چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41424 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آموزش مرحله به مرحله کیک شکلاتی
    12 اسفند 1401 - 15:06
    شناسه : 238261
    0

    یکی از پرطرفدار ترین و خوش طعم ترین انواع کیک در سراسر دنیا، کیک شکلاتی می باشد که به عنوان میان وعده و یا عصرانه سرو می شود. با ما همراه باشید در ادامه به بررسی آموزش مرحله به مرحله کیک شکلاتی و طرز تهیه کیک شکلاتی ساده و فوری می پردازیم. توجه داشته باشید اگر قصد خرید لوازم کیک پزی و شیرینی پزی را دارید می توانید از طریق شماره های در ج شده در بخش زیر با کارشناسان فروشگاه آریا استورز تماس حاصل نمایید.

    پ
    پ

    word image 238261 1 - آموزش مرحله به مرحله کیک شکلاتی -

    یکی از پرطرفدار ترین و خوش طعم ترین انواع کیک در سراسر دنیا، کیک شکلاتی می باشد که به عنوان میان وعده و یا عصرانه سرو می شود. با ما همراه باشید در ادامه به بررسی آموزش مرحله به مرحله کیک شکلاتی و طرز تهیه کیک شکلاتی ساده و فوری می پردازیم. توجه داشته باشید اگر قصد خرید لوازم کیک پزی و شیرینی پزی را دارید می توانید از طریق شماره های در ج شده در بخش زیر با کارشناسان فروشگاه آریا استورز تماس حاصل نمایید.

    02166433168 – 09010612151

    پیشنهاد ویژه: اگر قصد دارید به صورت حرفه ای نحوه خامه کشی کیک را آموزش ببینید پیشنهاد می کنیم به صفحه آموزش خامه کشی کیک مراجعه نمایید تا با تمام قیمت وسایل خامه کشی کیک آشنا شوید.

    طرز تهیه کیک شکلاتی ساده و فوری

    اگر در جستجوی طرز تهیه کیک شکلاتی با پودر کاکائو لازم است در ابتدا برای پخت این نوع کیک مواد لازم آن را تهیه نمایید. مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی شامل موارد زیر می باشد.

    مواد لازم برای کیک شکلاتی

    پودر کاکائو۳ قاشق غذاخوری
    روغن مایع½ لیوان
    شکر1 لیوان سر خالی
    بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
    آرد5/1 لیوان
    شیر گرم⅔ لیوان
    وانیل½ قاشق چایخوری
    تخم مرغ2 عدد

    به طور کلی طرز تهیه کیک شکلاتی در هشت مرحله صورت می گیرد که در بخش زیر به آن می پردازیم.

    مرحله اول تهیه کیک شکلاتی

    برای شروع تهیه کیک شکلاتی باید در ابتدا فر را در دمای 170 درجه سانتی گراد قرار داده و روشن کنید تا به خوبی گرم شود. اگر از فرهای برقی همانند توستر و یا مایکروفر استفاده می کنید باید حرارت را روی 150 درجه سانتی گراد قرار دهید.

    مرحله دوم تهیه کیک شکلاتی

    در این مرحله باید قالبی که قصد دارید کیک را درون آن قرار دهید را با کاغذ روغنی یا روغن جداکننده پوشش دهید. برای ادامه و شروع پخت کیک باید 3 قاشق غذاخوری آرد را به همراه پودر کاکائو و بکینگ پودر کاملا ترکیب کرده و سه مرتبه مخلوط بدست آمده را الک کنیم.

    مرحله سوم تهیه کیک شکلاتی

    در این مرحله باید شکر و وانیل را به همراه تخم مرغ ها درون یک کاسه بریزیم، سپس با استفاده از همزن دور تند 5 دقیقه آن را هم زده و مخلوط کنیم تا زمانی که مواد کاملا کشدار و کرم رنگ شوند. در ادامه آن می توانید به مواد مخلوطی شیر را نیز اضافه نمایید.

    مرحله چهارم تهیه کیک شکلاتی

    در مرحله چهارم باید همزن را بر روی دور متوسط قرار دهیم، شیر را به مدت 30 ثانیه با دیگر مواد ترکیب می کنیم. سپس روغن را اضافه کرده و آن را به مدت 10 ثانیه هم زده تا به خوبی با دیگر مواد ترکیب شود. و مجددا آرد را در سه مرحله به مواد اضافه می کنیم.

    مرحله پنجم برای تهیه کیک

    توجه داشته باشید باید برای ترکیب کردن آرد از لیسک استفاده کنید تا موجب از بین رفتن پف تخم مرغ ها نشوید. به آرامی مواد را از یک سو ترکیب کرده تا مایه کیک کاملا صاف شود. نکته: اگر مایه به دست آمد کیک خیلی رقیق بود در این صورت می توانید 1 قاشق غذاخوری آرد الک شده را به آن اضافه کنید.

    پیشنهاد ویژه: قنادی یکی از پرطرفدارترین شغل ها می باشد که افراد زیادی در جستجوی راه اندازی قنادی برای خود هستند، شما می توانید با مراجعه به پست راه اندازی قنادی به تمام موارد لازم برای افتتاح یک قنادی تسلط کامل پیدا کنید.

    مرحله ششم برای تهیه کیک

    در این مرحله باید مایه کیک را درون قالب بریزیم و چند بار روی سطح کار ضربه می زنیم تا هوای اضافی درون مایه از بین برود. سپس قالب کیک را درون فری که از قبل گرم کرده ایم، قرار داده و اجازه می دهیم تا کیک کاملا بپزد.

    مرحله هفتم برای تهیه کیک

    بعد از گذشت مدت زمان 40 دقیقه می توانید با استفاده از یک خلال دندان کیک را تست کنید تا مطمئن شوید کاملا پخته یا خیر. در صورتی که کیک کاملا پخته شده باشد آن را از فر خارج کرده و اجازه دهید کاملا خنک شود. سپس کیک را از قالب خارج کرده و در ظرف مورد نظر قرار دهید.

    مرحله هشتم برای تهیه کیک شکلاتی

    در آخر اگر قصد تهیه سس شکلاتی و تزیین روی کیک با شکلات را دارید می توانید 200 گرم شکلات تخته ای را با 1 قاشق غذاخوری روغن درون یک کاسه بریزید و ترکیب را روی حرارت بخار آب ذوب کنید و در نهایت سس شکلات بدست آمده را بر روی کیک بریزید.

    پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال یادگیری و آموزش کیک پزی حرفه ای هستید می توانید به صفحه آموزش قنادی فنی حرفه ای مراجعه کنید و اطلاعات لازم در خصوص آن را کسب نمایید.

    word image 238261 2 - آموزش مرحله به مرحله کیک شکلاتی -

    طرز تهیه کیک شکلاتی ساده برای 4 نفر

    طرز تهیه کیک شکلاتی ساده برای 4 نفر نیز به صورت مراحل بالا می باشد شما می توانید طبق مراحل ذکر شده در بخش بالا کیک مورد نظر خود را درست کنید اما توجه داشته باشید میزان مواد استفاده شده در این کیک متناسب با تعداد نفرات شما متغییر می باشد. میزان مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی 4 نفره به شرح زیر می باشد:

    • آرد سفید یک پیمانه
    • پودر کاکائو دو قاشق غذاخوری
    • شکر نصف پیمانه
    • تخم مرغ دو عدد
    • شیر نصف پیمانه
    • روغن مایع 2 قاشق غذاخوری
    • وانیل نوک قاشق چای خوری
    • بکینگ پودر 1 قاشق چای خوری

    طرز تهیه کیک شکلاتی برای ۸ نفر

    میزان مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی 8 نفره به شرح زیر می باشد:

    1. روغن مایع 1 پیمانه
    2. وانیل نوک قاشق چای خوری
    3. تخم مرغ 4 عدد
    4. آرد سفید 2 پیمانه
    5. شکر 5/1 قاشق غذا خوری
    6. شیر 1 پیمانه
    7. پودر کاکائو 3 قاشق غذا خوری
    8. بکینگ پودر 2 قاشق چای خوری

    word image 238261 3 - آموزش مرحله به مرحله کیک شکلاتی -

    طرز تهیه کیک شکلاتی خیس

    یکی از پرطرفدار ترین انواع کیک شکلاتی، کیک شکلاتی خیس می باشد که بسیار خوشمزه و خوش طعم نیز است. برای تهیه این نوع کیک طبق مراحل ذکر شده عمل کنید و در آخر باید سس شکلات ذکر شده در بخش بالا را روی کیک و یا کیک را برش داده و به دو قیمت تبدیل کرده سپس سس شکلات را بین دو قسمت به میزان لازم بریزید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.