سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41328 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • جاهای دیدنی بوشهر 
    13 اسفند 1401 - 10:12
    شناسه : 238535
    0

    از لحاظ تفریحی تاریخی گردشگری بسیار فراوان است بوشهر که در کنار خلیج همیشه فارس قرار دارد سالانه پذیرای مسافران و گردشگران چه داخلی و چه خارجی فراوانی هست. طبیعت زیبا و بکر این استان مثال‌زدنی است بهترین فصل زمان سفر به جاهای دیدنی بوشهر پاییز و زمستان است البته فصل بهارم یکی از فرانسه های پر سفر به این استان به شمار می آید.

    پ
    پ

    جاهای دیدنی بوشهر 

    از لحاظ تفریحی تاریخی گردشگری بسیار فراوان است بوشهر که در کنار خلیج همیشه فارس قرار دارد سالانه پذیرای مسافران و گردشگران چه داخلی و چه خارجی فراوانی هست. طبیعت زیبا و بکر این استان مثال‌زدنی است بهترین فصل زمان سفر به جاهای دیدنی بوشهر پاییز و زمستان است البته فصل بهارم یکی از فرانسه های پر سفر به این استان به شمار می آید.

    بوشهر مردمانی دارند مردمانی دارند که دوست‌دار دریا هستند استان بوشهر دارای آب و هوای گرم و شرجی و مرطوب است بوشهری ها با لهجه و گویش جنوبی صحبت می‌کند لهجه شیرین و دلنشینی دارند.

    شغل اکثر مردم ماهیگیری و صیادی هست مردمانی که با سختی به دل دریا می زنند تا برای کسب و رزق و روزی حلال را به دست آورد.

    بوشهر دارای نقدها و نخلستان های فراوانی هست که دارای خرمای رطب مرغوب و درجه یک هست که این محصولات صادرات می شود حالا بیایید با هم کمی درباره جاهای دیدنی بوشهر صحبت کنیم بوشهر که دارای ساحل تماشایی و زیبایی دارد که هر گردشگری را مجذوب خودش می کند از دیگر جاهای دیدنی بوشهر می توان به عمارت ملک و دژ برازجان و بندر سیراف و عمارت دهشتی هست که اشاره کرد که قرار از این مکان ها را در این مقاله به شما مختصری معرفی کنیم .

    ساحل بوشهر

    مگر میشود که شما به شهرهای ساحلی مسافرت کنید و به ساحل های این شهر نروید و لذت نبرید ساحل زیبای بوشهر که دارای آرامش خاصی هست با زیبایی خودش هر گردشگری را مجذوب خودش می‌خواهد هنگامی که خورشید غروب می‌کند غروب ساحل بوشهر دیدنی می‌شود و شما وقتی در آن لحظه کنار ساحل باشید متوجه می‌شود که این ساحل چقدر آرامش بخش است امیدوارم هنگامی که به بوشهر سفر کردید و کنار ساحل رفتید حتما از این طبیعت زیبا محافظت کنید تا آسیبی به این طبیعت نزنید .

    عمارت ملک

    این عمارت در دوره های زمان قاجار بنا شده است این عمارت بیشتر برای به منظور تجارت یا تحصیل ایرانیان بوده است که به اروپا سفر کرده بودند بنا شده بود عمارتی که به طراحی و معماری به سبک اروپایی ها ساخته شده بود این عمارت در جنوب بوشهر قرار گرفته است که باید ابتدا به محله کوی بهمنی بروید و سپس به خیابان ماهینی که رسید به کوچه ملک برویم با تا به عمارت ملک برسید البته این را هم بگویم که معماری عمارت ملک از از طراحی فرانسوی الگو گرفته شده است.

    word image 238535 1 - جاهای دیدنی بوشهر  -

    دژ برازجان

    کاروانسرای که مانند هتل های ۵ ستاره الان می باشد می باشد بله برازجان را می‌توان یکی از جاهای دیدنی بوشهر نام برد که واقعاً طراحی زیبایی دارد این کاروانسرا برای تاجر ها و بازرگان ها استفاده می شد البته مردم عادی هم از این کاروانسرا ها برای رفع خستگی و کمی استراحت استفاده می کردند در حال حاضر این کاروانسرا به یک مکان دیدنی تبدیل شده است این مکان در سال ۱۳۱۱ بنا شده است از ویژگی‌های این کاروانسرا می توان به داشتن یک ماهی حیاط بزرگ به تعداد زیاد حجره‌های این مکان است.

    word image 238535 2 - جاهای دیدنی بوشهر  -

    بندر سیراف

    از بنادر مهم ایران می توان به بندر سیراف اشاره کرد این بندر که علاوه بر زیبایی خاصی که دارد از لحاظ تجاری و بازرگانی هم خیلی مهم و خاص میباشد بندر سیراف در کنار سواحل همیشه خلیج فارس قرار دارد ۱.۱ شد برای شما جالب توجه باشد در زمان های خیلی دور اهالی این بندر یهودی نشین بودند این بندر در زمان حکومت ساسانیان باردار بوده است و اکثر نقاط جهان از این بندر یاد می کردند.

    عمارت دهشتی

     بوشهر دارای عمارت های فراوان و جذابی هست  که یکی از این عبارت ها همین عمارت دهدشتی میباشد این عمارت در کنار سواحل بوشهر بنا شده است و جز عمارت های گران و تذکر تزیینات زمان خود به حساب می آید این عمارت در دوران قاجاریه بنا شده است بنا کننده این عمارت غلامحسین دهشتی بوده است غلامحسین دشتی جز تاجر ها و بازرگان های بزرگی در زمان خود بوده است که تاجر روغن بوده است که این عمارت  به عمارت روغن هم معروف بوده است این عمارت دارای معماری بسیار جذاب و خاص می باشد و در چهار طبقه بنا شده است.

    وقتی به بوشهر رفته اید حتما سری به رستورانهای این استان بزنید از جمله این رستوران ها میتوان به رستوران گرگور بوشهر اشاره کرد

    تقریباً تعداد خیلی کمی از جاهای دیدنی بوشهر را در این مقاله به شما معرفی کردیم البته شما گردشگران می توانید برای دیدن بیشتر جاهای دیدنی بوشهر به سایت های کجا رو و به گردی و علی بابا و غیره هم مراجعه کنید که در این سایت به صورت کامل مکان ها را برای شما معرفی شده است و از همه دوستان تقاضا دارم که هنگامی که به این مکان های گردشگری می روید حتماً از این مکان ها محافظت کنید و آسیبی مکان ها نزنید با تشکر

    word image 238535 3 - جاهای دیدنی بوشهر  -

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.