پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41350 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • عوارض کاشت ناخن چیست و چطور باید از آن جلوگیری کرد؟
    11 اسفند 1401 - 21:39
    شناسه : 238320
    0

    آیا می دانید لاک زدن چه عوارضی دارد، وقتی لاک می زنید، ماده شیمیایی خطرناک موجود در آن از طریق چشم و دهان وارد بدن ما می شود که می تواند ما را از درون بسیار بیمار کند، محصولات زیبایی رنگارنگ را می شناسید.

    پ
    پ

    word image 238320 1 - عوارض کاشت ناخن چیست و چطور باید از آن جلوگیری کرد؟ -

    دختران عاشق لاک زدن و کاشت ناخن هستند و دوست دارد از لاک های رنگی مختلف استفاده کند. اما آیا می دانید استفاده از این لاک رنگی زیبا و فرآیند کاشا ناخن چه ضرری برای شما دارد و چه تاثیری بر بدن شما می گذارد؟ و آیا می دانید لاک زدن به کودکان کوچک چه آسیب های خطرناکی می تواند داشته باشد؟ پیش‌‌تر در مورد عوارض لیزر برای از بین بردن موهای زائد صحبت کردیم و حالا می‌خواهیم در مورد عوارض کاشت ناخن صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

    عوارض جانبی لاک ناخن بر بدن و سلامتی

    آیا می دانید لاک زدن چه عوارضی دارد، وقتی لاک می زنید، ماده شیمیایی خطرناک موجود در آن از طریق چشم و دهان وارد بدن ما می شود که می تواند ما را از درون بسیار بیمار کند، محصولات زیبایی رنگارنگ را می شناسید. و لاک های ناخن حاوی ماده شیمیایی به نام فرمالدئید هستند که برای چسبندگی محصولات استفاده می شود. قرار گرفتن در معرض فرمالدئید در بدن ما نیز می تواند باعث بیماری های خطرناک و جدی مانند عفونت های خارش پوست شود.

    • یک ماده شیمیایی خطرناک موجود در لاک ناخن پس از تماس با بدن می تواند اثرات جدی بر سیستم ایمنی بدن شما بگذارد.
    • مواد شیمیایی موجود در رنگ ناخن نیز می تواند باعث اختلال در سیستم گوارشی و هورمونی معده شما شود.
    • ماده ای سمی به نام تری فنیل فسفات در زنانی که از لاک ناخن استفاده می کنند یافت شده است. که برای بیمار کردن زنان کافی است
    • اگر ماده شیمیایی تولوئن موجود در لاک ناخن به مقدار بسیار زیادی به بدن شما برسد، می توانید به کبد و کلیه خانم ها آسیب بزنید.
    • می دانید که لاک ناخن حاوی عنصری به نام تولوئن است که می تواند مستقیماً از زنان شیرده به کودکان کوچک منتقل شود. این می تواند بر رشد کودک در آینده تأثیر بگذارد.

    آسیب ناخن در هنگام کاشت ناخن

    ناخن های اکریلیک و ژل ممکن است زیبا به نظر برسند، اما می توانند به ناخن های طبیعی شما آسیب برسانند. در حالی که بعید است که کاشت ناخن باعث آسیب شود، استفاده نادرست و مراقبت و برداشتن نادرست می تواند منجر به مشکلات جدی شود. حتی استفاده از ابزارهای نادرست می تواند آسیب جدی به ناخن های طبیعی شما وارد کند. کاشت ناخن باید با دقت اعمال شوند تا اطمینان حاصل شود که به طور کامل به ناخن های طبیعی شما چسبیده اند. ما در تیته بیوتی و خدمات کاشت ناخن در مشهد اطمینان حاصل می‌کنیم که همه چیز به درستی انجام شود. به یاد داشته باشید اگر شکاف یا منافذی وجود داشته باشد، رطوبت یا باکتری می تواند به فضای بین ناخن مصنوعی و ناخن طبیعی وارد شود و باعث عفونت بد شود. به همین دلیل، اگر ناخن‌های مصنوعی آسیب دیدند یا شروع به بلند شدن از ناخن طبیعی کردند، باید فوراً ترمیم شوند.

    آسیب پوست به وسلیه نور ماوراء بنفش

    word image 238320 3 - عوارض کاشت ناخن چیست و چطور باید از آن جلوگیری کرد؟ -

    مانیکور ژل نیاز به استفاده از نور UV (نور ماوراء بنفش) دارد که به آن نور UVA نیز گفته می شود. نور ژل را درمان می کند و آن را به ناخن می چسباند، اما به دلیل قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش می تواند به پوست شما نیز آسیب برساند. اگرچه قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش کوتاه است، اما اشعه UV / UVA از این لامپ ها شدیدتر از خورشید است.

    با گذشت زمان، قرار گرفتن در معرض نورهای UV در سالن های ناخن می تواند باعث پیری زودرس شود و حتی می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد. همچنین به خاطر داشته باشید که نورهای استفاده شده در طول مانیکور ژل می تواند برای کسانی که به نور UV بسیار حساس هستند مشکل ساز باشد. حساسیت فرد به لامپ های UV و اشعه ماوراء بنفش را می توان با برخی داروها و مکمل ها، برخی شرایط پزشکی و عوامل ژنتیکی افزایش داد. اگر به این نوع نور حساس هستید، ممکن است بخواهید از مانیکور ژل خودداری کنید.

    نکاتی برای مراقبت از ناخن‌ها

    word image 238320 4 - عوارض کاشت ناخن چیست و چطور باید از آن جلوگیری کرد؟ -

    برای حفظ سلامت ناخن های خود قبل، حین و بعد از ژل مانیکور، متخصصان پوست نکات زیر را توصیه می کنند:

    • از مانیکوریست خود بپرسید که آیا ابزارها استریل شده اند یا خیر، و به اطراف نگاه کنید تا مطمئن شوید که بعد از هر مشتری، ابزار را تمیز و ضدعفونی می کند. علاوه بر این، هرگز اجازه ندهید که مانیکوریست شما کوتیکول شما را فشار دهد یا آن را برش دهد، زیرا ممکن است منجر به التهاب و عفونت شود.
    • به جای لاک ژل، لاک ناخن سنتی را در نظر بگیرید. این امر به ویژه در صورت تجربه مشکلات مکرر ناخن یا حساسیت به استون بسیار مهم است، زیرا برای پاک کردن ژل لاک به استون نیاز است.
    • کرم ضد آفتاب استفاده کنید. قبل از انجام مانیکور ژل، یک کرم ضد آفتاب با طیف وسیع و مقاوم در برابر آب با SPF 30 یا بالاتر روی دستان خود بمالید تا از سرطان پوست و پیری زودرس پوست جلوگیری کنید. این به محافظت از پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش مورد استفاده برای چسباندن لاک ناخن ژل به ناخن کمک می کند. گزینه دیگر این است که قبل از استفاده از لاک ناخن، دستکش های تیره و مات را با نوک انگشتان جدا کنید.
    • فقط نوک انگشتان خود را در استون آغشته کنید. هنگام پاک کردن لاک ناخن، فقط نوک انگشتان خود را به جای کل دست ها یا انگشتان خود در استون آغشته کنید تا از پوست اطراف محافظت کنید. گزینه دیگر استفاده از توپ های پنبه ای برای پاک کردن لاک است. توپ‌های پنبه‌ای را به استون آغشته کنید و با پیچاندن تکه‌های کوچک فویل آلومینیومی دور نوک انگشتان خود، آن‌ها را روی ناخن‌های خود بمالید. این اطمینان حاصل می کند که فقط ناخن های شما با استون در تماس هستند. پس از حدود ۱۵ دقیقه، لاک ناخن باید به سرعت از بین برود.
    • ناخن های خود را آبرسانی کنید. بین لاک ها، چند بار در روز از یک محصول مرطوب کننده مانند وازلین به ناخن ها و کوتیکول های خود استفاده کنید. این کار شکنندگی را به حداقل می رساند و از خرد شدن ناخن های شما جلوگیری می کند.

    نحوه انتخاب لاک ناخن غیر سمی

    سعی کنید و محصولاتی را انتخاب کنید که دارای درجه سمیت پایین در محدوده ۰-۲ هستند. این می تواند دشوار و دشوار باشد زیرا اکثر محصولات زیبایی آزمایش یا مجاز نیستند. هیچ یک شاخص سمیت روی آنها مشخص نشده است. اگر نمی توانید رتبه بندی را پیدا کنید، گزینه بهتر این است که برچسب را بررسی کنید تا مطمئن شوید که رنگ ناخن فاقد مواد شیمیایی مانند تولوئن، فرمالدئید، دی بوتیل فتالات و کافور است. رنگ های ارگانیک ناخن هنوز به راحتی در دسترس نیستند. اما اگر به تدریج از استفاده از رنگ های معمولی ناخن خودداری کنید، تقاضا برای رنگ های ارگانیک و طبیعی ناخن افزایش می یابد. این امر بر شرکت ها فشار می آورد تا به سمت محصولات طبیعی و سالم مراقبت از ناخن روی آورند.

    سخن اخر

    مانیکور زیبا است، اما بدون خطر نیست. با این حال، خبر خوب این است که اگر آنها را توسط یک سالن معتبر دارای مجوز انجام دهید و اقدامات لازم را برای نگهداری صحیح از ناخن های مصنوعی انجام دهید، می توان از بسیاری از خطرات جلوگیری کرد. اگر از کاشت ناخن های خود لذت می برید، دلیلی وجود ندارد که از سالن به طور کلی صرف نظر کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سالن آرایش و تکنسین ناخن مناسب را انتخاب کنید و برای نگهداری صحیح از ناخن های خود قدم بردارید.

    منبع: health.harvard.edu

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.