از افراد ممکن است عوارض جانبی جزئی را پس از لیزر موهای زائد تجربه کنند. افراد باید از متخصص پوست خود بخواهند که قبل از انجام این درمان روی ناحیه بزرگتری از پوست، نحوه واکنش لکه کوچکی از پوست به درمان را آزمایش کند.

    افرادی که مایل به انجام لیزر موهای زائد هستند باید همیشه از یک پزشک مجرب استفاده کنند.

    در طول لیزر موهای زائد چه اتفاقی می افتد؟

    قبل از درمان، ناحیه مورد درمان تمیز می شود. برخی از ژل بی حس کننده دریافت می کنند. زمانی که ناحیه کوچکی تحت درمان قرار می گیرد و پوست بسیار حساس است، بی حس کردن ناحیه مورد درمان کمک می کند. حدود 30 تا 60 دقیقه طول می کشد تا ژل بی حس کننده عمل کند.

    لیزردرمانی در اتاقی که به طور خاص برای لیزر درمانی ایجاد شده است انجام می شود. یکی از اصول ما در مرکز تیته بیوتی و لیزر موهای زائد در مشهد این است که همه افراد حاضر در اتاق باید در طول عمل از عینک محافظ استفاده کنند. برای انجام این روش، پوست کشیده می شود و پوست با لیزر درمان می شود. بسیاری از بیماران می گویند که پالس های لیزر مانند سوزن سوزن های گرم یا چسباندن نوار لاستیکی به پوست هستند.

    لیزر با تبخیر موها را از بین می برد. این باعث ایجاد دودهای کوچکی می شود که بویی شبیه گوگرد دارند. مدت زمان درمان شما به اندازه ناحیه تحت درمان بستگی دارد. درمان لب بالایی چند دقیقه طول می کشد. اگر ناحیه بزرگی مانند کمر یا پاها تحت درمان هستید، ممکن است درمان شما بیش از یک ساعت طول بکشد.

    افسانه ها در مورد لیزر موهای زائد

    چندین افسانه بی اساس در مورد لیزر موهای زائد وجود دارد:

    لیزر موهای زائد باعث سرطان می شود

    این افسانه که لیزر موهای زائد می تواند باعث سرطان شود، بی اساس است. لیزرها برای عبور از سلول های پوست طراحی شده اند و فقط فولیکول های مو در عمق پوست را هدف قرار می دهند.

    لیزرهای مورد استفاده در لیزر موهای زائد مقدار کمی تابش تولید می کنند. با این حال، تصور نمی‌شود که این اشعه مضر باشد، و هیچ مدرکی مبنی بر اینکه درمان لیزر موهای زائد باعث سرطان پوست می‌شود، وجود ندارد.

    لیزر موهای زائد باعث ناباروری می شود

    باز هم هیچ مدرکی مبنی بر اینکه لیزر موهای زائد باعث ناباروری می شود وجود ندارد و نمی‌توان آن را به عنوان یکی از عوارض لیزر موهای زائد در بدن محسوب کرد. لیزرها فقط به پوست نفوذ می کنند و به هیچ اندام دیگری نمی رسند یا روی آن تأثیر نمی گذارند. لیزر موهای زائد حتی در نواحی حساس مانند کشاله ران معمولاً بی خطر است.

    کیت های خانگی به خوبی مراجعه به متخصص پوست هستند

    کیت های حذف لیزر خانگی برای افرادی که می خواهند موهای زائد را بدون مراجعه به متخصص پوست از بین ببرند موجود است. بسیاری از افراد ممکن است از استفاده از این کیت ها نتایج متوسطی مانند موهای روشن یا ریزتر را تجربه کنند. با این حال، کیت های خانگی مشابه دستگاه های پزشکی قدرتمندی نیستند که توسط پزشکان واجد شرایط استفاده می شود.

    چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

    هر کسی که واکنش های نامطلوب به لیزر موهای زائد را تجربه می کند باید به پزشک خود مراجعه کند. آنها معمولاً می توانند علائمی مانند قرمزی و تورم را در خانه مدیریت کنند، اما همیشه باید علائم عفونت پوست را به پزشک یا متخصص پوست گزارش دهند. گزارش زودهنگام علائم امکان درمان سریع را فراهم می کند و ممکن است به جلوگیری از هرگونه تغییر دائمی کمک کند. هر فردی که قصد باردار شدن دارد باید قبل از لیزر موهای زائد با پزشک خود صحبت کند. پزشک می تواند در مورد گزینه های دیگر توصیه کند، زیرا لیزر موهای زائد اغلب به جلسات متعددی نیاز دارد که نباید در دوران بارداری انجام شود.

    منبع: mayoclinic.org

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.